بوشهر در تدوین اسناد فرهنگی پیشرو و الگو است
کد خبر: 3997493
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر:

بوشهر در تدوین اسناد فرهنگی پیشرو و الگو است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیشرو بودن این استان در تدوین اسناد فرهنگی، گفت: در دو سال اخیر سند توسعه فرهنگی و سند توسعه قرآنی استان بوشهر را تدوین کرده‌ایم.

به گزارش ایکنا از بوشهر، غلامحسین کرمی، نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که روز گذشته 22 شهریور انجام شد، گفت: شهرستان‌های دشتی و تنگستان سابقه‌ای طولانی در حوزه‌های مختلف دارند که مهمترین آن در دشتی می‌توان به وجود علما و فرهیختگان بزرگ و با دانش که نماد علم، فرهنگ و ادب این دیار هستند و تنگستان که نماد قیام رئیس علی دلواری علیه استعمار است اشاره کرد.

وی افزود: با وجود داشتن منابع طبیعی بسیار در استان، علاوه بر دو شهرستان مربوطه، استان از امکانات مهم در همه بخش‌ها به ویژه فرهنگ و هنر محروم است. در دوره‌های قبل تلاش هایی صورت گرفته اما آن قدر نبوده که جواب گوی هنرمندان، فعالان فرهنگی و هنری و عموم مردم جامعه باشد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: من خادم مردم شهرستان های دشتی و تنگستان هستم و امیدوارم با نگاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم توسعه روند توسعه فرهنگی هنری دو شهرستان را ارتقا دهیم.

در ادامه فاطمه کرمپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: استان بوشهر از لحاظ فرهنگی دارای قدمت بسیاری است و این مهم از وجود انسان‌های ادیب، عالم و دانشمند است. استان در تدوین اسناد فرهنگی پیشرو و الگو است و در دو سال اخیر سند توسعه فرهنگی و سند توسعه قرآنی استان را تدوین کرده‌ایم.

وی افزود: 16 اسفند همزمان با سالروز رحلت مرحوم میرزا حسین معتقد اهرمی به‌عنوان روز قرآنی استان نام گذاری شده که نشان از جایگاه و سابقه کتاب آسمانی نزد مردم این منطقه دارد.

کرمپور ادامه داد: به لحاظ فعالیت‌های گسترده و مستمر و زیرساخت های قرآنی در بخش‌های مختلف، بوشهر به‌عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور انتخاب شده و همچنین کسب پایتخت کتاب ایران در دوره سوم این طرح بارزترین دستاورد حوزه کتاب و کتاب خوانی استان است.

وی تصریح کرد: تمام ادیان و مذاهب در استان بوشهر حضور دارند و در کنار هم با وحدت و دوستی به‌صورت برادری با هم زندگی می‌کنند که این خود نشان دهنده فرهنگ بالای مردمان منطقه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در پایان گفت: در سراسر کشور از جمله استان بوشهر در بحث زیرساخت‌ها و نیروی انسانی نیاز به توجه است که امیدواریم با حضور شما به‌عنوان چهره ای فرهنگی، این مهم عملی شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha