آموزش مجازی توان غنی کردن خلأهای حضوری را ندارد
کد خبر: 3999969
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
استاندار بوشهر:

آموزش مجازی توان غنی کردن خلأهای حضوری را ندارد

استاندار بوشهر با اشاره به محدودیت‌های آموزشی ناشی از شیوع کرونا، گفت: آموزش‌های مجازی توان پُر کردن خلأهای آموزشی، اجتماعی و عاطفی ناشی از فضای حضوری را ندارد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیین نواختن زنگ مهر، امروز، سوم مهرماه در دبیرستان دخترانه ام‌ابیهای بوشهر با حضور عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر و علیمراد کرمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نواخته شد.

استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت آموزش‌های حضوری مدارس گفت: هرچند با شیوع ویروس کرونا با تلاش آموزش و پرورش روند آموزش دانش آموزان تعطیل نشد اما به هیچ وجه آموزش‌های مجازی توان پُر کردن خلأهای آموزشی، اجتماعی و عاطفی ناشی از فضای حضوری را ندارد.

گراوند افزود: شخصیت بچه‌ها با حضور در مدرسه شکل می‌گیرد و این تعطیلی و نشستن در خانه ضربه‌ بزرگی را به دانش‌آموزان وارد کرد که انتظار می‌رود با بهبود شرایط و همراهی خانواده‌ها امکان آموزش حضوری در سال تحصیلی جاری فراهم شود.

وی وضعیت واکسیناسیون در استان بوشهر را خوب ارزیابی کرد و افزود: در زمان حاضر ۶۴.۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال یک نوبت و ۳۴ درصد نیز هر ۲ نوبت واکسن خود را دریافت کرده و این استان از این نظر جزو استان‌های پیشرو است.

استاندار بوشهر با اشاره به خطر عادی انگاری کرونا تشریح کرد: هرچند این استان به سمت زرد با خطر متوسط کرونایی در حال حرکت است اما به هیچ عنوان عادی انگاری نباید صورت گیرد چون هرگونه سهل‌انگاری در این زمینه استان بوشهر و کشور را به سمت پیک ششم که هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد هدایت می‌کند.

وی با اشاره به تبلیغات سوء صورت گرفته در راستای تخریب واکسیناسیون همگانی اضافه کرد: مردم به تبلیغات سوء برخی از افراد در زمینه واکسن توجه نکنند و بنا به گفته پزشکان «نخستین واکسن بهترین واکسن خواهد بود» به همین دلیل باید از فضای ایجاد شده در این زمینه استقبال و با تزریق واکسن زمینه ایمن سازی جامعه را فراهم کنند.

استاندار بوشهر با اشاره به تأثیرات مثبت واکسن بیان کرد: واکسن ممکن است جلوی ابتلا را نگیرد، اما بررسی‌های آماری نشان می‌دهد نقشی مهم در کنترل مرگ و میر دارد.

وی همچنین از خانواده‌ها در خواست کرد، آموزش و پرورش را در زمینه آموزش حضوری همراهی کنند چون ادامه روند تعطیلی مدرسه‌ها به ضرر دانش آموزان است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha