تقدیر امام‌جمعه دشتستان از سفرهای استانی رئیس‌جمهور
کد خبر: 4003127
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵

تقدیر امام‌جمعه دشتستان از سفرهای استانی رئیس‌جمهور

امام‌جمعه دشتستان در بیانات نماز جمعه ضمن تقدیر از سفرهای استانی رئیس‌جمهور گفت: سفرهای میدانی رؤسای سه قوا در استان‌های مختلف و حضور بین مردم به‌ویژه حاشیه‌نشینان و دردمندان جامعه از اقدامات شایسته این دولت است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان ظهر امروز، 16 مهرماه توسط حجت‌الاسلام حسن مصلح، امام جمعه دشتستان اقامه شد.

وی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک ربیع‌الاول به مناسبت‌های این ماه پر برکت اشاره کرد و گفت: هجرت رسول خدا از مکه به مدینه مبدأ تاریخ هجری قمری، خوابیدن امیر مؤمنان در بستر پیامبر(ص) در شب هجرت دو اتفاق مهم در تاریخ اسلام است که در این ماه پر برکت رخ داد و از آثار و برکات لیلة‌المبیت و هجرت می‌توان به تأسیس مرکز قدرت برای مسلمانان و تشکیل حکومت اسلامی، توسعه و گسترش اسلام و مسلمانان و جهانی شدن آموزه‌های اسلام، پیروزی‌های مستمر مسلمانان در برابر مشرکان، یهودیان و فتح مکه و سایر سرزمین‌ها در طول تاریخ، فراهم شدن زمینه تعلیم و تربیت اسلامی و پرورش انسان‌های وارسته همانند سلمان و ابوذر اشاره کرد.

مصلح همچنین به 16 مهر روز جهانی کودک و سیره نبوی در ارتباط با کودکان اشاره کرد و تشریح کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «إنَّ لِكُلِّ شَجَرَةٍ ثَمَرةً و ثَمَرَةُ القَلبِ الوَلَدُ» (ميزان الحكمه، ح ۲۲۶۰۸) (هر درختى ميوه‌اى دارد و ميوه دل، فرزند است) و همچنین فرمودند: «إنَّ الوَلَدَ الصّالِحَ رَيحانَةٌ مِن رَياحينِ الجَنَّةِ» (الكافى، ج ۶، ص ۳) (فرزند صالح، گلى از گل‌هاى بهشت است).

وی به احادیثی از امام علی(ع) نیز اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند: «حَقُّ الوَلَدِ علَى الوالِدِ أن يُحَسِّنَ اسمَهُ، و يُحَسِّنَ أدَبَهُ، و يُعَلِّمَهُ القرآنَ» (نهج‌البلاغه الحكمة 399). (حق فرزند بر پدر آن است که نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربیت کند و قرآن به او بیاموزد).

امام‌جمعه دشتستان ضمن تبریک به مدال‌آوران ورزشی بیان کرد: در یکی دو ماه اخیر و در مسابقات المپیک و پارالمپیک و اخیراً در مسابقات جهانی کشتی علی‌رغم همه تحریم‌ها و توطئه‌ها قهرمانی ورزشکاران ایران خصوصاً در مسابقات کشتی جای تقدیر دارد. ورزش قهرمانی جلوه‌ای از هویت ملی، اسلامی و دیپلماسی عمومی است پیام این موفقیت‌ها این است که کارهای نشدنی با تکیه بر استعدادهای جوانان ایرانی شدنی است.

مصلح با اشاره به سفرهای استانی رئیس‌جمهور بیان کرد: این سفرها و حضورهای میدانی رؤسای سه قوا به خصوص سفرهای جمعه رئیس‌جمهور در استان‌های مختلف و حضور در متن مردم به خصوص حاشیه‌نشینان و دردمندان جامعه از اقدامات شایسته‌ای است که متأسفانه در چند سال گذشته به فراموشی سپرده شده بود.

وی ادامه داد: پیرو مطالبی که در خطبه گذشته اظهار شد اولویت‌های شهرستان دشتستان عبارتند از تسریع در احداث سد دالکی، تأمین آب شرب مورد نیاز، تکمیل بیمارستان 17 شهریور، تکمیل پروژه مسکن مهر، راه‌اندازی شهرک صنعتی خرما به منظور حمایت از صنایع تبدیلی و افزایش کیفیت محصولات صادراتی، تکمیل طرح تحول آبیاری نخیلات، اشتغال جوانان تحصیل کرده حمایت جدی از کشاورزان، باغداران، تولیدکنندگان در زمینه محصولات است.

مصلح ضمن انتقاد از تخلف نانوایی‌ها در فروش آرد یارانه‌ای و نبود نظارت بیان کرد: متأسفانه چند ماهی است شاهد صف‌های طولانی مردم در نانوایی‌های شهر هستیم. علت و دلیل آن جز تخلف بعضی نانوایی‌ها در عدم پخت و فروش آرد یارانه‌ای به صورت آزاد نیست. متأسفانه دستگاه‌های نظارتی نیز به وظیفه خود عمل نمی‌کنند و این وضعیت موجبات نارضایتی و معطلی مردم در صف نانوایی‌ها شده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha