بوشهر با مشکل جدی کمبود نیروهای متخصص پزشکی مواجه است
کد خبر: 4011222
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

بوشهر با مشکل جدی کمبود نیروهای متخصص پزشکی مواجه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه این استان در زمینه وجود نیروهای متخصص پزشکی کمبودهای جدی دارد، گفت: تعداد پزشکان متخصص در استان کم است و اکثر نیازهای تخصصی از طریق پزشکان طرحی تأمین می‌کند.

سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

به گزارش ایکنا از بوشهر، سعید کشمیری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و دبیرستاد مبارزه با کرونا بوشهر روز گذشته 15 آبان‌ماه در نشست «بررسی مسائل درمانی استان بوشهر» با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه زیرساخت‌های درمانی گفت: در زمینه توسعه زیرساخت‌های درمانی استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و طرح‌های مهمی را در دست اجرا داریم که از آن میان می‌توان به کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی در بوشهر با مشارکت بخش خصوصی اشاره کرد؛ تلاش می‌شود فاز نخست آن امسال به بهره‌برداری برسد.

کشمیری با اشاره به کمبود پزشک و امکانات درمانی بیان کرد: تعداد پزشکان متخصص در استان بوشهر کم است و برخی از شهرهای استان با کمبود جدی پزشک متخصص مواجه هستند که اکثر نیازهای تخصصی از طریق پزشکان طرحی تأمین می‌کند.

وی یکی از مسائل مهم حوزه درمان استان را عدم ماندگاری پزشکان متخصص عنوان کرد و ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان سعی کرده با پرداخت حق بیتوته و ماندگاری انگیزه بیشتری برای حضور پزشکان در نقاط محروم و کم برخوردار فراهم کند.

کشمیری افزود: کمبود متخصص در استان بوشهر در برخی رشته‌های پزشکی از جمله بیهوشی وجود دارد و در ایام کرونا به متخصص داخلی و عفونی، ریه و آی. سی. یو نیاز شدید بود. اکنون فصل توزیع متخصص است و فارغ‌التحصیلان جدید که متعهد به خدمت در استان بوشهر هستند معرفی می‌شوند و طبق نیازسنجی بین شهرهای مختلف استان توزیع خواهند شد.

انتهای پیام
captcha