اجرای طرح کتاب‌گردی و هم‌نشینی با کتاب در دشتی
کد خبر: 4003003
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
به مناسبت روز روستا و عشایر صورت گرفت:

اجرای طرح کتاب‌گردی و هم‌نشینی با کتاب در دشتی

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دشتی از اجرای طرح کتاب‌گردی و هم‌نشینی با کتاب خبر داد و گفت: به مناسبت روز روستا و عشایر، طرح کتاب‌گردی و هم‌نشینی با کتاب در سه روستای شهرستان دشتی اجرا شد.

احمد محمدی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دشتی صبح امروز پانزده مهر در گفت‌وگو با ایکنای بوشهر از اجرای طرح کتاب‌گردی و هم‌نشینی با کتاب در در سه روستای شهرستان دشتی خبر داد و گفت: به مناسبت 15 مهر ماه روز روستا و عشایر، طرح کتاب‌گردی و هم‌نشینی با کتاب در روستاهای شیخیان، ناصری و دولت‌آباد شهرستان دشتی برگزار شد و  تعداد 100 جلد کتاب به دانش‌آموزان مدارس این سه روستا اهدا گردید.

احمدی با اشاره به اهداف این طرح اظهار کرد: این طرح با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و انس با کتاب در بین کودکان و نوجوانان، تقدیر از دانش‌آموزان در راستای افزایش سرانه مطالعه و ایجاد امید و نشاط اجتماعی در بین اهالی این سه روستا اجرا گردید و طی مراسمی بسته‌های فرهنگی و آموزشی به دانش‌آموزان این سه مدرسه اهدا شد و دانش‌آموزان نیز به اجرای  برنامه‌ی قصه‌گویی و نمایش پرداختند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دشتی اجرای این طرح در روستاها را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: شور و شوق کودکان و نوجوانان به کتاب غیر قابل توصیف بود که این مهم نشان از علاقه و ظرفیت بالای فرهنگی آنها دارد. 
وی بیان کرد: روز روستا و عشایر فرصتی برای حضور در روستاهای شهرستان بود که موجب شناخت ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف اعم از فرهنگی و هنری و برنامه‌ریزی‌ برای شکوفایی آنها شد. 
احمدی عنوان کرد: کتاب بهترین و موثرترین ابزار برای توسعه فرهنگی کشور است که با توجه به اهمیت وجود روستاها در مناطق مختلف، اجرای طرح‌های کتاب‌خوانی می‌تواند زمینه گسترش عدالت فرهنگی را فراهم کند و توجه به کتاب‌خوانی یکی از راه‌های پیشرفت و توسعه روستاها است که می‌توان این مهم را برای نسل‌های آینده به واسطه کتاب ایجاد کرد.
لازم به توضیح است این طرح با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی، اداره کتابخانه‌های عمومی دشتی، کانون بانوان شهرستان و بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) برگزار شد.

ارسالی/ اجرای طرح  کتاب‌گردی و هم‌نشینی با کتاب در دشتی

ارسالی/ اجرای طرح  کتاب‌گردی و هم‌نشینی با کتاب در دشتی

ارسالی/ اجرای طرح  کتاب‌گردی و هم‌نشینی با کتاب در دشتی

ارسالی/ اجرای طرح  کتاب‌گردی و هم‌نشینی با کتاب در دشتی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha