وزارت فرهنگ و ارشاد به‌دنبال ارزش‌های انقلابی است
کد خبر: 4022036
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

وزارت فرهنگ و ارشاد به‌دنبال ارزش‌های انقلابی است

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه به‌دنبال ارزش‌های انقلابی بوده اما منظور از ارزش‌های انقلابی تنگ نظری‌ها نیست و کار برای ارزش‌های بومی و فرهنگ فولکلور جزو ارزش‌های انقلابی است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و گرامیدشت یاد و خاطره شهید صادق گنجی رایزن فرهنگی ایران در پاکستان با حضور سید محمد هاشمی، معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز 28 آذر‌ماه در سالن لیان بوشهر برگزار شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه به‌دنبال ارزش‌های انقلابی است اما منظور از ارزش‌های انقلابی تنگ نظری‌ها نیست و کار برای ارزش‌های بومی و فرهنگ فولکلور جزو ارزش‌های انقلابی است.

وی در ادامه افزود: انقلاب ایران اسلامی انقلابی فرهنگی است و با این رویکرد کار در حوزه فرهنگی در اولویت قرار دارد و در این دولت اگر می‎‌گوییم دولت مردمی، نگاه به استان‌ها و ظرفیت واقعی فعالان فرهنگ، هنر و رسانه کشور این یعنی اینکه کار و بودجه نیز باید به سمت استان‌‏ها برود و کارسپاری به استان‌‎ها به معنی واقعی محقق شود و میدان مبارزه فرهنگی در کف هر استان و هر چقدر کار در ستاد در تهران متمرکز شود اتفاقی بزرگ رخ نخواهد داد ولی چنانچه اعتبار به استان‌ها بیاید این کادرسازی در استان‌ها رخ می‌دهد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: تلاش و خدمت مدیران کل حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که وقتی مسئولیت استانی را به مدیر دیگری می‌سپارند بتوانند ساز و کاری مهیا کنند که جریانی از نوجوانان و جوانان در عرصه فرهنگی و هنری به‌عنوان کادر جدید به هنر انقلابی اضافه شده باشد و باید تلاش کرد تا شیب کارها به مرور به سمت استان‌ها برود و این کار باید به مرور اتفاق بیفتد.

هاشمی با اشاره به نحوه انتخاب مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: برای استان‌ها در کانون ارزیابی حدود هشت گزینه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و تلاش می‌شود تا از ظرفیت این کانون به نحو شایسته برای انتخاب مدیران استفاده شود و شناخت مناسب از فرهنگ استان، ارتباط خوب با اهالی فرهنگ و هنر، انقلابی، جوان بودن از دیگر  شاخص‌های مطرح برای انتخاب مدیران کل فرهنگ و ارشاد محسوب می‌شود و مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک خانواده پرجمعیت است که بخشی از مجموعه این وزارتخانه نیروهای موجود در قالب‎‌های ستادهای مرکزی و استانی اداره‌های این وزارتخانه هستند.

وی یادآور شد: برای نمونه نهاد کتابخانه‌ها، کانون مساجد با نزدیک به ۲۰ هزار کانون، مجموعه سازمان فرهنگ و ارتباطات و خبرگزاری‌ها از حیث قالبی و محتواهای حقوقی در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد قرار دارند و در مسئله محتوا و گفتمان نیز متولی آن باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد و براساس اساسنامه این وزارتخانه ترویج ارزش‌های والای ایرانی، اسلامی و انقلابی از این وزارتخانه خواسته شده‌ است.

هاشمی افزود: در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد برای مدیران کل منصوب شده ۲ نوع مسئولیت یکی مدیرکلی استان و دیگری ارشد وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان تعریف شده است که مدیرکل به‌عنوان مسئول هماهنگی و افزایی دستگاه‌‏های زیرمجموعه فرهنگ و ارشاد محسوب می‌‏شود تا از این طریق هم‌گرایی و هم‌افزایی مثبت در استان‌‎ها رقم بخورد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این راستا در انتخاب محمد افروغ به‌عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و همچنین احمد محمدی‌زاده استاندار این استان قدردانی می‌شود که در مسیر انتخاب مدیرکل با نگاه دلسوزانه و همدلی با مجموعه وزارتخانه هماهنگی کردند و میثاق، میعاد و عهد وزارت فرهنگ و ارشاد با مدیرکل در حکم انتصاب وی آمده است که باید در دستور کار جدی ایشان باشد و تعامل و همدلی با خانواده کارکنان خدوم، شایسته و مظلوم وزارت فرهنگ و ارشاد مورد توجه جدی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر قرار گیرد که در سطح کلان نیز تحقق مطالبات به حق معیشتی، مالی و حقوقی آنان در حال پیگیری است و انتظار می‌رود تا پایان سال به سرانجام برسد.

هاشمی افزود: استان بوشهر در شاخص‎‌های مختلف استانی به شدت پرمهره و با ظرفیت‎‌های بالا است که باید از این ظرفیت نهایت استفاده صورت گیرد و توجه به هسته‌های خودجوش مردمی، مؤسسه‌ها و ظرفیت مردمی و اعتماد برای کارسپاری باید مورد توجه ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر واقع شود.

وی با تشکر از فاطمه کرم‌پور به‌عنوان مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ابراز امیدواری کرد خدمات وی مورد قبول درگاه حق واقع و مدیرکل جدید نیز بتواند منشأ خدمات ارزنده‌‎‌ای برای مردم استان بوشهر باشد. در آیین با تقدیر از فاطمه کرمپور، عبدالرحیم افروغ به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر معرفی شد.

انتهای پیام
captcha