ایران اسلامی منادی وحدت در جوامع بشری است
کد خبر: 4058158
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

ایران اسلامی منادی وحدت در جوامع بشری است

استاندار بوشهر در نشست تخصصی «حقوق بشر آمریکایی از منظر مقام معظم رهبری» با بیان اینکه ایران جبهه مقابله حق علیه باطل است، گفت: ایران اسلامی منادی وحدت در تمام جوامع بشری و متعالی‌ترین نگاه را برگرفته از تعالیم الهی و دینی اسلام به حقوق انسان دارد.

استاندار بوشهربه گزارش ایکنا از بوشهر، احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر در هشتمین نشست تخصصی «حقوق بشر آمریکایی از منظر رهبر معظم انقلاب» در عسلویه اظهار کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی «آمریکائی‌ها ناقضان حقوق بشر، وقیح و پُررو هستند و بلندگوها نیز در دست آنها است و هر کسی را بخواهند متهم می‌کنند».

وی با بیان اینکه ارزش‌های اسلامی در آمریکا لگدمال شده است خاطرنشان کرد: تبعیض، اختلاف و نژادپرستی نمادهای حقوق بشر آمریکایی است و فقر بارزترین خصوصیت محله‌های سیاه‌پوست نشین آمریکا است.

محمدی‌زاده اظهار کرد: هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به طور تقریبی روزانه مخالفان خود را در کشورهای مختلف مورد حمله قرار می‌دهند به نحوی که در ۱۰ سال گذشته چند میلیون نفر از شهروندان افغانی، عراقی، سوریه‌ای، پاکستانی و یمنی به نحوی بی‌رحمانه کشته شده اند.

استاندار بوشهر گفت: آمریکا از رژیم‌های غیر مردمی و دیکتاتوری که با حمایت آنها سال‌ها بر مردم خود حکومت غیرمشروع دارند حمایت کرده و با حکومت‌های مردمی مانند جمهوری اسلامی ایران که از عالی ترین مقام تا یک شهردار شهر کوچک با رای مردم انتخاب می‌شود، دشمنی می‌کنند.

ویژگی‌های اصلی حقوق بشر آمریکایی

محمد‌زاده اضافه کرد: تبعیض نژادی از ویژگی‌های اصلی حقوق بشر آمریکایی است در حالی که گوش فلک را برای اهانت به یک چشم آبی کَر می‌کنند در مقابل کشتار گسترده ملت‌ها، اقوام و مذاهب دیگر سکوت و همراهی می‌کنند.

استاندار بوشهر افزود: حقوق بشر آمریکایی از رژیم اشغالگر قدس که با زور سرنیزه و با بی رحمی تمام ملت مظلوم فلسطین را از سرزمین خود آواره و خانه‌ها و مزارع آنها را اشغال کرده، کودکان را کشته، زن‌ها را اسیر و مردان را به زندان می‌اندازند، حمایت می‌کند. حقوق بشر آمریکایی از منافقان کوردل که بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم بی‌گناه ایران از پیر و جوان، زن و مرد را فقط به جرم انقلابی بودن به شهادت رساندند، حمایت و آنها را مزدور خود می‌کنند.

وی یادآور شد: ناقضان اصلی حقوق بشر و مسلمانان در جنوب غرب آسیا (داعش، القاعده و گروه‌های تکفیری ) در مراکز آموزشی سرویس‌های امنیتی آمریکا چگونگی سربریدن انسان‌ها و جنایات مختلف را آموزش می‌بینند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با نامگذاری هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی فرصتی را برای روشنگری و افشای چهره زشت حقوق بشر آمریکایی در سطح ملی وبین المللی فراهم کرده و ما را به کمک در این زمینه فراخوانده‌اند.

استاندار بوشهر گفت: ما مدعی شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار هستیم و وجدان بشریت در سراسر عالم را به محاکمه آمریکایی‌ها فرا می خوانیم. امروز به برکت انقلاب اسلامی چهره آمریکا در دنیا روز به روز منفورتر می‌شود و به اقرار ده‌ها سیاست‌مدار آمریکایی و غیرآمریکایی دوران افول و فروپاشی آمریکا آغاز شده است.

ایران جبهه مقابله حق علیه باطل است

محمدی‌زاده با بیان اینکه ایران جبهه مقابله حق علیه باطل است اظهار کرد: ایران اسلامی منادی وحدت در تمام جوامع بشری و متعالی ترین نگاه را برگرفته از تعالیم الهی و دینی اسلام به حقوق انسان دارد و در کنار تمام مظلومان جهان است.

وی تأکید کرد: بوشهر مرکز تمدن و علمدار مبارزه با استعمار گران در طول تاریخ ۲۵۰ سال گذشته بوده است و در هر مقطعی که مردم این استان با استعمارگران در خلیج فارس جنگیده اند در پی این جنگ افول و سقوط استعمارگران اتفاق افتاده است. هلندی‌ها در خلیج فارس به دست میرمهنای بندر ریگی، استعمارگران انگلیسی به دست رئیسعلی دلواری و آمریکائی‌ها نیز به دست شهید نادر مهدوی و یارانش سیلی خوردند و سقوط کردند.

استاندار بوشهر یادآور شد: در اندیشه سیاسی امام راحل آمریکا به مثابه شیطان بزرگ است و نقض حقوق ملت‌ها بخش جدایی ناپذیر سیاست آن در روابط بین الملل است.

 

افشای حقوق بشر آمریکایی

محسن پاک‌آیین، مشاور رئیس دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب نیز در این نشست گفت: آمریکا اگر بخواهد موفق شود باید در افکار عمومی جهان مقبولیت لازم را کسب کند.

پاک‌آیین افزود: افشای حقوق بشر آمریکایی افشای جنایت‌های آن‌ها در افغانستان، یمن و راه انداختن جنگ در کشوری مانند لیبی است که نمونه بارز نقض حقوق بشر در جهان است. آنچه که در زندان‌هایی مانند بگرام افغانستان، عراق و کوبا رخ داده نشان دهنده حقوق بشر آمریکایی است تا آمریکا  در مسیر افول قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروز حاکمیت ملی کشورها اصالت پیدا کرده و آن‌ها به راحتی از خود دفاع می‌کنند که این به‌دلیل افشای حقوق بشر آمریکایی و چهره کریه آمریکا است.

مشاور رئیس دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: ایدئولوژی حاکم بر غرب و آمریکا که مشوق این حکمرانی است، ایدئولوژی لیبرال دموکراسی است و لیبرال دموکراسی سال‌ها است که به اسم آزادی و اصالت دادن به انسان به‌دنبال نابودی انسان و از بین بردن حقوق انسانی است.

پاک‌آیین یادآور شد: وقتی نهضت عقیم‌سازی انسان‌ها در اروپا مطرح و تشویق شد و جایزه می‌گیرد و انسان عقیم شود دیگر بشری به دنیا نخواهد آمد که حق و حقوقی داشته باشد، این‌ها مقوله بشر را از بین می‌برند و سپس ادعای حقوق بشر مطرح می‌شود.

وی اضافه کرد: لیبرال‌دموکراسی، ایدئولوژی مقابل تمدن نوین اسلامی است و باید اسلام را به جهان معرفی کرد که به‌دنبال رستگاری است. در بیانیه گام دوم انقلاب تمدن نوین اسلامی طلیعه ظهور بوده و در اسلام بر خلاف ایدئولوژی مطرح شده که پایان تاریخ را همراه با جنگ و نابودی شمار زیادی از انسان‌ها دانسته، پایان تاریخ مبنی بر عدل، عدالت، دوستی و با هم بودن است.

مشاور رئیس دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب گفت: وقتی لیبرال‌دموکراسی افشا شود همه دنیا به ایدئولوژی جدیدی نگاه می‌کنند که بتواند با ایدئولوژی سابق رقابت کند، در چنین شرایطی وظیفه ما است حقوق بشر اسلامی را معرفی و بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم.

وی بیان کرد: هدف رهبر معظم انقلاب از طرح حقوق بشر آمریکایی یک نگاه راهبردی همراه با آینده‌نگری است، آینده‌ای که در آن استکبار تضعیف و در مسیر افول قرار گیرد و انسان نیز در کنار آن اسلام، تمدن و ایدئولوژی انسان‌ساز اسلامی رشد کند. تفکر لیبرال‌دوکراسی با همه ادعاهایی که مشخص شده ناموفق بوده و باید از بین برود و به انحطاط کشیده شود.

پاک‌آیین یادآور شد: امروز نژادپرستی یکی از انواع تفکر لیبرال‌دموکراسی است که نه‌تنها در آمریکا بلکه در رژیم صهیونیستی نیز مشهود است و باید دید آن‌ها چطور به عرب‌ها نگاه می‌کنند. باید تلاش کرد افشای حقوق بشر آمریکایی به‌عنوان اقدامی سیستماتیک در دستور کار قرار گیرد.

مشاور رئیس دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در پایان تأکید کرد: یکی دیگر از ملزومات تمدن نوین اسلامی، وحدت اسلامی است که نشست امروز برادران اهل سنت و شیعه در عسلویه نیز نمادی بر اندیشه رهبری برای وحدت اسلامی و با رویکرد ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

انتهای پیام
captcha