ترویج فرهنگ اقامه نماز از اولویت‌های اصلی ارشاد شهرستان دشتی است
کد خبر: 3994938
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

ترویج فرهنگ اقامه نماز از اولویت‌های اصلی ارشاد شهرستان دشتی است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی با اشاره به برگزاری دوره آموزش نماز برای کودکان این شهرستان، گفت: ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی از اولویت‌های اصلی این اداره است.

حمید زارعی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی، 13 شهریور در گفت‌وگو با ایکنا از بوشهر به برگزاری دوره آموزشی نماز در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این دوره از سوی ستاد اقامه نماز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی و با مشارکت پنج باشگاه کتاب‌خوانی کودک و نوجوان از ششم تا دهم شهریورماه در بستر فضای مجازی برگزار شد.

زارعی افزود: 64 کودک و نوجوان عضو باشگاه‌های کتاب‌خوانی در دوره آموزشی نماز حضور داشتند که در سه روز با موضوع نماز و اهمیت آن در زندگی آشنا شدند.

وی با اشاره به عناوین این دوره آموزشی، بیان کرد: اسما خواجه‌زاده به‌عنوان مدرس در این دوره فشرده به آموزش موضوعاتی همچون آداب و احکام نماز، نحوه صحیح خواندن نماز، آشنایی با وضو گرفتن صحیح، اهمیت و جایگاه نماز در دین اسلام، تأثیر نماز در زندگی دنیوی و اخروی، نقش نماز در آرامش روحی و روانی انسان و مهارت‌های دعوت دیگران به نماز پرداخت.

زارعی اظهار کرد: از اهداف برگزاری این دوره می‌توان به ترویج فرهنگ نماز، آشنایی کودکان و نوجوانان با فریضه الهی و افزایش سطح آگاهی کودکان و نوجوانان با احکام دینی و اسلامی اشاره کرد. 

وی بیان کرد: در پایان دوره مسابقه‌ای بین شرکت‌کنندگان برگزار شد که پنج نفر برگزیده مسابقه در هفته آینده معرفی و تقدیر خواهند شد.

زارعی با اشاره به اهمیت آموزش نماز به کودکان، اظهار کرد: برگزاری دوره آموزشی نماز از موضوعات مهم و اولویت‌دار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با توجه به تأثیرگذاری میان کودکان و نوجوانان در گام نخست در باشگاه‌های کتاب‌خوانی اجرا شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی ضمن تقدیر و تشکر و ابراز خرسندی از همکاری باشگاه‌های کتاب‌خوانی به ویژه باشگاه یار مهربان در برگزاری این دوره آموزشی، اظهار امیدواری کرد با اجرای این برنامه‌ها و طرح‌ها بتوانیم زمینه ترویج نماز را در جامعه فراهم کنیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha