امر به معروف و نهی از منکر مایه کمال انسان و تمدن‌آفرینی است
کد خبر: 4082627
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
امام‌جمعه بوشهر:

امر به معروف و نهی از منکر مایه کمال انسان و تمدن‌آفرینی است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: انجام اقامه امر به معروف و نهی از منکر موجب نجات و کمال و رشد و تمدن انسان است و امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از واجبات دینی محسوب می‌شود که مایه نجات و پایه کمال انسان و جامعه است. 

آیت الله صفایی بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر، امروز، 11 شهریور در خطبه‌های نماز‌ جمعه این هفته به تحلیل عفاف اخلاقی و جنسی و عفاف اقتصادی پرداخت و اظهار کرد: عفاف اقتصادی یعنی خویشتن‌داری و پرهیز از گناهان اقتصادی است‌.

امام‌جمعه بوشهر در ادامه با بیان اینکه قمار یکی از دستاوردهای شیطان است، افزود: قمار یک عمل و یک بازی با ابزار خاص به مقصود بودن و دیگری را در معرض باختن قرار دادن است، این صنعت قمار در دین اسلام یک گناه‌ کبیره و پلیدکاری محسوب می‌شود. 

وی با تصریح بر اینکه که سزای قمار جهنم است و تقوا زاد و توشه برای رستگاری است، گفت: شیطان به ترویج و گسترش قمار و پلید‌کاری به دنبال این است که بین شما کینه و جنگ ایجاد شود و حتی انسان را از راه راست دور می‌کند و او را از خواندن و اقامه نماز باز می‌دارد. حتی خانواده را در معرض نابودی و فروپاشی قرار می‌دهد. اگر قمار در جامعه باشد، آن جامعه دچار برخوردهای لاابالی‌گری و پلید‌کاری و دگردیسی و بی‌فرهنگی خواهد شد. 

وی انجام اقامه امر به معروف و نهی از منکر موجب نجات و کمال و رشد و تمدن انسان دانست و بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از واجبات دینی است و دارای نگاه الهی است، مایه نجات و پایه کمال انسان و جامعه است.  

وی سردار شهید رئیسعلی دلواری را الگوی جهاد تبیین و ولایتمداری در مکتب حسینی دانست و اظهار کرد: سردار شهید رئیسعلی دلواری در جغرافیای استان بوشهر به رهبری علمای اسلامی و دینی در مقابل استعمار پیر انگلیس قیام کرد و کمر این ارتش انگلیسی را در منطقه خلیج‌فارس درهم شکست و نابود کرد. 

خبرنگار: حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha