کاهش اعزام بیماران قلبی به استان‌های همجوار
کد خبر: 3996644
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر بوشهر مطرح کرد:

کاهش اعزام بیماران قلبی به استان‌های همجوار

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: بیمارستان تخصصی قلب تنها مرکز تخصصی قلب در استان بوده که با داشتن متخصصان توانمند توانسته از نگرانی اعزام بیماران به بیمارستان‌های شیراز و به تبع خطرات ناشی از آمد و شد و هزینه‌های متحمل به بیماران بکاهد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حمیده هلال‌بحر، نماینده شورای اسلامی و رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر امروز 20 شهریور همراه با شماری از اعضای شورای شهر بوشهر در بیمارستان قلب استان حضور یافتند.

هلال‌بحر در حاشیه بازدید از بیمارستان قلب مرکز استان بوشهر گفت: بیمارستان تخصصی قلب تنها مرکز تخصصی قلب در استان بوده که با داشتن متخصصان توانمند توانسته از نگرانی اعزام بیماران به بیمارستان‌های شیراز و به تبع خطرات ناشی از  آمد و رفت و هزینه‌های متحمل به بیماران بکاهد.

نماینده شورای اسلامی بوشهر در ادامه افزود: با این شرایط می‌طلبد که بیمارستان قلب در بوشهر به صورت ویژه دیده شود. گرچه خرید و بروز رسانی وسایل و تجهیزات این بیمارستان مهم بوده است اما فراتر از آن توسعه ساختمانی و افزایش تخت‌های این بیمارستان نیز ضروی است.

جعفر پورکبگانی، رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر نیز گفت: در راستای ارتقا سطح کمی و کیفی، بیمارستان قلب در این شهر نیازمند توسعه است.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر نیز با اشاره به مراجعه مردم استان به استان‌های همجوار برای دریافت خدمات درمانی، افزود: تا قبل از راه اندازی این بیمارستان شهروندان مجبور بودند برای عمل‌های قلب به استان‌های همجوار مراجعه کنند که با راه‌اندازی این بیمارستان و حضور پزشکان متخصص درمان بیماران در استان انجام می ‌شود.

وی بیان کرد: در این راستا توسعه بیمارستان قلب بوشهر با توجه به حجم مراجعات که تمام استان را پوشش می‌دهد ضرورتی اجتناب ناپذیر است. شورای شهر بوشهر برحسب رسالت و وظیفه آمادگی دارد در زمینه رفع مشکلات و دغدغه درمانی شهروندان با دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم را داشته باشد.

خدیجه گرشاسبی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا نیز با قدردانی از کارکنان و پزشکان بیمارستان قلب بوشهر گفت: در شورای شهر علاوه بر عمران شهری در زمینه مسائل فرهنگی، ورزشی و سلامت شهروندان اهتمام ویژه‎ای وجود دارد.

گرشاسبی افزود: مقوله سلامت و درمان شهروندان بخش بسیار مهمی از رسالت شورا است که انتظار می ‌رود با حمایت دستگاه‎های ذیربط به آن توجه جدی شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha