تحقق اقتصاد دانش‌بنیان با توسعه فناورانه ظرفیت‌های خدادادی
کد خبر: 4065208
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
آیت‌الله صفایی‌بوشهری عنوان کرد:

تحقق اقتصاد دانش‌بنیان با توسعه فناورانه ظرفیت‌های خدادادی

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: توسعه فناورانه ظرفیت‌های الهی در بستر زمین و دریا در جغرافیای استان بوشهر می‌تواند موجب شکوفایی و به فعلیت رساندن اقتصاد دانش‌بنیان برای منطقه ویژه علم و فناوری ایران شود.

تحقق اقتصاد دانش‌بنیان با توسعه فناورانه ظرفیت‌های خدادادیبه گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و دکتر منصور کبگانیان، دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در تهران دیدار کرد. 

در این نشست راهبردی در رابطه با حوزه‌های مختلف علمی، جغرافیای پژوهش و تحقیق در کلان ایران و استان بوشهر به تبادل نظر پرداختند؛ امام جمعه بوشهر همچنین در این جلسه با اشاره به توانمندی های استان بوشهر در عرصه علم و فناوری ایران و اجرایی شدن نقشه علم و جنبش نرم افزاری، سخنانی در این زمینه بیان کرد. 

آیت‌الله صفایی‌بوشهری به توسعه فناورانه ظرفیت‌های الهی در بستر زمین و دریا در جغرافیای بوشهر اشاره و عنوان کرد: استان بوشهر با توجه به داشتن سند چشم‌انداز توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و منطقه ویژه علم و فناوری ایران بتواند ظرفیت‌های فوق العاده‌ای که در این استان وجود دارد به فعلیت برساند و کمک‌های ویژه‌ای توسط ریاست ستاد علمی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گیرد. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، امروز در بخش دوم جلسه با حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌سعیدرضا عاملی رنانی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در محل این دبیرخانه دیدار کرد و در رابطه با مسائل کلان فرهنگی کشور به تبادل نظر پرداختند. 

به فعلیت رسیدن اقتصاد دانش‌بنیان با توسعه فناورانه ظرفیت‌های خدادادی

آیت‌الله صفایی‌بوشهری به داشتن اهتمام ویژه تمامی بخش‌ها در رابطه با مدیریت فرهنگی کشور و مسائل علمی و فرهنگی تاکید کرد و افزود: اجرایی شدن اسناد مختلف فرهنگی کشور به ویژه برش استانی سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور که مدتی پیش رونمایی شد، قرار گرفتن روز مبارزه زنان لرده استان بوشهر با متجاوزین انگلیسی به عنوان روز مبارزات ضد استعماری زنان ایران در تقویم و تأسیس بنیاد سردار شهید رئیسعلی دلواری به‌عنوان بخشی از مطالبه مردم و جامعه دانشی و پژوهشی این استان است که می‌بایست سریعتر به مقصد و هدف معنوی خود برسد. 

یادآور می‌شود، در این نشست طی تفاهم‌نامه‌ای مقر شد، استان بوشهر جزو ۵ استانی باشد که بودجه ویژه رئیس‌جمهور جهت اجرایی‌سازی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور به آن اختصاص پیدا می‌کند. 

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha