نیروهای دریایی قدرت ایران اسلامی را در خلیج فارس تثبیت کرده‌اند
کد خبر: 4173343
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
وزیر کشور:

نیروهای دریایی قدرت ایران اسلامی را در خلیج فارس تثبیت کرده‌اند

سردار وحیدی در مراسم سالگرد شهادت شهید نادر مهدوی و همرزمانش گفت: امروز نیرو‌های دریایی سپاه و ارتش، قدرت ایران اسلامی را در خلیج فارس بیش از هر زمان دیگری تثبیت کرده‌اند.

وزیر کشوربه گزارش ایکنا از بوشهر، سردار احمد وحیدی، وزیر کشور طی سفر یک‌روزه به بوشهر در جلسه شورای اداری و یادمان حماسه شهدای خلیج‌فارس در نبرد با آمریکا حضور یافت و بازدید از میادین نفتی و نیروگاهی، پیگیری کالاهای ملوانی و بررسی چگونگی گسترش اقتصاد در پایایه از دیگر برنامه‌های جنبی سفر ۱۳ مهرماه بود.

وزیر کشور شب گذشته در مراسم سی‌و‌ششمین سالگرد شهادت شهید نادر مهدوی و همرزمانش در روستای بحیری شهرستان دشتی اظهار کرد: امروز نیرو‌های دریایی سپاه و ارتش قدرت ایران اسلامی را در خلیج فارس بیش از هر زمان دیگری تثبیت کرده‌اند. این روز‌ها وضعیت دشمن در خلیج فارس را شاهدیم که هر کاری کرده به طور متقابل ایران اسلامی به صورت مقتدرانه پاسخ داده که این مهم در توقیف نفتکش‌ها نیز به خوبی نمایان شد.

وی در ادامه گفت: این شهیدان رشید اسلام با یک شناور کوچک چند متری به مصاف ناو چند هزار تنی و بالگرد‌های مجهز رفته و حماسه‌ای ماندگار آفریدند. دشمن خبیث، متجاوز و ظالم احساس می‌کرد قادر به انجام هر کاری است، اما شهید مهدوی و همرزمانش این محاسبات آنان را باطل کردند.

سردار وحیدی افزود: شکفته شدن این استعداد‌ها و رو دررویی این قدرتمندی‌ها با دشمن غدار نه تنها برگرفته از معنویت و شجاعت است بلکه درسایه این ایمان و اعتقاد ظرفیت‌های علمی هم درهم آمیخته و امروز یک قدرت شکست‌ناپذیر از جمهوری اسلامی ارائه کرده است. این شهیدان گام به گام این ظرفیت را در بدنه و پیکره جامعه منتقل می‌کنند و جامعه ما قوی و پایدار است و آنان نادان عالم‌ هستند که فکر می‌کنند می‌توانند شهید مهدوی را از ما بگیرند.

وی افزود: دشمن تصور می‌کند می‌تواند اسوه‌‎های ایمان شجاعت و افتخار را از جوانان امروز بگیرد و الگو‌های فاسد و بی‌هدف که از زندگی جز لذت‌جویی کوتاه مدت نمی‌خواهند را با الگو‌های شایسته جایگزین کند.

وزیر کشور ادامه داد: دشمن در تصور واهی خود فکر می‌کند با تغییر الگو و سبک زندگی می‌تواند جامعه ما را به افول بکشاند، اما جامعه قدرتمند ما هیچ راه و اجازه‌ای برای نفود نخواهد داد. در جنگ ترکیبی تغییر الگو‌ها از شهیدانی، چون نادر مهدوی و همرزمانش به چند انسان فرومایه دنبال شد، ولی مردم بیدار ما هیچ‌گاه به این رویکرد شوم تن ندادند.

وی عنوان کرد: الگو‌های برجسته و خانواده شهدا که پرچمداران افتخار هستند مگر می‌گذارند بدلیجات جای جواهرات اصلی را بگیرند و این رمز حیات و برکت انقلاب است.

احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر نیز در این مراسم گفت: امروز آمریکا با ضربه سنگین شهید مهدوی و همرزمانشان در خلیج فارس در حال سقوط است و مردم استان بوشهر افتخار دارند در طول دو سده گذشته در سه مقطع با استکبار مبارزه و آنها را شکست داده‌اند.

وی افزود: در هر سه مقطع تاریخی که بوشهری‌ها با استکبار جنگیدند آن چنان ضربه قوی به آنها وارد شد که آغاز شکست آنها از تاریخ سیاسی بود.

سردار رمضان زیراهی، فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه نیز  گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت مجاهدت و دلاورمردی مردم این مرز بوم در جنگ تحمیلی یک وجب خاک از دست نداده است با وجود اینکه  مورد حمایت غرب و شرق بودند.

سردار زیراهی بیان کرد: اواخر جنگ بعد از عملیات کربلای ۵ مشاور رئیس جمهور آمریکا گفت اگر بخواهیم جنگ را خاتمه دهیم باید از صدور نفت ایران جلوگیری کنیم. نفت به حداقل ترین قیمت رسید و خودشان هم وارد درگیری در خلیج فارس شدند و سال ۶۶ هجوم عراقی ها آمریکا یی ها در خلیج فارس افزایش یافت.

وی بیان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی توانمند است و این توانمندی را داریم که  پایگاه‌های  دشمن  را در هزاران کیلومتر دور تر از  مرزها مورد هدف و تعقیب قرار دهیم.

یادواره حماسه شهدای خلیج‌فارس در نبرد با آمریکا یادواره حماسه شهدای خلیج‌فارس در نبرد با آمریکا یادواره حماسه شهدای خلیج‌فارس در نبرد با آمریکا یادواره حماسه شهدای خلیج‌فارس در نبرد با آمریکا یادواره حماسه شهدای خلیج‌فارس در نبرد با آمریکا یادواره حماسه شهدای خلیج‌فارس در نبرد با آمریکا یادواره حماسه شهدای خلیج‌فارس در نبرد با آمریکا

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha