اقتدار با تندی و خشونت اشتباه گرفته نشود
کد خبر: 4003181
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴

اقتدار با تندی و خشونت اشتباه گرفته نشود

امام‌جمعه دیر با بیان اینکه اقتدار پلیس باید همراه با قانونمندی و رعایت اخلاق باشد، گفت: امنیت مسئله‌ای مهم و زیرساختی اساسی برای پیشرفت کشور است و نباید اقتدار و قاطعیت با تندی و خشونت اشتباه گرفته شود.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام‌جمعه دیر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، 16 مهرماه با اشاره به سفر رئیس‌جمهور و برخی وزرا به استان بوشهر، اظهار کرد: یکی از عوامل اصلی ماندگاری انقلاب مردم است و اگر می‌خواهیم انقلاب تداوم یابد، باید ارتباط بین مردم و مسئولان مستحکم باشد.

امام‌جمعه دیر با بیان اینکه مسئولان باید مردمی باشند، افزود: حضور و دیدار رئیس‌جمهور و وزرا با مردم، مردمی‌بودن آنها را نشان می‌دهد و آشنایی با مشکلات مردم در پی خواهد داشت و امیدواریم بعد از آن تصمیم‌های خوبی برای رفع مشکلات گرفته شود.

وی به حضور وزیر راه و شهرسازی در شهرستان دیر اشاره کرد و خواستار ساماندهی مسئله ته لنجی شد و ادامه داد: علاوه بر اطلاع حضوری مسائل شهرستان به وزیر، نامه‌هایی درباره مسائل مختلف شهرستان در بحث آب و برق و جاده‌های مواصلاتی و غیره نوشته شده با امضای فرماندار، بنده، نماینده مجلس و وزیر تقدیم رئیس‌جمهور می‌شود.

حسینی یادآور شد: روز گذشته در جلسه وزیر راه و شهرسازی با نمایندگان اقشار مردم هم مسائل شهرستان مطرح شد که امیدواریم این سفر مایه خیر و برکت برای استان و شهرستان ما باشد و گام‌های بلندی در جهت عمران و آبادانی برداشته شود.

وی با تبریک روز نیروی دریایی سپاه، اظهار کرد: حماسه بزرگ سردار شهید نادر مهدوی و همرزمانش در خلیج فارس در سال ۶۶ و در مصاف مستقیم با آمریکا نقطه عطفی در تاریخ دفاعی و حماسی کشور و انقلاب است و با اقتدار نیروهای مسلح، دشمنانی که تا دیروز در خلیج فارس عرض اندام می‌کردند، امروز به حاشیه‌ای خزیده‌اند و باید خروج خفت‌بار از منطقه را تمرین کنند.

امام‌جمعه دیر با تبریک هفته نیروی انتظامی و تقدیر از تلاش‌های این نیرو، بیان کرد: امنیت مسئله‌ای مهم و زیرساختی اساسی برای پیشرفت کشور است و نباید اقتدار و قاطعیت با تندی و خشونت اشتباه گرفته شود و اقتدار پلیس باید همراه با قانونمندی و رعایت اخلاق باشد. پلیس در برابر مجرمان مقتدر و نسبت به توده مردم مهربان باشد و رعایت قانون و اخلاق باید با همه حتی با مجرمین و محکومین در نظر گرفته شود؛ ما حق نداریم با کسی که در دادگاه محکوم شده برخورد خلاف قانون و اخلاق کنیم. رهبر معظم انقلاب نیز درباره سلامت درونی نیروی انتظامی، تأکید بسیار دارد از این رو باید نیروی انتظامی پالایش کند که وجود یک نفر عنصر ناسالم و متخلف موجب به هدر رفتن زحمات دیگران می‌شود.

حسینی افزود: مردم وقتی می‌بینند یک نفر خلاف می‌کند با او برخورد نمی‌شود یا احیاناً حمایت می‌شود و گاهی اوقات دیده می‌شود فردی در دادگاه به اتهاماتش رسیدگی شده حکمش صادر و در دادگاه شهرستان و استان محکوم شده مورد حمایت قرار می‌گیرد، اینها باعث ناراحتی می‌شود که امیدواریم این نمونه‌های ناچیز هم نداشته باشیم.

وی با اشاره به روز ملی کودک، بیان کرد: به کودکان شخصیت دهیم و به آنها محبت کنیم چون تربیت در پرتو اکرام بدست می‌آید.

خطیب جمعه دیر در رابطه با روز ملی کاهش آسیب‌های بلایای طبیعی، گفت: خانه‌ها را ایمن بنا کرده و نکات ایمنی در ساخت و سازها رعایت کنیم که در کاهش آسیب‌های بلایای طبیعی تأثیرگذار است.

حسینی با تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا، بیان کرد: در تزریق واکسن شتاب کنیم و تردید نداشته باشیم چون مصونیت ایجاد می‌کند و بدون همکاری مردم بیماری کرونا از بین نخواهد رفت.

وی اظهار کرد: راه پایداری نعمت‌ها، نافرمانی نکردن و شکر آنها است و اولین مرتبه شکرگزاری، ایمان به خدا است و دومین مرتبه شکر احترام به پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) و تسلیم‌پذیری از این بزرگواران است و هیچ نوع شکرگزاری بعد از ایمان به خدا و رسول و ائمه معصومین، نزد خدا دوست داشتنی‌تر از کمک رسانی به برادر ایمانی درخصوص مسائل دنیایی نیست و راه بهشتی کردن مردم تأمین زندگی آنهاست تا اینکه به آخرتشان رسیدگی کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha