نشست پاسخگویی اعضای شورای شهر بوشهر برگزار شد
کد خبر: 4006361
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶

نشست پاسخگویی اعضای شورای شهر بوشهر برگزار شد

نشست پاسخگویی اعضای شورای شهر بوشهر با حضور جمعی از مردم و با هدف ارائه گزارشی از عملکرد شورا و وضعیت پروژه‌های در دست پیگیری امروز ۲۷ مهرماه برگزار شد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، نشست پاسخگویی ماهانه شورای شهر بوشهر با حضور اعضای شورای شهر بوشهر و جمعی از مردم  امروز، 27 مهر ماه  در محل شهرداری برگزار شد.

جعفر پورکبگانی، رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: برای ساختن شهری خوب انتظار داریم شهروندان در کنار مدیریت شهری باشند و بتوانیم در دوره ششم شورا اقدامات خوبی در شهر رقم بزنیم و در این راستا توسعه ارتباط بین مردم و مسئولان ضروری است که متأسفانه ارتباط بین مدیریت شهری و مساجد قطع بوده و شاهد رقم خوردن اتفاقاتی بودیم که شهر ضرر کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر با بیان اینکه محلات تنگک به دلیل شرایط خاص خود از امکانات کمتری بهره برده‌ است، تأکید کرد: از این روز تلاش ما این است در مدت سه سال بتوانیم تحولات جدی در این سه محل ایجاد کنیم و در بودجه سال جاری شهرداری نیز مبلغ ۱۴ میلیارد تومان برای محلات تنگک اختصاص داده شده که مهمترین آن کف سازی و پیاده رو تنگک اول، حصاری کشی نوزده و نیم هکتار فضای سبز جنوب ورزشگاه شهید مهدوی است.

پورکبگانی ادامه داد: کانال دفع آب‌های سطحی ورودی تنگک دوم، کانال دفع آب‌های سطحی جاده نیروگاه گذر مریم، نقاشی گرافیکی دیوار اتوبوسرانی ورودی جاده نیروگاه، آسفالت چهار گذر اصلی دلیران، کانال درپوش بتنی کانال بتن مسلح کانال معاینه فنی از دیگر طرح‌ها است.

وی افزود: اجرای کانال جاده نیروگاه از تنگک اول تا تنگک سوم، آسفالت معابر تنگک ها و آسفالت گذر دسترسی به وادی الرحمه و در کنار آن گذر تنگک به سرتل که فاز دوم آن آغاز شده و ۳۰ میلیارد تومان اعتبار آن است از پروژه‌های شاخصی است که در این منطقه اجرایی می‌شود.

لزوم پاسخگویی اعضای شورای شهر به مردم

شهناز پولادی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر نیز گفت: پاسخگویی به مردم را یک وظیفه می‌دانیم و در همین راستا هر ماه در یکی از مساجد شهر حضور یافته و به سوالات مردم پاسخ می‌دهیم. یکی از اولویت‌های شورای اسلامی شهر بوشهر توجه ویژه به محلات کم برخوردار است و ما با ورود به شورا با حجم زیادی از مطالبات مردمی در حوزه‌های مختلف مواجه شده‌ایم که باید در مقابل آنها پاسخگو باشیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر با اشاره به پروژه‌های نیمه‌کاره شهر بوشهر خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی فاز دوم گذر سرتل به تنگک به طول یک کیلومتر و عرض ۴۵ آغاز شده که یکی از خروجی‌های مهم شهر در محلات جنوبی محسوب می‌شود و همچنین در رابطه با پروژه تقاطع غیر همسطح سردار سلیمانی نیز در حال انتخاب پیمانکار جدید برای ادامه‌ کار هستیم تقاطع غیر همسطح هستیم و در رابطه با حل مشکلات آرامستان بوشهر، احداث المان شهدای گمنام در پارک شغاب، روکش آسفالت خیابان حافظ، احداث کانال دفع آب‌های سطحی به طول ۱۰۰ متر در تنگک و سنگفرش بازار خیاط‌ها در بافت تاریخی از مهمترین اقدامات مدیریت شهری در یک ماه اخیر بوده است و انشاالله شاهد تسریع پروژه‌ها و خدمات بهتر به شهروندان باشیم.

انتشار گزارش شش ماهه درآمد و هزینه شهرداری

ایمان‌زندی‌نیا، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بوشهر نیز گفت: در راستای کاهش عوارض ساخت‌و‌ساز که یکی از دغدغه‌های شهروندان و شورا بود، اعضای شورا با اعمال ۷۵ درصد جایزه خوش حسابی موافقت کردند که این می‌تواند نقش خوبی در رونق ساخت و ساز در شهر داشته باشد.

زندی‌نیا افزود: طبق قانون باید گزارش درآمد و هزینه شهرداری هر شش ماه یک بار منتشر می‌شد که در دوره‌های قبل این کار انجام نشده بود که بر اساس وعده‌ای که دادیم اولین گزارش شش ماه درآمد و هزینه شهرداری بندر بوشهر آماده و بزودی به صورت عمومی منتشر می‌شود.

وی افزود: در راستای تسهیل امور شهروندان و عدم مراجعه آنها به شهرداری طرح الکترونیکی شدن فعالیت‌ها در حوزه شهرسازی و درآمد در دستور کار قرار گرفته و در یک سال آینده همه فعالیت‌ها در شهرداری الکترونیکی می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بوشهر خاطرنشان کرد: شهروندان بدون مراجعه به شهرداری می‌توانند پرداخت عوارض و امور پروانه خود را پیگیری کنند و همچنین طرح ایجاد دفاتر پیشخوان خدمات شهری با اولویت محلات جنوبی نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha