آموزش‌ و‌ پرورش بوشهر با ۶۶ اثر در جشنواره کشوری مفلحون شرکت کرد
کد خبر: 4002347
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌ و پرورش بوشهر:

آموزش‌ و‌ پرورش بوشهر با ۶۶ اثر در جشنواره کشوری مفلحون شرکت کرد

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش‌ و پرورش بوشهر از شرکت ۱۸ اداره آموزش و پرورش شهرستان، منطقه و مدرسه از استان بوشهر در جشنواره مفلحون خبر داد و گفت: آموزش و پرورش بوشهر با ۶۶ اثر در جشنواره کشوری مفلحون شرکت کرده است.

حامد جمالی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر در گفت‌وگو با ایکنا از بوشهر از برگزاری جشنواره کشوری مفلحون خبر داد و گفت: جشنواره کشوری مفلحون برای اولین بار توسط وزارت آموزش‌وپرورش در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به صورت درون دستگاهی برگزار شده و از مدارس، ادارات و ادارات‌کل آموزش و پرورش موفق در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ امر به‌معروف و نهی از منکر تجلیل می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به انتخاب استان بوشهر به‌عنوان یکی از پایگاه‌های مجازی دبیرخانه جشنواره مفلحون بیان کرد: در سال گذشته فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز همراه و همگام با دیگر فعالیت‌های آموزشی مدارس در بستر فضای شاد دانش‌آموزی و در قالب 17 پایگاه مجازی صورت گرفت که یکی از این پایگاه‌های مجازی به بحث امربه‌معروف و نهی از منکر اختصاص پیدا کرده‌ است که دبیرخانه آن به آموزش‌وپرورش استان بوشهر واگذار شده و اجرای جشنواره مفلحون یکی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط این پایگاه مجازی است.

جمالی با اشاره به اهداف این جشنواره تشریح‌کرد: هدف از برگزاری جشنواره مفلحون، توسعه و ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه دانش‌آموزی و فرهنگیان است و بر اساس فراخوانی که در قالب جشنواره مفلحون به ادارات آموزش‌وپرورش کشور ارسال شده است هر استان 3 مدرسه برتر و 3 اداره آموزش‌وپرورش برتر را بر اساس معیارهای اعلامی انتخاب و به دبیرخانه جشنواره اعلام می‌کند.  

وی ادامه داد: اسامی تعداد 230 مدرسه و اداره برتر بر اساس معیارهایی چون داشتن طرح‌های ابتکاری در موضوعات، اشاعه فرهنگ اقامه نماز، الگوهای برتر تربیت دینی، عمل به آموزه‌های قرآنی، حجاب برتر و پوشش اسلامی، تکریم ارباب رجوع، فرهنگ‌سازی عمل به واجبات در محیط‌های آموزشی، استفاده از کالای ایرانی، حفظ و مراقبت از اموال و مشارکت اولیا در اجرای فعالیت‌های تربیتی، توسط ادارات‌کل آموزش‌وپرورش انتخاب و به همراه مستندات به دبیرخانه جشنواره ارسال شدند.      

جمالی افزود: پس از بررسی و ارزیابی معرفی‌شدگان استانی، در هفته آخر مهرماه و در اختتامیه جشنواره مفلحون از برترین مدارس، ادارات و ادارات‌کل در دو بخش استانی و کشوری با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره تجلیل خواهد شد. 

وی در پایان با اشاره به وضعیت مشارکت ادارات و مدارس استان بوشهر در این جشنواره تشریح کرد: 18 اداره آموزش و پرورش شهرستان، منطقه و مدرسه از استان بوشهر در این جشنواره شرکت کرده‌اند و 66 اثر از طرف آنها به دبیرخانه ارسال شده‌ است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha