قانون حجاب و عفاف در ساحل شهر بوشهر اجرا می‌شود
کد خبر: 4020649
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
آیت‌الله بوشهری:

قانون حجاب و عفاف در ساحل شهر بوشهر اجرا می‌شود

امام جمعه بوشهر با اشاره به لزوم اجرای قانون عفاف و حجاب در استان بوشهر گفت: قانون حجاب و عفاف به‌ویژه در ساحل باید در شهر بوشهر به‌عنوان پایلوت اجرا و پس از آن در دیگر شهرهای استان نیز اجرایی شود.

 در نشست نماینده ولی فقیه در استان با اعضای قرارگاه فرهنگی حجاب و عفاف شهرستان بوشهر

به گزارش ایکنا بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر و نماینده ولی‌فقیه در استان در دیدار با حجت‌الاسلام بهروز بهروزی دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان بوشهر و اعضای قرارگاه فرهنگی حجاب و عفاف شهرستان بوشهر که ظهر امروز 22 آذرماه در مجتمع آدینه بوشهر برگزار شد، گفت: جهان استکبار به‌دنبال ترویج فرهنگ غربی و استحاله فرهنگ اسلامی‌ـ‌ ایرانی است و برای این کار از هر فرصتی به‌شکل گسترده استفاده می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم فرهنگی که علیه کشور و به طور خاص جوانان در حال انجام است، افزود: حجم این تهاجم فرهنگی بسیار بالا است که البته برای مقابله با آن قانون هم تصویب و مسئولیت‌ها در آن مشخص شده است و مسئولان باید حسب قانون وظایف خود را انجام دهند.

وی به تشریح اقدامات دشمن در این زمینه پرداخت و اضافه کرد: دشمن از یک‌سو فرهنگ ضدارزش را ترویج می‌دهد و از دیگر سو شرایطی را فراهم می‌کند که در آن مسئولان نتوانند وظیفه خود را انجام دهند.

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یک وظیفه شرعی و قانونی است و مسئولان باید طبق قانون آن را انجام دهند و توجه داشته باشند که این مهم، یک واجب شرعی است که هر شخص مسلمانی باید آن را از خانه خود آغاز کند و همچنین باید در مدارس، دانشگاه و اجتماع آن را یادآور شد.

وی با اشاره به این‌که در سالیان گذشته مصوب شد که 3 پلاژ برای بانوان در ساحل بندر بوشهر ایجاد شود، گفت: حتی بودجه این پلاژها هم اختصاص داده شد اما هیچگاه اجرایی نشد که مسئولان وقت نخواستند و باید دلیل آن آسیب‌شناسی شود. در بخش عفاف و حجاب قانون مصوب مجلس وجود دارد و باید مسئولان متولی آن را اجرا کنند؛ در استان بوشهر هم وضعیت سواحل نیازمند اجرای این قانون است و قانون حجاب و عفاف به‌ویژه در ساحل باید در شهر بوشهر به‌عنوان پایلوت اجرا و پس از آن در دیگر شهرهای استان نیز اجرایی شود.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان بوشهر هم در این دیدار افزود: قرارگاه فرهنگی حجاب و عفاف کار خود را آغاز کرده و با همکاری مجموعه‌های دولتی، انتظامی و فرهنگی اقداماتی نیز در حال انجام است و هدف نهایی این قرارگاه این است که مُرّ قانون اجرا شود تا صاحب شهر و جامعه‌ای سالم باشیم و از آنجایی که طرح عفاف و حجاب قانون است و اگر قانون اجرا نشود دچار نافرمانی مدنی و بی‌بندوباری در جامعه می‌شویم و جامعه سالم نخواهد بود.

حجت‌الاسلام بهروزی با اشاره به لزوم وجود سلامت اخلاقی در جامعه، گفت: جامعه نیاز به آرامش و سلامت اخلاقی و اقتصادی دارد و دلیل ندارد که به‌علت ناقص بودن سلامت اقتصادی، سلامت اخلاقی هم وجود نداشته نباشد و در این راستا برای اجرای این قانون همه پای کار هستند تا به‌زودی اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

امام هادی(ع) نماد مبارزه با اسلام ستیزی و ابتذال‌گرایی فرهنگی بود

همچنین ظهر امروز 22 آذرماه، شورای هیئت مذهبی شهدای گمنام شهرستان بوشهر جهت هماهنگی و ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری مراسم شهادت امام هادی(ع) با آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر در این دیدار با تشکر از اقدامات صورت گرفته توسط این هیئت در عرصه اعتلای فرهنگ دینی و اسلامی، اظهار کرد: هیئات مذهبی پیشانی مقاومت فرهنگی در مقابل تهاجم گسترده فرهنگی دشمنان و پنجره نورانی ارائه فرهنگ دینی و مکتب اهل بیت به جامعه هستند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه امام هادی(ع) نماد مبارزه با اسلام ستیزی و ابتذال گرایی فرهنگی بود، افزود: دوران امامت امام هادی(ع) دوران بسیار دشواری بود و این امام بزرگوار در این شرایط، دین را حفظ کرد و فصل نوینی برای جهان اسلام طراحی کرد.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به برگزار مراسم شهادت امام هادی(ع) در بهمن ماه، تصریح کرد: در مراسم شهادت امام هادی(ع) تنها به سخنرانی و مداحی بسنده نکنید و کوشش کنید فرهنگ زندگی امام هادی(ع) در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: گرامیداشت امام هادی(ع) نباید تنها در سالروز ولادت یا شهادت این امام باشد بلکه باید در تمام طول سال بر روی این معنا و نهادینه کردن سبک زندگی امام هادی(ع) کار شود و در این راستا تلاش کنید مراسم شهادت امام هادی(ع) با دعوت از سخنران و مداح ملی، به‌صورت استانی و سپس ملی برگزار شود و در این رابطه لازم است دبیرخانه‌ای علمی جهت برنامه ریزی و طراحی انجام این کار تشکیل شود.

آیت الله صفایی بوشهری در پایان اظهار امیدواری کرد که در سال‌های آینده کنگره علمی پژوهشی امام هادی(ع) در بوشهر با برنامه ریزی مناسب برگزار شود.

 

 

 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha