نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیر برگزار شد
کد خبر: 4006342
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷

نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیر برگزار شد

نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیر با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان این شهرستان با هدف تبیین و روشنگری موضوع آسیب‌های اجتماعی روز گذشته ۲۶ مهرماه برگزار شد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیر روز گذشته 26 مهرماه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیر که با حضور معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار دیر، دبیر شورای فرهنگ عمومی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و  جمعی از مدیران و مسئولان برگزار شد با اشاره به آسیب‌های اجتماعی گفت: در هر جامعه‌ای ناهنجاری‌هایی وجود دارد اما اگر در قبال این ناهنجاری‌ها بی تفاوت باشیم، ضد ارزش‌ها به ارزش تبدیل می‌شود و بی حجابی و بدحجابی و اختلاط زن و مرد به ارزش تبدیل شده و کسی خریدار مسائل ارزشی نیست.

امام جمعه دیر با تاکید بر لزوم تبیین و روشنگری در خصوص آسیب‌های اجتماعی افزود: در درجه اول با بیان مسائل دینی نسبت به ناهنجاری‌ها، جهاد تبیین و روشنگری کنیم و سپس با تاکید بر لزوم رعایت قانون و شرع، قوانین استفاده از مراکز تفریحی و گردشگری را بر اساس چارچوب‌های مشخص تعریف کنیم و دستگاه‌های متولی هم باید این چارچوب‌ها و قوانین را شفاف بیان کنند و باید در بحث تبیین شیوه های اخلاقی مد نظر قرار بگیرد و  در همه عرصه‌ها به‌ویژه موضوع مهدویت باید تبیین و روشنگری کنیم.

حسینی با بیان اینکه امروز بیش از گذشته به وحدت نیاز داریم، اظهار کرد: دشمنانی که با خفت و خواری از افغانستان خارج شدند، اخیراً با آوردن داعش به این کشور و انفجار در اماکن مذهبی شیعه، به دنبال ایجاد اختلاف و جنگ بین شیعه و سنی هستند که با هوشیاری مردم این کشور توطئه دشمن خنثی شد و البته نقاط مشترک زیادی بین شیعه و سنی وجود دارد که دیگر نیازی و راهی برای اختلاف نیست.

وی با اشاره به بحث حضوری شدن آموزش در مدارس، تاکید کرد: خانواده و اولیا دانش آموزان با مدارس و معلمان و آموزش و پرورش ارتباط تنگاتنگ و همکاری خوبی داشته باشند تا هم آموزش و پرورش دانش آموزان بهبود بخشیم و هم فرزندانمان به کرونا مبتلا نشوند.

امام جمعه دیر با تبریک هفته تربیت بدنی، تاکید کرد: ورزش همگانی باید بیشتر گسترش یابد و به فرهنگ تبدیل شود تا خیلی از بیماری‌های ناشی از بی تحرکی و کم تحرکی در جامعه نداشته باشیم.

تنگستانی، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه نیاز افراد به تفریح و شادابی امری طبیعی است، گفت: دستگاه‌های فرهنگی در طول سال برنامه‌های مناسب برای ایجاد نشاط و شادابی در جامعه برگزار کنند. روحیه مردم شهرستان دیر مذهبی است و اکثر افراد به ارزش‌های اسلامی پایبند هستند از همین رو فعالیت‌های گردشگری با رعایت اصول و چارچوب‌ها کمک خوبی به اقتصاد روستا و مردم منطقه خواهد بود و در مواجهه با ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از شیوع گردشگری باید با روش‌های نصیحت گونه و ارشادی ورود کنیم و توجه داشته باشیم که امر به معروف و نهی از منکر شرایط خاصی دارد و باید به گونه‌ای اقدام شود که نتیجه عکس ندهد.

غلامرضا ناطقی‌پور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر گفت: تنگ خوش، تنگ هیخ، تنگ جونگ، آب گرم سورو، گنبد نمکی جاشک و جزایر سه گانه تهمادون، نخیلو و ام الگرم از جمله مکان‌های گردشگری شهرستان دیر هستند و باید فعالیت‌های گردشگری و حضور گردشگران در این مکان‌ها با نظارت دستگاه‌های متولی و رعایت ضوابط و هنجارهای اجتماعی باشد.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۴ مورد فوتی در شهرستان داشته‌ایم و همچنین ۱۱ هزار نمونه گیری انجام شده که ۳۴ درصد مبتلایان شناسایی شدند و اگرچه اکنون در شرایط آبی کرونایی هستیم اما این وضعیت شکننده است و در کنار واکسیناسیون باید نکات بهداشتی را رعایت کنیم.

ناظمیان پور ادامه داد: تاکنون ۷۳ درصد جامعه هدف در شهرستان دیر یک نوبت و ۵۵ درصد نیز دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و ۲۷ درصد جمعیت شهرستان دیر به دلایل مختلف تاکنون واکسیناسیون نشده‌اند که باید آنها را تشویق به واکسن زدن کنیم البته در بین افراد ۱۲ تا ۱۸ سال (دانش آموزان)، ۶۵ درصد نوبت اول و کمتر از یک درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha