محرومیت‌های بوشهر در کنار ظرفیت‌های فراوان قابل تحمل نیست
کد خبر: 4003087
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
رئیس‌جمهور:

محرومیت‌های بوشهر در کنار ظرفیت‌های فراوان قابل تحمل نیست

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در بدو ورود به بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان، گفت: محرومیت‌های بوشهر در کنار ظرفیت‌های فراوان آن قابل تحمل نیست.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، صبح امروز، 16 مهرماه در فرودگاه بوشهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیش از انجام سفر بررسی‌های کارشناسی نسبت به وضعیت استان و مشکلات مردم این منطقه انجام شده است، گفت: توفیقی است که امروز در خدمت مردم ولایت‌مدار و مقاوم بوشهر باشیم و پیشاپیش از اینکه امکان برگزاری جلسات مردمی وجود ندارد عذرخواهی می‌کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم در فرصت‌های آینده این امکان فراهم شود که در جمع مردم بوشهر و شهرستان‌های مختلف این استان حضور یابیم و از نزدیک نقطه نظرات مردم عزیز را بشنویم و به بررسی مسائل بپردازیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به برخی از مشکلات استان بوشهر بیان کرد: بررسی‌هایی نسبت به استان بوشهر و مشکلات آن انجام شده است و گزارش‌هایی دریافت شده است. خداوند به این استان ظرفیت‌های فراوانی را عطا کرده است. این استان قطب کشاورزی، شیلات، نخیلات و از همه مهم‌تر قطب صنعت نفت، گاز و پتروشیمی است و دارای ۶۰۰ کیلومتر مرز دریایی است. اینها ظرفیت‌های بسیار خوبی است که با این ظرفیت‌ها سخن گفتن از بیکاری و داشتن آسیب‌های اجتماعی بسیار غیرقابل تحمل است.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: امیدواریم گام‌هایی در راستای فعال‌ شدن اقتصاد دریا، کشاورزی، نخیلات و فعال کردن بخش شیلات برداشته شود.

رئیس‌جمهور افزود: برای رفع مشکلات و محرومیت‌های استان بوشهر باید نسبت به فعالیت‌های صنعت نفت و گاز و پتروشیمی اقداماتی صورت گیرد. مشکلات آب، برق، توسعه راه‌های استان بوشهر و اتصال این استان به ریل و راه‌آهن باید در این سفر کلید بخورد تا به رفع مشکلات این استان بیانجامد.

رئیسی در پایان با بیان اینکه امیدواریم مردم استان بوشهر در این سفر امیدوارتر از قبل شوند، اظهار کرد: امید داریم که با همراهی نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار بوشهر بتوانیم گام‌های ماندگاری برداریم.

انتهای پیام
captcha