انتقاد نماینده ولی‌فقیه بوشهر از نهادها و سازمان‌های پایتخت قرآنی کشور
کد خبر: 4011431
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

انتقاد نماینده ولی‌فقیه بوشهر از نهادها و سازمان‌های پایتخت قرآنی کشور

نماینده ولی‌فقیه در بوشهر ضمن انتقاد از نهادها و سازمان‌هایی که تاکنون در عرصه پایتخت قرآنی بودن بوشهر اقدامی نکرده‌اند، گفت: اداراتی که تکلیف خود را در عرصه پایتخت قرآنی انجام نداده‌اند، معرفی خواهند شد.

آیت الله صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر و امام جمعه بوشهر روز گذشته 16 آبان‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ضمن گرامیداشت سالروز قیام حماسی زنان لرده استان و شکست ددمنشانه‌ی استعمار پیر انگلیس، گفت: این حماسه نشان از عظمت زنان این منطقه در عرصه بصیرت، جهاد و مقاومت پایدار در حفظ هویت دینی و ملی است.

نماینده ولی‌فقیه در بوشهر با اشاره به رشادت‌های زنان لرده بیان کرد: اینکه زنان لرده نشان دادند که بوشهر استانی ریشه‌دار در زمینه دیانت و حراست هویت ملی است و از این رو در شورای فرهنگ عمومی در بین دیگر استان‌‌ها در عرصه دانش و بررسی‌های آمایشی برتر شناخته و معرفی شد.

صفایی بوشهری بیان کرد: با توجه به ضرورت تنظیم اسناد فرهنگی و اجتماعی، استان بوشهر دست به این مهم خواهد زد و باید توجه داشت که این استان در عرصه تعلیم و تربیت عرصه بسیج در کشور به مقام نخست دست یافت و در مشهد در حوزه تعلیم و تربیت نیروهای انقلابی و بسیجی به شکل ویژه قدردانی شد و کارنامه درخشانی دارد.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر با نگاه فرهنگی و جهادی بر اساس منویات مقام معظم رهبری پیش می‌رود، گفت: در عرصه پایتخت قرآنی این نکته بسیار مهم است که مصوبات آن برای تمامی کمیسیون‌‌ها و کارگروه‌ها لازم‌الاجرا است. اکنون شش ماه از پایتخت قرآنی استان بوشهر گذشته اما در حال حاضر  بودجه‌ای برای پایتخت قرآنی استان بوشهر تخصیص نیافته است؛ هر چند مسئله کرونا است اما کمیسیون‌ها و کارگروه‌ها به شکل مطلوب اقدامات لازم انجام نداده‌اند و سازمان برنامه و بودجه استان در این زمینه اعتبارات مصوب پایتخت قرآنی را تأمین و پرداخت نکرده‌ است.

نماینده‌ ولی‌فقیه در بوشهر با تأکید بر تلاش مضاعف برای اجرای برنامه‌های قرآنی در مدت باقی‌مانده از پایتخت قرآنی بوشهر تصریح کرد: لازم است برنامه‌های قرآنی استان در همه زمینه‌ها که مصوب شده اجرایی شود و در این بین برخی از نهادها در عرصه تکلیف و وظیفه سازمانی پایتخت قرآنی اقدامی نکرده‌اند، اگر این نهادها و سازمان‌ها توانایی انجام مصوبات را ندارند اعلام و یا اگر می‌توانند اقدام کنند و در این راستا همه نهادها و ادارات که تکلیف خود را در عرصه پایتخت قرآنی انجام داده و یا نداده‌اند، معرفی خواهند شد و باید توجه داشت که استان بوشهر لیاقت و شایسته پایتخت قرآنی را دارد و در راستای بررسی تکالیف دستگاه‌ها در قبال پایتخت قرآنی جلسه اضطراری در نیمه نخست آذرماه تشکیل می‌شود.

صفایی بوشهری، پایتخت قرآنی را یک عزت برای استان بوشهر دانست و افزود: متأسفانه برخی افراد قدر نعمت و برکات پایتخت قرآنی بوشهر را نمی‌دانند و با این موضوعات بنیادین فرهنگی و اعتقادی معامله اداری می‌کنند که درست نیست.

امام جمعه بوشهر از ارائه آمار عملکرد ادارات در عرصه فعالیت پایتخت قرآنی خبر داد و بیان کرد: در این راستا از محل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 500 میلیون تومان و از محل اعتبارات استانی 850 میلیون تومان مصوب شده است ولی تاکنون تأمین و پرداخت نشده است مسئولان توجه داشته باشند که باید بدون هیچ مسامحه سریع اعتبارات یاد شده تأمین و پرداخت تا برنامه‌های قرآنی در استان بوشهر اجرا شود.

نماینده ولی‌فقیه در بوشهر افزود: استان بوشهر در شورای فرهنگ عمومی و تعلیم و تربیت نیروهای انقلابی بسیج برتر است و ولی با این وجود برخی مسئولان همکاری مطلوبی نداشته‌اند چراکه کم‌کاری سبب می‌شود برخی کارها و برنامه‌ها متوقف شود و به سرانجام نرسد و در پایان بر فعالیت و اجرا طرح‌ها و برنامه‌ها در عرصه پایتخت قرآنی به‌صورت جهادی و انقلابی تأکید مجدد کنم.

اجرای قانون طرح ساماندهی سواحل

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در ادامه به وضعیت نابسامان حجاب و عفاف در سواحل اشاره کرد و گفت: مسئولیت اجرای طرح ساماندهی سواحل، در استان بوشهر با استاندار و در شهرستان‌ها با فرماندار است.

امام‌جمعه بوشهر با اشاره به طرح ساماندهی سواحل تصریح کرد: طرح ساماندهی سواحل شامل موارد عمرانی و فرهنگی می‌شود و در این طرح مسئولیت‌های افراد و سازمان‌ها هم مشخص است. بوشهر استان فوق‌العاده‌ای در عرصه گردشگری است که از استاندار و سایر مسئولان تقاضا می‌کنم طرح ساماندهی سواحل را اجرا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با انتقاد از اجرایی نشدن طرح ساماندهی سواحل استان بوشهر افزود: مردم، فرهنگ و تاریخ استان بوشهر توقع دارند که این طرح ساماندهی سواحل از جهت فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و بسیاری از این پروژه‌ها اجرایی شود. طرح ساماندهی سواحل که قانون آن موجود است و وظایف و مسئول مستقیم آن‌هم در استان و در شهرستان‌ها مشخص است.

صفایی بوشهری گفت: طبق تحقیقات و پژوهش‌های شورای فرهنگ عمومی، یکی از آسیب‌های استان بحث عدم ساماندهی سواحل بوده است که این مسئله را سال ۹۱ در همین جلسه شورای فرهنگ عمومی به استاندار و مسئولان ابلاغ کردیم اما اجرایی نکردند. توقع داریم طرح ساماندهی سواحل طبق ضوابط قانونی نه یک کلمه از قانون کمتر و نه یک کلمه بیشتر از قانون اجرایی کنید.

وی در خصوص طرح عفاف و حجاب نیز گفت: این طرح در مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت کشور تصویب‌شده و مجری آن‌هم وزارت کشور است و در استان‌ها استاندار و در شهرستان‌ها فرماندار مسئول اجرای آن است. مسئولانی که در این کار وظیفه دارند کارهای خود را انجام دهند، آن گروهی که باید ساحل سازی را در عرصه عمرانی ساماندهی کند مشخص باشد، بانوان بوشهر پارک بانوان ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر اظهار کرد: توقع شورای فرهنگ عمومی در رابطه با عفاف و حجاب و ساماندهی سواحل جدی است و در این رابطه مسئولان باید اقدامی جهادی کنند و اقدامی بسیار مؤثر داشته باشند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha