کارگاه آموزشی «شیوه‌های دعوت به نماز» در نداجا بوشهر برگزار شد + عکس
کد خبر: 4078976
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

کارگاه آموزشی «شیوه‌های دعوت به نماز» در نداجا بوشهر برگزار شد + عکس

کارگاه آموزشی «شیوه‌های دعوت به نماز» ویژه کارکنان و خانواده‌های نداجا در بوشهر به همت اداره قرآن، عترت و نماز عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

کارگاه آموزشی «شیوه‌های دعوت به نماز»به گزارش  ایکنا از بوشهر، نخستین کارگاه آموزشی «شیوه‌های دعوت به نماز» به همت اداره قرآن، عترت و نماز عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با همکاری ستاد اقامه نماز استان بوشهر، طی سه جلسه با تدریس حجت‌الاسلام مرتضی رحیمیان، کارشناس دینی و معارفی از شهر قم، ویژه کارکنان، همسران کارکنان و کارکنان وظیفه و فرزندان پسر در مهدیه و مسجد النبی(ص) نداجا بندر بوشهر برگزار شد. 

حجت‌الاسلام مرتضی رحیمیان، کارشناس دینی و معارفی اعزامی از شهر قم، در این کارگاه آموزشی به تفسیر آیه ۶۲ سوره مبارکه فرقان پرداخت و بیان کرد: «لِمَنْ أَرادَ أَنْ يَذَّكَّرَ» یعنی اینکه زمینه رشد و تعالی انسان در اراده و خواست طیب و پسندیده او است، پس انسان موجودى داراى اختيار است و انسان داراى فطرتى است كه با تذكر بيدار مى‌شود. 

وی با اشاره به اینکه کمال‌آفرینی و شکرگذاری بر پایه اراده صحیح استوار است، افزود: ياد پروردگار یکتا زمانى ارزش دارد كه بر اساس آگاهى و بصيرت باشد. پس نعمت «أَرادَ شُكُوراً» در گردش زمین در زمان شب و روز است، بدین علت، در این گردش زمین در زمان، نعمت شكر و سپاسگزارى نهفته است و انسان‌ها باید فرستنده «شُكُوراً» به جانب خالق سبحان باشیم. همچنین انسان‌ها در عمل به این امر باید بسیار در علوم طبیعی عالم هستی دانش‌آموزی و دانش‌اندوزی کنند. 

حجت‌الاسلام رحیمیان گفت: حضرت امیرالمؤمنین امام على(ع) در سفارش خود به سومین رهبر و پیشوای شیعیان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حدیثی روایی که در ردیف دهم حاشیه صفحه ۶۲۱ کتاب الخصال آمده است فرمودند: «لَيسَ عَمَلٌ أحَبَّ إلَى اللَّهِ عزّ وجلّ مِنَ الصَّلاةِ ، فَلا يَشغَلَنَّكُم عَن أوقاتِها شَي‏ءٌ مِن اُمورِ الدُّنيا، فَإِنَّ اللَّهَ عزّ وجلّ ذَمَّ أقوامًا فَقالَ: (الَّذِينَ هُمْ عَن صَلَاتِهِمْ سَاهُونَ) يَعني أنَّهُم غافِلونَ استَهانوا بِأَوقاتِها - هيچ عملى نزد خداوند، محبوب‏‌تر از نماز نيست. پس هيچ كار دنيايى، شما را در وقت نماز، به خود مشغول ندارد؛ چرا كه خداوند، گروه‏‌هايى را سرزنش كرد و فرمود: (آنان كه از نمازشان غافل‌اند)، يعنى آنان غافل بوده‏‌اند و به وقت نمازها بى ‌اعتنايى می‌كردند».

وی داشتن رهبر متقی و پیشوای مقتدر را از ضرورت‌های اصلی در پیمودن راه‌های استوار الهی دانست و بیان کرد: قطعاً فرمانده با محبت من، پروردگار متعالیست که «نَزَّلَ الْكِتَابَ ۖ وَهُوَ يَتَوَلَّي الصَّالِحِينَ» است و قرآن کریم را از طریق ملکه وحی به پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) نازل کرد و مهربانه و رحیمانه عهده‌دار سرپرستی صالحان و مؤمنین شد.

یادآور می‌شود، ۹۰ جلد کتاب نماز به شرکت‌کنندگان اهدا شد همچنین اهدای جوایز به ۱۰ نفر از برگزیدگان مسابقه شفاهی نماز از دیگر برنامه‌های این کارگاه آموزشی و معارفی نداجا بوشهر بود. 

انتهای پیام
captcha