برگزاری جشنواره ملی تولیدات هنری در استان بوشهر
کد خبر: 3996318
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
علیرضا غریبی خبر داد:

برگزاری جشنواره ملی تولیدات هنری در استان بوشهر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر از برگزاری جشنواره ملی تولیدات هنری در استان بوشهر خبر داد و گفت: این جشنواره در محورهای شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران، مدافعان وطن، حرم و سلامت، مجاهدان جهاد و مقاومت اسلامی و بوشهر پایتخت مقاومت اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا از بوشهر، علیرضا غریبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر ظهر امروز ۱۸ شهریور در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و چهل‌ و یکمین سالگرد دفاع مقدس با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی در 31 شهریور سال 1359 گفت: 31 شهریور تا 6 مهر همزمان با سالروز آغاز 8 سال جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

غریبی با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان و شهدا عرصه جنگ تحمیلی 8 ساله خاطر نشان کرد: رزمندگان با دست خالی چنان مقاومتی در برابر دشمنان نشان دادند که تا همیشه تاریخ هیچ تجاوزگری توان مقابله با رزمندگان ایران اسلامی ندارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به رونمایی از پنجمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری مرحله استان بوشهر تصریح کرد: این جشنواره در محورهای شهیدان والامقام، جانبازان، آزادگان، ایثارگران، مدافعان وطن، حرم و سلامت، مجاهدان جهاد و مقاومت اسلامی و بوشهر پایتخت مقاومت اجرا می‌شود.

غریبی بخش‌های این جشنواره را هنرهای نمایشی، موسیقی، سرود، رادیویی، تلویزیونی، سینمایی، هنرهای تجسمی دانست و بیان کرد: مهلت آثار به پنجمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری مرحله استان بوشهر 15 مهرماه است.

وی با اشاره به برنامه هفته دفاع مقدس در استان بوشهر تصریح کرد: تاکنون بیش از یک هزار و 600 برنامه به دبیرخانه ستاد هفته دفاع مقدس استان ارسال شده که این برنامه‌ها هفته آینده جمع‌آوری و برای اجرا اعلام می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس در کشور خبر داد و گفت: یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس تجلیل از رزمندگان پیشکسوت است در استان بوشهر از 12 هزار رزمنده تجلیل می‌شود.

غریبی، انتقال فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جوان، نوجوان و آینده را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: تقدس دفاع مقدس برگرفته از آرمان‌های انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی (ص) و نشات گرفته از مکتب ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام است که باید آن را حفظ و به نسل‌های آینده انتقال داد.

وی غبارروبی گلزار شهدا با حضور یگان‌های مسلح و دیدار با خانواده شهدا با حفظ شیوه‌نامه‌های بهداشتی را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: رونمایی از کتاب دفاع مقدس و بازسازی برخی عملیات در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha