جهان سلطه به دنبال استحاله فرهنگ اسلامی ایران است
کد خبر: 2822446
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
آیت‌الله صفایی‌بوشهری؛

جهان سلطه به دنبال استحاله فرهنگ اسلامی ایران است

گروه سیاسی: امام جمعه بوشهر در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی پایگاه ششم شکاری شهید خلبان سیدعلیرضا یاسینی گفت: جهان سلطه به دنبال استحاله فرهنگ اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر امروز، 19 بهمن در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی پایگاه ششم شکاری شهید خلبان سید علیرضا یاسینی ضمن تبریک دهه فجر و روز نیروی هوایی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با بیان اینکه خانواده بزرگ ارتش مایه عزت، افتخار و آبروی ایران اسلامی و همچنین استان ولایتمدار بوشهر هستند، گفت:

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران پدیده الهی است که آمده تا تمام ساختارهای ظالمانه، انحرافی و ابتذالی جهان سلطه را در هم بشکند و  تمدن نوین اسلامی در سراسر سرتاسر جهان ایجاد کند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه بلوک شرق و غرب بخصوص آمریکا در پی ایجاد تمدن نوین در جهان بودند که دین در آن جایگاهی نداشته باشد، افزودند: با بروز انقلاب اسلامی تمامی معادلات ایشان به هم خورد و دچار سردرگمی شدند، به‌طوری‌که هر کاری برای از بین بردن نظام اسلامی کردند، اما به فضل الهی و با هدایت های مقام معظم رهبری همیشه دچار شکست می‌شوند.

وی در همین راستا افزود: جهان سلطه برای به دست گرفتن اوضاع  اقدام به ایجاد اسلام های جعلی نظیر اسلام سکولار در ترکیه، اسلام  افراطی مانند داعش، اسلام دمکرات در پاکستان و ایجاد اسلام سنتی ارتجائی در کشورهای غربی کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه اظهار کرد: جهان سلطه به حیرت و سردرگمی در مقابل انقلاب  اسلامی افتاده است و به دنبال تهاجم فرهنگی و استحاله کردن فرهنگ و دگردیسی فرهنگی از فرهنگ اسلامی به فرهنگ غرب هستند، اما با اندیشه‌های فرا زمانی مقام معظم رهبری در همه عرصه‌های فرهنگی و  اقتصادی و غیره در مقابل انقلاب اسلامی ایران دچار شکست های سختی شده اند.

امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از عملکرد نیروی هوایی ارتش در این سال ها، ابراز کرد:  نیروی هوایی در بین سایر نیروهای مسلح قبل و بعد از انقلاب دارای جایگاه ویژه‌ای بوده است، آنچنانکه پس از دیدار و بیعت پرسنل این نیرو در 19 بهمن 59 با امام خمینی (ره) سرفصل نوینی برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

آیت الله صفایی بوشهری بیانات خود خاطر نشان کرد: نیروی هوایی در 8 سال دفاع مقدس یکی از استوانه‌های عظیم دفاع مقدس در جهت جلوگیری از پیشرفت حرکتی نیروی های حزب بعث بود و رشادت‌ها، عملیات‌های شجاعانه  و دانش بنیان و ایمانی خلبانان نیروی ارتش جمهموری اسلامی ایران در تاریخ عملیات هوایی در جهان بی‌نظیر است.

امیر خلبان مهدی هادیان، فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر در این آئین طی سخنانی با بیان اینکه همجواری با مراکز مهم اقتصادی و استراتژیک مثل حوزه های نفتی خارک و عسلویه، نیروگاه اتمی بوشهر و مناطق شمالی خلیج فارس، شرایط ویژه ای برای پایگاه هوایی بوشهر رقم زده است، گفت: حراست از آسمان میهن اسلامی در این بخش از کشور بر عهده پایگاه بوشهر است و  علاوه بر اینها، حضور بر فراز آبهای آزاد برای نشان دادن اقتدار کشور، کاری است که توسط خلبانان این پایگاه انجام می‌شود. به صورت موردی هم برخی مأموریت‌ها به این پایگاه واگذار می شود.

وی تصریح کرد: مثلاً چندی پیش، هواپیماهای آمریکایی در آبهای آزاد خلیج فارس حاضر شده بودند و همان طور که می‌دانید 12 مایلی ساحل، به عنوان آبهای آزاد محسوب می‌شود و آنها می‌توانند در آبهای آزاد پرواز کنند، همچنین ناوها، بالگردها و پهپادهای آمریکایی هم در مقطعی حضور خیلی زیادی در آبهای آزاد نزدیک ایران داشتند. به پایگاه بوشهر مأموریت داده شد که حضور در این قسمت از آبهای خلیج فارس را کمی پررنگ‌تر کنیم و از زمانی که پروازهای ما در این قسمت‌ها بیشتر شده است، حضور آمریکایی‌ها و فعالیت پهپادهای آنان و نیز حضور ناوها و هواپیماهای‌شان خیلی کنترل شده‌تر و کمرنگ‌تر شده است و در حال حاضر مأموریت‌هایی داریم که بعد از بلندشدن از بوشهر و گردش به چپ، مستقیم خلبانان روی آب قرار می‌گیرند و مرز هوایی را در عمق آب‌های خلیج فارس لمس می‌کنند، سپس بر فراز تنگه هرمز و جزیره سیری و ابوموسی دور می‌زنند و از مسیر خشکی به پایگاه بر می‌گردند، این کار بیشتر به خاطر اعلام حضور مقتدرانه نیروی هوایی در آب‌های خلیج فارس انجام می‌شود و در حال حاضر هم، اتفاقات منطقه خصوصاً عراق و سوریه مرتباً رصد می‌شود و برای مقابله با تهدیدات احتمالی آنها نیروی هوایی در آمادگی کامل به سر می‌برد.

captcha