برگزاری مراسم شب شروه در اقامتگاه بوم‌گردی نگارستان
کد خبر: 4001780
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹

برگزاری مراسم شب شروه در اقامتگاه بوم‌گردی نگارستان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی از برگزاری شب شروه در اقامتگاه بوم‌گردی نگارستان روستای میانخره شهرستان دشتی خبر داد و گفت: شب شروه با حضور چهار تن از شروه‌خوانان برجسته استان شامگاه نهم مهرماه برگزار شد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حمید زارعی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی از برگزاری شب شروه در روستای میانخره دشتی خبر داد و گفت: به‌مناسبت دهه آخر ماه صفر، شامگاه گذشته شب شروه با حضور چهار تن از شروه‌خوانان برجسته استان برگزار و از طریق فضای مجازی پخش شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی اظهار کرد: پولاد اسماعیلی، نماد شروه‌خوانی استان بوشهر و کشور در این شب شروه با سبک خاص و ویژه خود به هنرنمایی پرداخت.

وی با بیان اینکه ابراهیم شاکری‌مطلق، به‌عنوان مجری در این شب شروه حضور داشت، افزود: حسن صفری، نجیم رضایی و مفتون قایدی دیگر شروه‌خوانان در این برنامه بودند.

زارعی بیان کرد: هنر بهترین ابزار برای ارائه احساسات و عواطف است که شروه‌خوانی به لحاظ آوایی سوزناک و غم‌ها توانسته درد مردمان جنوب را به صورت عارفانه و عاشقانه بیان کند. شروه‌خوانی از آیین‌های با سابقه نزدیک به دو قرن است که در منطقه دشتی با زندگی مردم آمیخته شده و به صورت انفرادی یا گروهی خوانده می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی بیان کرد: شروه بیان‌کننده رنج‌ها و غم‌ها همراه با عاشقی و شیدایی است که در چند سال اخیر جوانان و نوجوانان زیادی به این هنر روی آورده‌اند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha