مراسم سی‌و‌یکمین سالگرد شهید صادق گنجی در برازجان برگزار شد
کد خبر: 4021988
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳

مراسم سی‌و‌یکمین سالگرد شهید صادق گنجی در برازجان برگزار شد

سی‌و‌یکمین سالگرد شهادت صادق گنجی، رایزن فرهنگی ایران در پاکستان با حضور امام جمعه بوشهر و جمعی از مسئولان استان در شهر برازجان برگزار شد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری امام جمعه بوشهر به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، امام جمعه بوشهر و نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر صبح امروز 28 آذرماه در مراسم بزرگداشت سی و یکمین سالگرد شهادت صادق گنجی که در برازجان برگزار شد گفت: توصیف در نظام حیات بشری عملی است که در این نظام ساری و جاری است و همیشه موجود بوده و خواهد بود.

وی به ارائه جزئیاتی از انواع توصیفات پرداخت و بیان کرد: گاهی توصیفات صادق و گاهی کاذب است. وقتی خداوند چیزی را توصیف می‌کند، همیشه صادق است و توصیفات الهی حقیقی و توصیفات بشری مجازی است.

امام جمعه بوشهر در ادامه توصیف خدا از شهدا را بیان کرد و افزود: خداوند از شهدا توصیفی دارد که حقیقی است و قابلیت کذب ندارد. خداوند می‌فرماید کسانی که اهل ایمان هستند و هجرت می‌کنند و اهل حضور در مراحل سخت زندگی هستند و در راه خدا جهاد می‌کنند و جان و مال خودشان را می‌گذارند، بالاترین درجه را دارند. اینها کسانی هستند که در زندگی موفق هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید گنجی افزود: شهید گنجی همه وجودش ایمان به خدا بود، این شهید نه تنها در ایران فعالیت فرهنگی وسیعی داشت بلکه در این راه هجرت و مجاهدت کرد و در نهایت جان خود را نیز در این راه تقدیم کرد و دارای بالاترین جایگاه است و باید توجه داشت که زندگی یک مجموعه زمانی است که در حال طی شدن است ولی شهید با شهادتش این زندگی میرایی را می‌دهد و زندگی تمام‌حیات را می‌خرد، شهدا زنده هستند و زندگی عرشی و آسمانی دارند.

وی با اشاره به اینکه دشتستان شهدای بزرگی همچون شهید گنجی را پرورانده است بیان کرد: در سرزمینی می‌توان انسان‌های بزرگ تجلی کنند که آن جغرافیا دارای تاریخی بزرگ و پیشینه‌ای درخشان باشد و بوشهر دارای چنین پیشینه‌ای است. چهار بار انگلیسی‌ها به استان بوشهر حمله کردند و هر چهار بار با حکم علمای دینی، مردان و زنان این سرزمین مقاومت جانانه داشتند و مردم شهرستان دشتستان اجازه تجاوز انگلیس به مناطق مرکزی ایران را ندادند و وقتی که متجاوزین را تعقیب کردند، زنان منطقه لرده حماسه آفریدند و متجاوزین را دستگیر کرده و فراری دادند.

صفایی‌بوشهری افزود: تاریخ شهرستان دشتستان سراسر بصیرت، مجاهدت، مقاومت و بیداری است. دشتستان با آن پیشینه می‌تواند شهدایی را در هشت سال دفاع مقدس به این مرز و بوم تقدیم کند که شهید گنجی یکی از آنها است و شهرستان دشتستان دارای شهدای بین‌المللی است. استان بوشهر و شهرستان دشتستان شناسنامه بیداری و استکبارستیزی ایران است. افتخار می‌کنیم در سرزمینی متولد شدیم که دین‌داری و اسلام‌خواهی و مکتب اهل بیت جوهره این منطقه است.

امام جمعه بوشهر شهادت‌طلبی را اوج نگاه مردم این منطقه دانست و گفت: یک عالم دینی در این استان پیدا نشده‌ است که در مقابل هجوم بیگانگان سکوت کرده باشد، یک سردار پیدا نمی‌شود که تابع اندیشه دشمنان باشد از همین رو تقاضا کردم که مثل روز ۱۲ شهریور سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلواری که به‌عنوان روز مبارزه با استعمار نامگذاری شده‌ است، روز هشتم، نهم و دهم آبان‌ماه که روز مقابله زنان لرده دشتستان با انگلیسی‌ها به عنوان روز مبارزه بانوان ایران با استعمار لقب بگیرد.

صفایی بوشهری دشتستان را افتخار ایران اسلامی دانست و افزود: زنان و مردان این سرزمین مایه عزت و سربلندی هستند و به همین دلیل منطقه دشتستان سرزمینی سراسر افتخار و غرور است.

ارسالی/ بزرگداشت سی و یکمین سالگرد شهادت شهید صادق گنجی در برازجان

مراسم سی و یکمین سالگرد شهادت شهید صادق گنجی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha