برترین دانش‌آموزان پژوهشگر شهرستان تنگستان تجلیل شدند
کد خبر: 4020292
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
به مناسبت هفته پژوهش:

برترین دانش‌آموزان پژوهشگر شهرستان تنگستان تجلیل شدند

به‌مناسبت هفته پژوهش دانش‌آموزان برتر پژوهشگر شهرستان تنگستان با حضور جمعی از مسئولان شهرستان امروز ۲۱ آذرماه در مدرسه قدس اهرم تقدیر شدند.

تجلیل از دانش آموزان برتر پژوهشگر شهرستان تنگستان

به گزارش ایکنا از بوشهر، احمد لطفی، فرماندار تنگستان و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان تنگستان و حجت‌الاسلام حبیب پهلوزاده، امام جمعه اهرم امروز 21 آذرماه با حضور در جمع دانش‌آموزان مدرسه قدس اهرم در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی این شهر گفت: پژوهش یک کار با برنامه، بینش بالا و مطالعه دقیق، تعیین یک فرایند و زنجیره مناسب برای انجام برنامه است و با نظر به اینکه بابت کارهای پژوهشی پیشرفت‌های فراوانی صورت گرفته، نیاز است در این بخش کارهای مهم‌تری انجام گیرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان تنگستان به مناسبت هفته پژوهش بیان کرد: دوره آزمون و خطا تمام شده و باید کارها بر مبنای مطالعه و راهکار دقیق طراحی شود و از آن جا که پژوهش یک کار تجربی، همراه با مطالعه و نوآوری است باید توجه داشت که پژوهش بر اساس حادثه، جرقه و ذهنیت فردی اتفاق نمی‌افتد و فرایندی است که با مطالعه، پرسش و پاسخ، آغاز و انتهای کار این سیستم طرحی می‌شود.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: هر چقدر ذهن دانش آموزان به سوی کارهای مطالعه و پژوهش محور هدایت شود در آینده از ایده‌ها، خلاقیت‌های ذهنی، اجرایی و راهبردی که دانش آموزان ارائه خواهند داد جامعه بهتر می‌تواند استفاده کند.

فرماندار تنگستان افزود: متولیان، مدیران، مربیان و آموزگاران آموزش و پرورش به مبحث پژوهش توجه خاصی داشته باشند و در موضوع پژوهش اداره آموزش و پرورش به همراه دستگاه‌های اجرایی باید پژوهشگاه‌های درون شهرستان را پشتیبانی کنند و در این راستا جایگاهی در مصلای نماز جمعه شهر اهرم جهت انجام برنامه‌های پژوهشی در سطح شهرستان اختصاص داده شده است.

امام جمعه اهرم نیز با اشاره به اینکه رتبه علمی ایران از پنج به یک رسیده اظهار کرد: در رتبه‌های علمی ایران در جهان ارتقا یافته و شاخص بعضی رتبه‌های علمی مانند نانو، بیوشیمی، هوا فضا، فیزیکی، ریاضی، سلول‌های بنیادی و غیره در منطقه آسیا حرف اول می‌زند و همه این علوم که دست به دست هم می‌دهند، خروجی و ماحصل زندگی که خداوند ما را در این دنیا قرار داده است که به آن تعالی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برسیم و بشر در مدار انسانیت قرار دهیم آنچه چیزی که جوامع غربی گرچه در مدارهای بالاتر علمی قرار می‌گیرند اما از حیض انسانیت مدار قرار ندارند.

وی افزود: باید دانش آموزان در بحث هوش مصنوعی تلاش و کوشش و پژوهش کنند که آینده از آن هوش مصنوعی است و از آنجا که امروز دنیا در مسیری قرار گرفته که در حال بمباران اطلاعاتی و اجاز ه به بشر امروزی نمی‌دهد لازم است جوانان و نوجوانان روی مباحث جدید تلاش و کوشش کنند.

در پایان این مراسم از دو دانش آموزان برتر پژوهشگر شهرستان تنگستان تجلیل و هدایایی به رسم یادبود به آنها اهدا شد.

احمد لطفی فرماندار تنگستان

 حجت الاسلام حبیب پهلوزاده امام جمعه اهرم

انتهای پیام
captcha