شتاب‌بخشی در علم و فناوری هسته‌ای یک ضرورت است
کد خبر: 3997664
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
رئیس سازمان انرژی اتمی:

شتاب‌بخشی در علم و فناوری هسته‌ای یک ضرورت است

رئیس سازمان انرژی اتمی شتاب بخشی در علم و فناوری هسته‌ای را یک ضرورت دانست و گفت: یکی از ماموریت‌های سازمان انرژی اتمی ایران تولید محصولات دانش‌بنیان و گسترش کاربردهای علوم هسته‌ای در سطح وسیع است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، محمد اسلامی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی شامگاه گذشته 23 شهریور در نشست با آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر گفت: برنامه منسجمی برای توسعه فعالیت علوم هسته‌ای با طراحی ایرانی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی شتاب‌بخشی در علم و فناوری هسته‌ای را یک ضرورت دانست و گفت: یکی از ماموریت‌های سازمان انرژی اتمی ایران تولید محصولات دانش‌بنیان و گسترش کاربردهای علوم هسته‌ای در سطح وسیع است.

وی افزود: استانداردسازی و ارتقا کیفیت محصولات کشاورزی از دیگر مزیت‌های اقتصادی و راهبردی صنعت هسته‌ای است و استفاده از صنعت هسته‌ای در راستای ترویج و گسترش کشاورزی مدرن از برنامه‌های مهم این سازمان است.

اسلامی، توسعه رادیو داروها و آزمایشگاه‌های مربوطه و مراکز کشاورزی هسته‌ای را از برنامه‌های سازمان انرژی اتمی ایران دانست. تکنولوژی هسته‌ای یکی از مؤلفه‌های رشد و پیشرفت به شمار می‌رود و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در علوم هسته‌ای از وضعیت فعلی باید تغییر و ارتقا یابد.

معاون رئیس جمهوری اظهار کرد: ارتقا علم و فناوری در این عرصه از ضرورت‌هایی است که در برنامه و فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی ایران قرار دارد. دشمن مخالف پیشرفت ایران اسلامی در علوم هسته‌ای است به همین دلیل است که آموزش و تحصیل دانشجویان ایرانی در رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه‌های معتبر جهانی را منع می‌کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی روز سه‌شنبه 23شهریور در سفر به استان بوشهر از نیروگاه یک هزار مگاواتی تولید برق هسته‌ای و بخشی از پروژه‌های نیروگاهی در دست اجرای این سازمان دیدن کرد.

 رئیس سازمان انرژی اتمی برای بررسی آخرین وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر، دیدار با کارکنان آن و بازدید از پروژه‌های در دست اجرای این سازمان به بوشهر سفر کرده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha