فریاد آزادی قدس شریف و حذف اسرائیل را سردادند/آرمان آزادی قدس یک اعتقاد اسلامی، قرآنی است
کد خبر: 3326287
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷
مردم شیعه و اهل سنت بوشهر؛

فریاد آزادی قدس شریف و حذف اسرائیل را سردادند/آرمان آزادی قدس یک اعتقاد اسلامی، قرآنی است

گروه سیاسی: مردم شیعه و اهل سنت بوشهر همزمان با سراسر کشور با موجی وحدتی در ۳۸ نقطه این استان با خلق حماسه دیگر در راهپیمایی روز قدس فریاد آزادی مناطق اشغالی فلسطین و حذف رژیم اسرائیل را دادند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، تمام اقشار و آحاد مختلف مردم استان بوشهر نوزدهم تیرماه، با حضور راهپیمائی روز قدس به منظور دفاع از مردم مظلوم فلسطین و بی‌دفاع غزه، با مشت های گره کرده و همدل و همزبان شعار«مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر صهیونیست»،«مرگ بر آل سعود»، «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده»،«رژیم کودک کش حذف گردد – فلسطین آزاد گردد» شیعه و سنی در کنار هم فریاد ضد استکبار و ضد صهیونیست سر دادند.

در 38 نقطه این استان حماسه روز قدس برای بار دیگر با لبیک به فرمان آیت الله امام خامنه ای رقم خورد و مردم شهر بوشهر نیز از مقابل ساختمان خلیج فارس بانک صادرات واقع در خیابان امام خمینی(ره) به سمت میدان قدس این شهر آغاز کردند و راهپیمائی خود را که با حضور رحیم صفوی، مشاورعالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری همراه بود تا مصلای جمعه بوشهر ادامه دادند.


در حماسه گرامیداشت از روز قدس در مصلای بوشهر با تلاوت عباس هاشمی، قاری بین المللی قرآن کریم آغاز شد و در ادامه پیش از خطبه های نمازجمعه، رحیم صفوی، مشاورعالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری با بیان اینکه راهبرد نهضتی و توسعه جهاد مسلحانه در کرانه باختری که از وسعت و جمعیت بالاتری برخوردار است، اظهار کرد: در کنار راهبردی اقتصادی همچون ارسال کمک‌های مادی به فلسطینیان نیز می‌تواند در تحقق دولت فلسطین مؤثر باشد و همچنین نیز در سال 2014 رژیم صهیونیستی در اثر تحریم کالاهای خود از سوی برخی کشورها، ده هزار میلیارد دلار ضرر کرد، چراکه اسرائیل بنده و برده پول و طلا هستند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه راهبرد فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای باهدف آگاه‌سازی از خطر بزرگ صهیونیست‌ها برای تمام کشورهای اسلامی یک ضرورت است، عنوان کرد: اسرائیل و آل سعود در مذاکرات هسته‌ای همیشه مانع‌تراشی کردند و مبادله رسانه‌ای اندیشمندانه صاحبان فکر و قلم برای شناخت رژیم صهیونیستی و راهبرد علمی برای رفع نیازهای گروه‌های مبارز فلسطینی ازجمله افزایش توان موشکی آنان نیز از دیگر راهبردهای مهم برای پیروزی فلسطینیان است.

آرمان آزادی قدس یک اعتقاد اسلامی، قرآنی است

مشاورعالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری با بیان اینکه آرمان آزادی قدس یک اعتقاد اسلامی، قرآنی است، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی فرصت پیروزی به نفع فلسطین رقم خورد، امروز سرزمین‌های اشغال به محیط شکننده امنیتی تبدیل‌شده و تأمین امنیت برای ساکنان رژیم صهیونیستی سخت شده است و همچنین راه‌اندازی گروهک‌های تروریستی تکفیری موجب فراموشی اولویت‌های ملت‌های مسلمان برای حمایت از فلسطین و انزجار از رژیم صهیونیستی نمی‌شود چراکه رژیم صهیونیستی جوهره و سازنده گروهک‌های تروریستی است به‌طوری‌که مجروحان جبهه النصره در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی مداوا می‌شوند.


فرمانده سابق سپاه پاسدران انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه ۶۷ سال از بروز بزرگترین فاجعه انسانی توسط انگلیسی‌ها و آمریکائی‌ها می‌گذرد که اهداف این جنایت بزرگ را می‌توان در سه بخش بررسی نمود، تصریح کرد: ایجاد رژیم صهیونیستی با هدف ایجاد گسل و غده سرطانی در قلب جهان اسلام که مانع به هم‌پیوستگی مسلمانان جهان در آسیا و اروپا و آفریقا شود و همچنین ایجاد ناپایداری در منطقه را به عنوان یکی از اهداف می‌توان ذکر کرد و نیز یکی دیگر از اهداف را حضور نظامی و تسلط بر کشورهای منطقه به بهانه نا امنی و جنگ برای غارت ثروت این منطقه و فروش سلاح و کسب درآمد و اهداف اقتصادی و سیاسی و نظامی است و حل بحران یهودیت و مسیحیت یکی دیگر از اهداف ایجاد رژیم صهیونیستی در این منطقه بوده است و می‌خواستند امتیازی به دولت نژاد‌پرست صهیونیست بدهند و البته می‌توان تلفیقی از این سه هدف را به عنوان هدف اساسی آمریکا و انگلیس برای ایجاد رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه در جمع راهپیمانان مدافع روز قدس در خطبه های نمازجمعه این شهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان حوزه علم فناوری اظهار کرد: عرصه علم و فناوری یک عرصه ی مهم و بنیادین است و اگر بخواهیم در جهان اقتدار پیدا کنیم و در فضای ملی دارای رفاه و ثروت عمومی با شیم با ید در عرصه فناوری دارای شاخص های رشد شویم و ایشان پیشرفت علمی و فناوری و تبدیل آن به محصولات دانش بنیان و بکارگیری محصولات علمی در فضای ملی و صدور آنها به جغرافیای بین المللی یک راهبرد مهم دانستندوگفتند«باید مسئولان اجرایی در این عرصه همت کنند».

امام جمعه بوشهر خاطر نشان کرد: جهان در مقابل پیشرفت ایران ایستاده و ما باید با جهاد دفاع مقدس پیشرفت توسعه  داشته باشیم و جهاد علمی کنیم و طرح های بسیار خوبی است، اما باید در حوزه اجرا فعالین بیشتری صورت بگیرد.

روز قدس نماد بیداری اسلامی و جهاد الهی است
آیت الله صفایی بوشهری همچنین با اشاره به روز جهانی قدس گفت: روزی که نماد بیدار اسلامی، مقاومت و جهاد الهی برای آزادی فلسطین و حرکتی حماسی از تربیت  یافتگان مکتب صیام و قیام است و یادگار امام عزیز می باشد.

بنیانگذاران رژیم صهیونیزم به دنبال حاکمیت بر سرزمین های اسلامی است
وی با بررسی تاریخ رژیم نامشروع اشغالگر قدس خاطرنشان کرد: اندیشه بنیانگذاران این رژیم تسلط بر سرزمین های اسلامی، حاکمیت پنهان صهیونیزم بین الملل بر هندسه سیاسی جهان اسلام، جلوگیری  از انقلابات اسلامی، مدیریت منفی رسانه های جهانی، تسلط بر ثروت عمومی جهان و مصادره آن ، گسترش فساد، فحشاء و فرهنگ ابتذالی در جهان بوده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر افزود: اساسا این رژیم فاسد و مفسد است تمام نگاه آنها تسلط بر شاهرگ های سیاست ، قدرت و ثروت است به هر قیمت و تاریخی پراز جنایت و تبعیض و فساد و هرجایی که این رژیم وارد شده جنایت و فساد صورت گرفته است.

وی یادآور شد: رژیم نامشروع صهیونیست برای کسب قدرت سیاسی جهان و مصادره ثروت عمومی بین الملل تمام مجاری های مرتبط از جمله سازمان حقوق بشر را بکار گرفته است این رژیم کانون شرارت بین المللی است.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان بوشهر با بیان اینکه مجامع بین المللی که حامی رژیم شرارت آفرین اسرائیل هستند، تصریح کرد: همه بدانند ایران اسلامی با رهبری های مقام معظم رهبری و مردم ولایتمدار چنان سیلی محکمی به این رژیم خواهند زد که در تاریخ محو خواهد شد و همچنین پیام راهپیامیی روز جهانی قدس ولایتمداری ، ایمان و تقوای سیاسی ، حضور در صحنه و جهاد اسلامی برای نجات سرزمین های اسلامی و محو استکبار جهانی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر از حضور مردم روزه دار در این حماسه بین المللی و راهپیمایی روز قدس تشکر و قدردانی نمود و عنوان کرد: از همه شما مردم استان ولایتمدار بوشهر تشکر می کنم که اینچنین حماسه آفریدید و برگ زرین دیگری بر تاریخ پر شکوه خود افزودید.

یادآور می شود، در پایان خطبه های این شهر، نمازجمعه به امامت آیت الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر اقامه شد.

captcha