آغاز ثبت نام طرح «تربیت حافظان قرآن» در استان بوشهر
کد خبر: 1415053
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
اسماعیلی خبر داد:

آغاز ثبت نام طرح «تربیت حافظان قرآن» در استان بوشهر

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه بوشهر از آغاز ثبت نام سومین مرحله طرح «تربیت حافظان قرآن» در این استان خبر داد.

احمد اسماعیلی، کارشناس فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اینکه ثبت نام طرح «تربیت حافظان قرآن» اغاز شده است، گفت: در آستانه فصل تابستان و اتمام مرحله دوم طرح تربیت حافظان قرآن، ثبت نام سومین مرحله این طرح در استان بوشهر آغاز شد.

وی درباره نحوه ثبت نام متقاضیان طرح «تربیت حافظان قرآن» مطرح کرد: افرادی که علاقه‌مند به شرکت در این طرح قرآنی هستند، می‌توانند به سامانه مرکز حفظ قرآن سازمان اوقاف و امورخیریه به نشانی quranhefz.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه طرح تربیت حافظان قرآن از سوی مرکز حفظ قرآن اوقاف اجرا می‌شود، گفت: با توجه به اینکه متولی اصلی این جریان قرآنی، مرکز حفظ قرآن اوقاف است نیز سهمیه سال 1393 استان بوشهر، چهار هزار و 80 نفر اعلام شده است.

کارشناس فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر افزود: پس از انجام ثبت نام این طرح قرآنی، متعلمان از ابتدای فصل تابستان در بقاع متبرکه حضور می‌یابند و براساس سطح توانمندی که دارند تحت تعلیم قرار می‌گیرند.

وی به رشته‌های طرح تربیت حافظان قرآن اشاره و مطرح کرد: حفظ موضوعی قرآن، حفظ جزء 30، حفظ جزء 30 و 1، حفظ جزء 30، 1 و 2 و حفظ کل قرآن از جمله رشته‌های این طرح قرآنی در استان بوشهر به‌شمار می‌رود.

حفظ قرآن توسط سه هزار و 520 نفر در استان بوشهر

اسماعیلی گفت: براساس سهمیه سال 1392 اداره‌کل اوقاف و امورخیریه بوشهر، سه هزار و 520 نفر تحت تعلیم قرار گرفتند که در نهایت براساس قرعه‌کشی که انجام شد، تنها تعدادی از افراد موفق به دریافت هدایا شدند.

وی در پایان یادآور شد: طرح تربیت حافظان قرآن براساس تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حداقل 10 میلیون حافظ قرآن اجرا می‌شود؛ این طرح قرآنی پس از تکمیل ظرفیت در استان بوشهر آغاز خواهد شد.

captcha