اقتدار ایران در گرو اجرای برنامه‌های معنویت‌محور و تحول‌گرا است
کد خبر: 4091783
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
امام جمعه بوشهر بیان کرد:

اقتدار ایران در گرو اجرای برنامه‌های معنویت‌محور و تحول‌گرا است

آیت‌الله صفایی‌بوشهری در خطبه‌های نماز‌جمعه بوشهر گفت: اجرای هر طرح در سایر ساختارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید دارای شاخصه‌های امنیت آفرینی، توانمند در رزم و عزم و جزم، معنویت‌محور، دشمن‌ستیز، مقتدرانه و قهرمانانه، امید آفرین، ولایتمدارانه و اخلاق‌مدار و تحول‌گرا در راستای هم‌افزایی و وحدت امت با دیگر ادیان الهی باشد.

به گزارش خبرنگار ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، ۲۲ مهرماه، خطبه‌های نمازجمعه شهر بوشهر، اظهارکرد: رهایی از دچار شدن به بحران‌های روانی یکی از خصوصیات اقامه شدن بعثت نبوی و وجود رسول خدا(ص) به‌عنوان پیشوایی مهربان و رهبری اخلاقی بوده است. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه افزود: انقلاب اسلامی ایران تجلی همان اهداف راه و مرام حکومت رسول‌ خدا(ص) برای رفع ظلم، زدودن فساد و گسترش اخلاق است، و انقلاب اسلامی آمده است که عدالت و پیشرفت و اقتدار و بصيرت دینی را به وجود بیاورد و محقق سازد. 

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به دنبال توسعه عدالت و تحقق معنویت و نفی فساد و زدودن فحشا و مرتفع نمودن ظلم و ستم است، تصریح کرد: وجود جمهوری اسلامی ایران برای نفی جامعه استکباری است. همچنین نیز اکنون دشمنان در مقابل صف اسلام ناب محمدی(ص) و دین خدا و اهداف آرمانی حکومت اسلامی قرار گرفته‌اند، لذا دشمنان و ساختارشکنان باید خوب بدانند که جامعه اسلامی پیروز تمامی میادین است. 

وی در بخش دوم خطبه‌های نمازجمعه شهر بوشهر، تقوا کلید موفقیت انسان در حیات دنیوی و اخروی و طریق جلب عنابات الهی در بحران‌های زندگی دانست و گفت: نبی خدا حضرت محمد‌مصطفی(ص) آغازگر نجات و کمال انسان و حضرت امام جعفرصادق(ع) احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) است. 

اقامه وحدت بین مذاهب اسلامی یک ضرورت بنیادین است 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اقامه وحدت بین مذاهب اسلامی را یک ضرورت بنیادین دانست و گفت: کار دشمن در شرایط کنونی کشور یک کار انفعالی و مدیریت غیرمستقیم زمان و فرصت‌ها است، و اکنون نیز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دریافته‌اند که نمی‌توانند در مسیر علم و توسعه و فناوری ایران توقفی ایجاد کنند، پس در نهایت دست به ایجاد ناامنی اجتماعی و برنامه‌ریزی اغتشاشات می‌زنند. لذا دشمنان باید متوجه باشند که تمامی توطئه‌های آنها به اذن‌الله خنثی شده و دیگر اثری ندارد و جریان‌سازی میادین معنوی و آرمانی به‌دست مقتدرانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. 

امام جمعه بوشهر با بیان اين تحلیل که دشمنان به‌دنبال تضعیف و به گمراهی کشاندن پایه‌های ادراکی سایر اقشار جامعه و خدشه و آسیب وارد کردن به آرمان‌ها و ارزش‌های الهی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی و رسانه‌ای هستند، اظهارکرد: ایران مقتدر و اسلامی با تمام وجود در کنار رهبریت و با همان شعارها و آرمان‌ها و ارزش‌ها به‌منظور تحقق حکومت الهی و جهانی حضرت مهدی موعود (عج) پیش خواهند رفت،  و حکومت الهی به اذن‌الله محقق خواهد شد. 

برنامه‌های نظام باید معنویت‌محور و تحول‌گرا باشد 

آیت‌الله صفایی‌بوشهری عنوان کرد: اجرای هر طرح و داشتن هر برنامه علمی و بنیادین در سایر ساختارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید دارای ویزگی‌ها و شاخصه‌های امنیت آفرینی، توانمند در رزم و عزم و جزم، معنویت‌محور، دشمن‌ستیز، مقتدرانه و قهرمانانه، امید آفرین، ولایتمدارانه و اخلاق‌مدار و تحول‌گرا در راستای هم‌افزایی و وحدت امت با دیگر ادیان الهی باشد. 

لزوم حمایت ویژه از رشته‌های ورزشی بانوان و جوانان 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه ورزش یکی از مفعولات جامعه در سالم‌سازی و سالم‌مانی و نیز یکی از افتخارات جامعه است، تاکید کرد: ورزش همگانی و ورزش قهرمانی استان بوشهر باید با حمایت‌های ویژه صنایع بزرگ توسعه پیدا کند تا شاهد درخشش نشان‌های افتخارات بیشتر در میادین ورزشی و دیگر رشته‌های مختلف ورزشی در بخش بانوان و جوانان خوش‌استعداد باشیم. 

 

خبرنگار، حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha