توجه به آموزش و پرورش توجه به اقتدار و پیشرفت نظام است
کد خبر: 4021073
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

توجه به آموزش و پرورش توجه به اقتدار و پیشرفت نظام است

امام‌جمعه بوشهر با اشاره به اهمیت آموزش و پروش آن را زیربنای جامعه دانست و گفت: توجه به آموزش و پرورش توجه به هویت، اقتدار و پیشرفت نظام است.

بآیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهریه گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر و امام‌جمعه بوشهر صبح امروز، 24 آذر ماه با میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش دیدار کرد.

امام‌جمعه بوشهر با اشاره به اهمیت نیروی انسانی فعال برای جامعه گفت: آموزش و پرورش مهمترین عامل تولید منابع انسانی در یک جامعه است و نیروی انسانی کارآمد به‌عنوان اقتدار یک نظام و  ثروت اصلی جامعه محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر آموزش‌وپرورش را زیربنای مهم یک جامعه دانست و افزود: آموزش و پرورش زیربنا مهم یک جامعه در راستای توسعه و پیشرفت است از این رو توجه به آموزش و پرورش توجه به هویت، اقتدار و پیشرفت نظام است و این مجموعه با تولید منابع انسانی کارآمد و توانمند زمینه اقتدار جامعه و نظام را فراهم می‌کند البته باید این نکته را نیز مدنظر داشت که علم همراه اخلاق اسلامی کارآمد و مؤثرتر خواهد بود از این رو یکی از رسالت‌ها و مأموریت‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش، تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی خواهد بود. تاکنون آموزش و پرورش در امور دینی دانش‌آموزان استان بوشهر توجه ویژه کرده که درخور تحسین است البته استان بوشهر از دیرباز دارای شاخص علمی و دینی قوی بوده است.

صفایی‌بوشهری توجه به آموزش و پرورش را توجه به هویت و اقتدار نظام و جامعه دانست و تأکید کرد: با توجه به نقش دانش‌آموزان در عرصه اقتدار نظام باید توجه ویژه به علم‌آموزی و تربیت آنان شود و آسیب‌شناسی مشکلات دانش‌آموزان در حوزه‌های گوناگون از جمله امور تربیتی و علمی باید در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته شود چرا که دانش‌آموزان در دوران طلایی عمر خود یعنی دوران نوجوانی و جوانی شخصیت‌شان در حال شکل‌گیری است و  این قشر جامعه در این سنین در اختیار آموزش و پرورش قرار دارند که باید به معماری شخصیتی آنان در امور تربیتی توجه ویژه شود.

باقری نیز از برگزاری مسابقات قرآن در سطح مدارس خبر داد و گفت: امسال مسابقات در قالب 9 رشته و در 15 سطح برگزار می‌شود و البته در این زمینه نرم افزار جامع فعالیت‌های قرآنی نیز راه‌اندازی می‌شود. البته هفتمین دوره مسابقات دانش‌آموزان جهان اسلام نیز در پیش داریم که فرآیند داوری این مسابقات در دهه نخست دی ماه برگزار می‌شود و هدف از برگزاری و این فعالیت‌ها با روحیه تحول‌خواهی و تحول‌آفرینی در فعالیت‌های حوزه قرآنی در حال بررسی است و در صورت نیاز در اجرا مأموریت‌ها بازنگری خواهد شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از برگزاری اختتامیه جشنواره کشوری مفلحون در بوشهر خبر داد و بیان کرد: جشنواره مفلحون با هدف شناسایی مدارس موفق در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در بوشهر برگزار شده است و در این زمینه برترین‌های امر به معروف و نهی از منکر معرفی می‌شود.  

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha