تصویب تأسیس دانشکده علوم و فنون قرآن در کارگروه تخصصی قرآنی بوشهر
کد خبر: 3997130
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸

تصویب تأسیس دانشکده علوم و فنون قرآن در کارگروه تخصصی قرآنی بوشهر

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد اسلامی بوشهر گفت: تأسیس دانشکده علوم و فنون قرآن با چهار رشته قرآن و هنر، تلاوت، حفظ و تفسیر قرآن در سه دانشگاه خلیج‌فارس، پیام‌نور و علمی‌کاربردی استان به تصویب کارگروه تخصصی قرآنی بوشهر رسید.

/ تصویب چهار رشته قرآنی دانشگاهی در نخستین پایتخت قرآنی ایران 1400

به گزارش ایکنا از بوشهر، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر جلسه کارگروه تخصصی قرآنی بوشهر با حضور ابراهیم کامران، رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد استان بوشهر، عباس قلی‌پور، مشاور مدیرکل و مدیر برنامه‌ریزی پایتخت قرآنی و مهدی نامدارزادگان، مدیر آموزشی دانشگاه پیام نور استان بوشهر صبح امروز 22 شهریور در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد.

کامران، قرآن کریم و احادیث را اصلی‌ترین منبع شناخت معارف برشمرد و گفت: قرآن و احادیث را می‌توان سرچشمه و منابع علوم گوناگون اسلامی دانست که غالباً در همه فرقه‌های اسلامی به‌عنوان اصلی‌ترین منبع شناخت معارف و آموزه‌های دینی شناخته می‌شوند.

وی با اشاره به رسالت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با سبک زندگی مردم، افزود: یکی از رسالت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر توجه مردم به آموزه‌های قرآنی، تعالیم بلند آسمانی و احیای فرهنگ قرآن و بررسی تأثیر و اهمیت هنر از دیدگاه قرآن در سبک زندگی مردم است.

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد بوشهر افزود: نوجوانان و جوانان باید با آموزه‌ها و تعالیم قرآنی آشنا و قادر به تدبر و درک مفاهیم آن شوند و لازمه این مهم تربیت کارشناسان، مربیان و معلمان قرآنی است و لازم است برای آموزش اساتید قرآنی کانون‌های تعلیم، تربیت، آموزش و دانشگاهی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: با توجه به افتخار انتخاب بوشهر به‌عنوان نخستین پایتخت قرآنی ایران در سال 1400 و با هدف تأمین نیاز جامعه در تبیین حقیقت قرآن، تعلیم آموزه‌ها و احکام قرآن تأسیس دانشکده علوم و فنون قرآن با چهار رشته قرآن و هنر، تلاوت، حفظ و تفسیر قرآن در سه دانشگاه خلیج‌فارس، پیام‌نور و علمی‌کاربردی استان بوشهر به تصویب کارگروه تخصصی قرآنی بوشهر رسید.

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد بوشهر در ادامه افزود: در این جلسه مصوب شد تا طرحی مقدماتی به منظور اخذ مجوز  برای تأسیس دانشکده علوم و فنون قرآن تهیه و تنظیم شود.

کامران همچنین در ادامه بیان کرد: همچنین مقرر شد تقاضانامه‌ی رسمی از سوی دبیرخانه بوشهر پایتخت قرآنی ایران ۱۴۰۰ برای تأسیس دانشکده علوم فنون قرآن در چهار رشته مطرح شود و به معاونت آموزش دانشگاه‌های مربوطه ارسال شود و تا وصول نتیجه مطلوب، پیگیری‌های لازم توسط مسئولان امر صورت بگیرد.

در ادامه این نشست دیگر مسئولان و اعضای حاضر در جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص تصویب رشته‌های قرآنی در دانشگاه‌های استان بوشهر پرداختند و راهکارهای خود را برای بهبود و پیشرفت این طرح بیان کردند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha