حرکت ولایت‌مداری استان بوشهر به سمت تمدن اسلامی
کد خبر: 4000226
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
نماینده ولی‌فقیه در بوشهر بیان کرد:

حرکت ولایت‌مداری استان بوشهر به سمت تمدن اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در بوشهر گفت: استان بوشهر به‌عنوان یک مدل اخلاقی و ولایت‌مداری به سمت تمدن اسلامی در حرکت است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، شامگاه سوم مهرماه آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر با احمد وحیدی وزیر کشور، عبدالکریم گراوند، استاندار سابق و احمد محمدی‌زاده، استاندار جدید بوشهر دیدار کرد.

صفایی بوشهری استان بوشهر را الگویی برای تمدن اسلامی دانست و گفت: استان بوشهر به‌عنوان یک مدل اخلاقی و ولایت‌مداری به سمت تمدن اسلامی در حرکت است و در آینده نه چندان دور به‌عنوان الگوی تمدن اسلامی در ایران شناخته خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر پیشرفت‌های استان بوشهر فوق‌العاده است و هم اکنون این استان به‌عنوان الگو در تنظیم سند توسعه دانش‌بنیان عرصه اقتصاد و فرهنگ در سطح کشور مطرح است و بی تردید محمدی‌زاده با همدلی، وفاق و اخلاق سیاسی‌ که در استان وجود دارد در انجام و پیشبرد این امور موفق خواهند بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر یادآور شد: خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی عبادت است، این خدمت نه خدمت فرهنگی است که اسلام برای ایجاد یک جامعه وسیع و تشکیل تمدن به‌کار گرفته می‌شود و در واقع افقی برای جهان و تدوین یک مدل برای همه کشورهای جهان  است که به دنبال پیشرفت بر اساس عدالت و انسانیت هستند.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران یک افق نوین است که هر روز طلوع و فروغش جغرافیای بیشتری از جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و این خدمت با این نگاه یک عبادتی اساسی است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: اگر انقلاب اسلامی را در یک جهان محدود قرار دهیم اشتباه بزرگی است، انقلاب اسلامی ایران آمده است تاریخی که اهل بیت عصمت رقم زدند را دوباره احیا کند و اندیشه‌ها و اهدافی که خداوند برای انسان رقم زده را تحقق ببخشد.

صفایی بوشهری یادآور شد: استان بوشهر در تاریخ پرظهور خود پایتخت مبارزات ضد استعماری و از قرن دهم تا کنون همواره مد نظر بیگانگان بوده است، اما علما و بزرگان این دیار در برابر آن‌ها ایستاده‌اند تا جایی که از انگلستان در بوشهر جز گورستانی باقی نمانده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha