فرهنگ تخصصی تعاون براساس فرهنگ اسلامی در جامعه نهادینه شود
کد خبر: 1398345
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
آیت‌الله صفایی بوشهری تأکید کرد:

فرهنگ تخصصی تعاون براساس فرهنگ اسلامی در جامعه نهادینه شود

گروه سیاسی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در دیدار با معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور گفت: فرهنگ تخصصی تعاون براساس فرهنگ اسلامی با مدیریت دانش بنیان در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر اظهار کرد: یکی ازمشکلات بخش تعاون این است که فرهنگ عمومی تعاونی در کشور به فرهنگ تخصصی تعاون تبدیل نشده است به همین دلیل در کشور شاهد رکود تعاونی‌ها هستیم.

وی افزود: باید فرهنگ تخصصی تعاون براساس فرهنگ اسلامی با مدیریت دانش‌بنیان درجامعه نهادینه شود و نداشتن تخصص، دانش کار، برنامه مدون، بازاریابی، مدیریت رقیب و بازتولید پروژه‌های جدید از مشکلات تعاونی‌هاست که باید به آن پرداخته شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: تعاونی‌ها باید تخصصی و با دقت تشکل شوند تا بعد از مدت کوتاهی با رکود، بدهی بانکی و سایر مشکلات اجتماعی رو به رو نشوند.

وی تأکید کرد: تعاونی‌ها باید براساس نقشه آمایش ظرفیت‌ها و براساس قابلیت‌های هر منطقه تشکیل و راه‌اندازی شوند.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: استان بوشهر با جمعیت کم و قابلیت بالایی که دارد و با توجه به ظرفیت‌های موجود با فکر و اندیشه می‌توان این استعدادها را در قالب تعاونی‌ها مدیریت کرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری در پایان بر تشکیل کارگروهی علمی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای شناسایی و احصای ظرفیت‌های استانی تأکید کرد و یادآور شد: اگر نگاه رهبر معظم انقلاب در بخش‌های مختلف اجرا شود بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود.

captcha