لزوم افزایش آگاهی مردم از قوانین دستگاه قضا
کد خبر: 4002818
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
امام جمعه گناوه مطرح کرد:

لزوم افزایش آگاهی مردم از قوانین دستگاه قضا

امام جمعه گناوه در نشست با دادستان و رئیس دادگستری شهرستان گناوه بر لزوم افزایش آگاهی مردم از قوانین دستگاه قضا تأکید کرد و گفت: نبود آگاهی کافی مردم از قوانین و مقررات قضائی یکی از مهمترین علل افزایش ورودی پرونده‌ها و مطرح شدن دعاوی در مراجع قضائی و کیفری است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام سید عبدالهادی رکنی‌حسینی، امام جمعه گناوه امروز، 14 مهرماه در دیدار با رئیس دادگستری و دادستان شهرستان گناوه با تسلیت ایام سوگواری دهه پایانی ماه صفر و تقدیر از تلاش‌های مجموعه دادگستری و آرزوی توفیق برای دادستان و رئیس دادگستری شهرستان، گفت: تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و افزایش خروجی پرونده‌های قضائی همانگونه که مورد تأکید رئیس قوه‌قضائیه است باید در الویت‌های محاکم قضائی باشد و زمان رسیدگی به آنها و اطاله دادرسی کاهش یابد.

امام جمعه گناوه افزود: نبود آگاهی کافی مردم از قوانین و مقررات قضائی و آشنا نبودن آنان با موازین قانونی یکی از مهمترین علل افزایش ورودی پرونده‌ها و طولانی شدن مسیر پیگیری و رسیدگی به پرونده‌ها و مطرح شدن دعاوی در مراجع قضائی و کیفری است.

وی گفت: باید با فرهنگ سازی مناسب زمینه آشنایی هر چه بیشتر مردم نسبت به قوانین حقوقی و کیفری افزایش یابد. از آنجایی که کاهش تعداد زندانیان از تأکیدات رئیس قوه قضائیه است باید توجه داشت که افزایش زندانیان باعث آسیب‌های زیادی به خصوص در خانواده‌ها می‌شود.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: امروز آسیب‌های بسیاری در خانواده‌ها به خصوص به دنبال افزایش آمار طلاق در جامعه وجود دارد که این آسیب‌ها ناشی از فاصله گرفتن خانواده‌ها از سیره، روش و منش و اخلاق اهل بیت(ع) و پیامبر گرامی اسلام(ص) است و اخلاق، مودت، مهربانی و اغماضی که باید بین خانواده وجود داشته باشد بسیار کم‌رنگ شده است و این یکی از علل جدایی و طلاق است.

وی ادامه داد: یکی از عوامل طلاق والدین، نا امنی فضای خانواده برای فرزندان است. چشم و هم چشمی، اعتیاد، خیانت‌ها و هجمه‌های فضای مجازی  از جمله مشکلات امروزی خانواده‌ها است که باعث تشکیل پرونده‌های طلاق می‌شود همچنین همه دستگاه‌های متولی باید در کاهش سن ازدواج و آمار طلاق همکاری کنند و ضرروت دارد با فرهنگ‌سازی و تشکیل کلاس‌های آموزشی خانواده‌ها را نسبت اهمیت این موضوع آگاه کرد.

مشکلات مربوط به زمین‌خواری، تغییر کاربری برخی اراضی، فساد ستیزی، مبارزه با مفسدان، دقت در حفظ آبروی افراد در رسیدگی به پرونده‌ها از دیگر نکاتی بود که امام جمعه گناوه در این نشست به آن اشاره کرد و در پایان نشست حجت‌الاسلام رکنی حسینی برای دادستان و رئیس دادگستری شهرستان در انجام وظایف آرزوی توفیق کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha