کتابت دعای کمیل به همت نوجوان اهل دشتی
کد خبر: 3998999
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵

کتابت دعای کمیل به همت نوجوان اهل دشتی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی از کتابت دعای کمیل به همت نوجوان اهل دشتی خبر داد و گفت: نوجوان اهل دشتی، به مناسبت روز شعر و ادب فارسی به کتابت فرازهایی از دعای کمیل پرداخت.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حمید زارعی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی امروز 30 از کتابت فرزاهایی از دعای کمیل توسط هنرمند روستای چاوشی خبر داد و گفت: به مناسبت روز شعر و ادب فارسی، سید محمد باقری هنرمند خانه فرهنگ و هنر شهید جعفری روستای چاوشی فرازهایی از دعای کمیل را با استفاده از هنر خوشنویسی با خط فارسی به رشته تحریر درآورد.

وی بیان کرد: آمیخته شدن هنر با آیات قرآنی، احادیث و دعاها به زیبایی آن می افزاید و علاوه بر گسترش علوم قرآنی در قالب هنر، باعث ماندگاری آن اثر نیز می‌شود و باید توجه داشت که خوشنویسی هنری فردی است که عشق و علاقه نقش مهمی در موفقیت در این رشته دارد و این مهم در اثر تولید شده سید محمد باقری نمایان است و از دیرباز شهرستان دشتی خاستگاه فرهنگ و هنر بوده و خوشنویسی و خط زیبا یکی از هنرهای مردمان این منطقه است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی بیان کرد: خانه فرهنگ و هنر روستای چاوشی از بدو تأسیس توانسته  نقش موثری در شناسایی و شکوفایی استعدادهای فرهنگی و هنری روستا ایفا کند که جای تحسین دارد.

زارعی در پایان بیان کرد: سید محمد باقری بیست‌وپنجم شهریور سال ۱۳۸۸ در روستای چاوشی شهرستان دشتی متولد شد. وی از سال گذشته به آموزش هنر خوشنویسی در خانه فرهنگ و هنر روستا نزد عبدالمحمد جعفری مشغول است. این هنرمند نوجوان علاوه بر خوشنویسی در  هنرهای موسیقی و نقالی نیز فعالیت دارد.

ارسالی/ کتابت دعای کمیل توسط نوجوان اهل دشتی+ تصویر

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha