نشست برنامه‌ریزی اعضای شورای شهر و مدیرکل ارشاد بوشهر برگزار شد
کد خبر: 3999408
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵

نشست برنامه‌ریزی اعضای شورای شهر و مدیرکل ارشاد بوشهر برگزار شد

نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی برنامه‌های مشترک استان بوشهر با حضور اعضای شورای شهر و مدیرکل ارشاد بوشهر برگزار شد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی برنامه‌های مشترک بوشهر نخستین پایتخت قرآنی ایران 1400 و 18 اسفند روز بوشهر روز گذشته 30 شهریور با حضور 9 نفر از اعضای اصلی شورای شهر بوشهر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد.

فاطمه کرم‌پور، مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این نشست ضمن تبریک به مناسبت روز شعر و ادبیات فارسی بزرگداشت استاد شهریار و آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: در راستای افتخار انتخاب بوشهر نخستین پایتخت قرآنی ایران 1400 و نظر به اهداف کلان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به‌عنوان دبیرخانه بوشهر نخستین پایتخت قرآنی ایران 1400 در جهت توسعه و ترویج فرهنگ انس جوانان، نوجوانان و همه اقشار با قرآن و عترت در جامعه، ایجاد موزه، نمایشگاه قرآن و قرائت خانه دائمی در شهر بوشهر ضروری است.

وی ادامه داد: احداث موزه، نمایشگاه قرآن و قرائت خانه دائمی در شهر بوشهر که تمام استانداردهای لازم را داشته باشد و بتوانیم میزبان مسابقات ملی و بین‌المللی باشیم، ضروری است.

کرم‌پور افزود: استان و شهر بوشهر در سال ۱۴۰۰ پایتخت قرآنی ایران انتخاب شدند که امیدواریم بتوانیم برنامه‌های بسیار خوبی در این زمینه اجرا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه استان بوشهر دروازه ورود اسلام به ایران بوده، اظهار داشت: نخستین قرآن رمزدار توسط میرزا معتقد اعرمی به کتابت درآمده و از عمر مکتب خانه‌ها در استان صد سال می‌گذرد و  قاریان، حافظان و مفسرانی داریم که شاهد حضور آنها در مسابقات بین‌المللی هستیم و یکی از معدود شهرهای کشور هستیم  که روز قرآنی دادیم و روز ۱۶ اسفند به همین نام مزیین و نام گذاری شده است.

وی در ادامه مواردی را در خصوص تصویب و تأمین بودجه موارد پیش بینی شده در برنامه فوق درجهت توسعه فرهنگ و معارف اسلامی و نهادینه شدن سبک زندگی قرآنی را عنوان کرد که به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و دعای خیر سپاس از عنایت ویژه حضرتعالی و اعضای محترم شورای اسلامی بندر بوشهر به موضوع قرآن و گرامیداشت سال بوشهر پایتخت قرآنی ایران ۱۴۰۰، حسب مصوبات برنامه اجرایی سال بوشهر، پایتخت قرآنی ایران ۱۴۰۰، خواهشمند است، دستور فرمایید، در خصوص تصویب و تأمین بودجه موارد پیش بینی شده در برنامه فوق درجهت توسعه فرهنگ ومعارف اسلامی و نهادینه شدن سبک زندگی قرآنی اقدامات ممکن را مبذول دارند.

1- برگزاری محافل انس با قرآن هر ماه یک محفل در شهر بوشهر به‌صورت مجازی و یا حضوری با دعوت از یکی از اساتید بین المللی قرآن کریم

2-تجلیل از پیشکسوتان و چهره‌های قرآنی شهر بوشهر، بمناسبت، روز و هفته قرآنی بوشهر

3-برگزاری المپیاد قرآنی ویژه محلات شهری شهر بوشهر

4-احداث قرائت خانه موزه و نمایشگاه دائمی قرآن کریم در یکی از پارک‌ها و فضاهای سبز ساحلی شهر بوشهر

5-فضا سازی بعضی از اماکن ومعابر شهری با نصب المان ها و نمادهای قرآنی

6-انجام تبلیغات محیطس شهری و حداقل اختصاص یکی از بیلبوردهای بزرگ شهر، خاص سال بوشهر پایتخت قرآنی ایران ۱۴۰۰

انشا‌الله که حضرتعالی و اعضای محترم شورای شهر در جهت عمران و آبادانی بندر بوشهر و همچنین توسعه و تعمیق فرهنگ و معارف قرآنی موفق و موید باشید.



انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha