حذف ته‌لنجی بستر را برای واردات کالای ممنوعه فراهم می‌کند
کد خبر: 4005154
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
امام جمعه کنگان:

حذف ته‌لنجی بستر را برای واردات کالای ممنوعه فراهم می‌کند

امام جمعه کنگان با اشاره به اهمیت ته‌لنجی برای مردم مرزنشین گفت: حذف ته‌لنجی بستر را برای کارهای خلاف و واردات کالای ممنوعه فراهم می‌کند و آسیب دیدن آن شغل ده‌ها هزار مرزنشین که درآمد و کارشان از طریق تجارت و دریا است را از بین می‌برد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام محمود محمودی، امام جمعه کنگان در نماز جمعه امروز 23 مهر ماه با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) و بررسی سیره و ابعاد شخصیتی آن امام همام گفت: در بحث حیات اجتماعی مواسات با مؤمنین و مخالفین از ویژگی‌های امام بود.

وی با تبریک آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) بیان کرد: ایمان عمیق، برخورداری از عقلانیت و بصیرت، مأنوس بودن با قرآن، اهل عبادت و تضرع بودن، اطاعت‌پذیری، عصیان ستیزی و شهادت طلبی از ویژگی‌های یاران امام زمان است.

امام جمعه کنگان به مشکلات بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: بدهی ۲۵ میلیارد تومانی، کمبود امکانات، عدم پرداخت حقوق پرسنل بیمارستان (بیش از هفت ماه) شایسته پایتخت انرژی اقتصادی کشور نیست و پیشنهاد می‌شود مشکلات عدیده بیمارستان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهور و کمک سایر دستگاه‌ها از جمله خود دانشگاه علوم پزشکی ساماندهی شود.

محمودی با اشاره به سفر هفته گذشته ریاست جمهوری به استان بوشهر، به موضوع دستور صریح ریاست جمهوری به استاندار بوشهر و مهلت ۱۰ روزه در خصوص ارائه گزارش در مورد مسئله ته‌لنجی به هیئت دولت اظهار کرد: خوشبختانه استاندار جهادی بوشهر با قاطعیت مسئله را پیگیری و چندین نشست تخصصی با افراد مختلف از جمله ائمه جمعه کنگان، دیر، دیلم و دلوار برای ساماندهی مسئله ته لنجی و شنیدن خواسته‌های مردم در این مورد برگزار کردند.

وی بیان کرد: حذف ته‌لنجی بستر را برای کارهای خلاف و واردات کالای ممنوعه فراهم می‌کند و آسیب دیدن ته‌لنجی شغل ده‌ها هزار مرزنشین را که درآمد و کارشان از طریق تجارت و دریاست از بین می‌برد و پیشنهاد شد کالای همراه ملوان به گونه‌ای ساماندهی شود که سود حاصله از کالای ته لنجی معادل یک حقوق کارمند و سود حاصله برای لنج دار معادل حجم سرمایه‌گذاری که کرده باشد همچنین باید توجه داشت اقداماتی همچون عدم پرداخت بیمه ملوانان در گذشته یکی از جفاهای آشکار در حق این قشر زحمتکش است و کالای ته لنجی به گونه‌ای باشد که لنج‌دار بتواند در طول سال ملوانان خود را بیمه کند.

امام جمعه اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود کارهایی در شمال استان مانند قطعات وارداتی که به‌صورت صنایع تبدیلی به تولید ملی می‌رسد و گاهی به صادر خارج می‌شود، در بنادر جنوب استان نیز مورد بررسی و مطالعه و اجرایی شود.

محمودی در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: سفر وزیر نفت به شهرستان کنگان یکی از توقعات و مطالبات مهم مردم کنگان از وزیر نفت است و کنگان به‌عنوان بزرگترین میزبان صنایع در منطقه که بالاترین حجم سرمایه گذاری (پالایشگاه‌ها) در آن انجام شده است باید به‌صورت ویژه دیده شود.

امام جمعه با بیان اینکه وزارت نفت، شرکت‌های مستقر در منطقه بایستی نسبت به تعهدشان در قبال منطقه احساس وظیفه جدی کنند به هفته ورزش و مشکلات این حوزه در شهرستان اشاره و بیان کرد: کمترین انتظار اینست که صنعت در این شهرستان مانند سایر صنایع در کشور دسته جات و تیم‌های ورزشی این شهرستان را مورد حمایت قرار دهند و انتظار می‌رود در دولت ایران قوی مصوبات عادلانه و به دور از تبعیض و برای همه استان مفید باشد.

وی به برخی ادعاها در فضای رسانه‌ای و مجازی در خصوص ناعادلانه بودن مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان بوشهر عنوان کرد: اگر این ادعا صدق باشد بایستی اصلاح و اگر کذب باشد شایسته است این مهم تکذیب تا عده‌ای موجب ایجاد ناامیدی در مردم نسبت به دولت به‌ویژه رئیس جمهور نشوند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha