مراسم چهلمین روز درگذشت حجت‌الاسلام عاشوری برگزار شد
کد خبر: 4018142
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵

مراسم چهلمین روز درگذشت حجت‌الاسلام عاشوری برگزار شد

مراسم چهلمین روز درگذشت حاج شیخ میرزا اسدالله عاشوری، پدرشهید عبدالعزیز عاشوری با حضور آیت‌الله صفایی امام جمعه بوشهر و نماینده ولی‌فقیه در استان و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

آیت الله صفایی بوشهری در مراسم مراسم چهلمین روز درگذشت حاج شیخ میرزا اسدالله عاشوری

به گزارش ایکنا از بوشهر، مراسم چهلمین روز درگذشت حاج شیخ میرزا اسدالله عاشوری پدرشهید والامقام عبدالعزیز عاشوری روز گذشته 12 آذرماه بر سر مزار ایشان واقع در روستای گاهی از توابع بخش دلوار شهرستان تنگستان برگزار شد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری امام جمعه بوشهر و نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با حضور در این مراسم گفت: دنیا یک فرصت گرانبها برای جمع کردن توشه در حیات جاودانه است و کسانی که دارای ایمان ریشه‌دار هستند و سابقه‌ای عمیق در ایمان دارند و در راستای کارهای نیک با تمام وجود قدم برمی‌دارند انسان‌های با تقوا و پاک به حساب می‌آیند.  

صفایی‌بوشهری دنیا را حیات فانی برشمرد و افزود: تولد و مرگ دو مؤلفه مهم و همیشگی در زندگی بشر است و ایمان و عمل صالح بهترین زاد و توشه هستند که برای انسان رستگاری و محبوبیت الهی به همراه دارد و حیات دنیا همانند بازی است که در یک چشم بهم زدن و خیلی زود تمام می‌شود و تمام انسان‌هایی که در دنیا زیسته‌اند و اهل تقوا، عمل صالح و ایمان نبوده‌اند بعد از مرگ دچار بحران شده‌اند و در آخرت اوضاع خوبی ندارند.  

صفایی‌بوشهری شهادت را در خاندان آل‌عاشور دارای سابقه‌ای دیرینه بیان کرد و افزود: مرحوم حاج شیخ میرزا اسدالله عاشوری مانند اجداد خود در هجرت خود با شهادت همراه بوده و این به خاطر محبت اهل‌بیت، مقابله با وهابیت و زیر بار ظلم و ستم زور نرفتن است و استقرار و ساکن شدن این خاندان در این منطقه نیز به تبعیت از اهل‌بیت و در راستای خدمت به اسلام و مسلمین و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در خدمت به انقلاب بوده است.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: شهید عاشوری خلف آن سلف عالی‌مقام بود که شهدای این خاندان رهرو اجداد شهید خود بوده‌اند و همیشه در راستای اهداف اهل‌بیت گام برداشته‌اند و این مرحوم نیز ابوالشهید، خالوالشهید (دایی شهید) و خود نیز به واسطه دلداده بودن مکتب اهل‌بیت شهید بود.   

وی گفت: مرحوم حاج شیخ میرزا اسدالله عاشوری در صفا و صمیمیت، صداقت، تقوا، ایمان، صبر و تحمل، جود و کرم سرآمد بود و هرچه همه خوبان داشتند این مرحوم یک‌جا دارای این صفات بارز بود.   

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پایان درگذشت حاج شیخ میرزا اسدالله عاشوری را به جامعه روحانیت، مردم استان بوشهر و خاندان برزگ آل عاشور تسلیت عرض کرد و برای آن مرحوم از خداوند متعال رحمت واسعه الهی مسئلت کرد.       

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha