ضرورت بازسازی ساختاری فرهنگ و رسانه
کد خبر: 4106252
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰
قائم مقام سازمان تبلیغات بیان کرد:

ضرورت بازسازی ساختاری فرهنگ و رسانه

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور بر بازسازی ساختاری فرهنگ و رسانه تأکید کرد و گفت: استقامت یک کشور در گرو مقاوم‌سازی و رشد ارکان سایر شاخصه‌های یک نظام قوی و اجرای مطالبات مردمی است.

نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در استانداری بوشهر

به گزارش خبرنگار ایکنا از بوشهر، هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی، عصر امروز، ۲۰ آذرماه، به ریاست آیت‌الله صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در بوشهر در محل سالن کنفرانس کوثر استانداری بوشهر و با تلاوت سیدعبدالخالق حسینی، قاری روستای قرآنی چارک برگزار شد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در بوشهر و امام جمعه بوشهر، در این جلسه با بیان اینکه دشمن به دنبال تهاجم شناختی و ادراکی و انحراف اندیشه‌ها است، اظهار کرد: فرهنگ‌پایگی اساس آفرینش تمدن و اسلام است.

امام جمعه بوشهر در ادامه افزود: بایستی فرهنگ و پیوست‌های آن در دو بخش مقاومتی و ارائه در قالب پنجره‌ای کوشا اجرا شود که این حرکت به دست کمیسیون‌های تخصصی شورای فرهنگ عمومی محقق می‌شود.

تخصیص ۱۰ میلیارد ریال در راستای تکمیل طرح پیوست‌نگاری فرهنگی

آیت‌الله صفایی‌بوشهری عنوان کرد: پیوست‌نگاری فرهنگی استان بوشهر طی چهار مرحله اجرا شود و هر مرحله دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار مالی از سوی سازمان برنامه و بودجه به این طرح استانی تخصیص داده شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر بیان کرد: فرهنگ‌مداری در واقع کشورداری و مردم‌سالاری دینی است و استقلال و تمدن خوب محصول فرهنگ‌مداری مبتنی بر آیات قرآن و سیره اهل‌بیت(ع) است.

ضرورت تحولات نرم‌افزاری در عرصه فکر و اندیشه

حجت‌الاسلام و المسلین روح‌الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور، در این جلسه بر بازسازی ساختاری فرهنگ و رسانه تأکید کرد و گفت: استقامت یک کشور در گرو مقاوم‌سازی و رشد ارکان سایر شاخصه‌های یک نظام قوی و اجرای مطالبات مردمی است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: مردم‌سالاری فرهنگی موجب رشد شاخصه‌های اجتماعی، تحقق جامعه آرمانی و زدودن ناهنجاری‌ها می‌شود.

کارکرد رسانه در مقابله با رفتارهای ضد عفت عمومی

حجت‌الاسلام مهدی بیاتی، دبیر کارگروه زیست عفیفانه شورای فرهنگ عمومی کشور، در این جلسه بر حکمرانی نظام اسلامی در موضوع حجاب و عفاف با وضعیت فعلی کشور در سال ۱۴۰۱ پرداخت و اظهار کرد: بر اساس اجماع فهم اکثریت اقدام کنیم که اجرای این رویه نیازمند داشتن برنامه مدون در عرصه روانشناسی و روانشناختی است.

دبیر کارگروه زیست عفیفانه شورای فرهنگ عمومی کشور، ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی بر اساس وجه تمدنی و شرعی و ایجاد حس خوب و همچنین استاندارد‌سازی پوشش مناسب و پسندیده در میان کارمندان دولت و دیگر سطوح شهروندی را مهم ارزیابی کرد.

حجت‌الاسلام بیاتی با اشاره به اینکه زیست عفیفانه و حجاب الگویی یکی از راهبردهای پیشبرد و عملیاتی در بحث ناهنجاری‌های خلاف عفت عمومی و بی‌عفت‌های کف خیابان‌ها است، تصریح کرد: اجرای تکنیک معرفی مهاجمان ضد عفت عمومی نیازمند الگوسازی روش خودکنترلی و کار رسانه‌ای قوی است.

اکبر پوارت، معاون سیاسی استانداری بوشهر نیز گفت: یکی از رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی، رصد و مقابله با دشمنی‌های دشمنان است.

تبیین اندیشه امامین انقلاب طی ۱۲۰ جلسه در بوشهر

حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری، مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان بوشهر، اشاره کرد: ارزیابی و بازدید از ۱۶۰ مؤسسه و خانه‌های قرآنی، استعدادیابی نسل کودکان و نوجوانان قرآنی، برگزاری دوره‌های آموزشی صوت و لحن، و دوره‌های بازآموزی، شناسایی ۵۵۲ نفر مبلغ آقا و خانم، صدور ۱۱۲ گواهی تبلیغ، اجرای ۱۲۰ جلسه تبیین اندیشه امامین انقلاب، پایش آمار مساجد شیعی و اهل‌سنت به‌عنوان بخشی از پژوهش‌های تحلیلی و دوره‌هایی است که از سوی اداره امور‌ قرآنی و کارشناسان حوزه معاونت فرهنگی این اداره‌کل طی ۲ سال گذشته تا کنون برگزار شده است.

یادآور می‌شود، از خدمات حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری، مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان بوشهر تکریم به عمل آمد و حجت‌الاسلام محمد قادری به‌عنوان سرپرست اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر معرفی و منصوب شد.

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha