اشتغال پایدار براساس دانش‌ اقتصادی ایجاد شود
کد خبر: 4132084
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
امام جمعه بوشهر:

اشتغال پایدار براساس دانش‌ اقتصادی ایجاد شود

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری گفت: اشتغال پایدار باید براساس دانش‌ اقتصاد ایجاد شود و رشد تولید تحقق یابد و ضمن مبارزه جدی با فساد، باید دانش‌بنیان و با برنامه حرکت کنیم.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری، امام جمعه بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، ۱۸ فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز‌ آدینه بوشهر، با بیان اينكه بداخلاقی موجب زائل کردن اعمال تقوایی و داشته‌های ایمانی انسان می‌شود، اظهار کرد: زیباترین اعمال انسان داشتن اخلاق حسنه و رفتار نیکو است. 

خطیب جمعه بوشهر با اشاره به اینکه اخلاق مناسبت‌های اجتماعی را می‌سازد، افزود: امام حسن‌ مجتبی(ع) الگوی تمام‌نمای اخلاق آسمانی است. لذا، مراعات تقوا و اخلاق در زندگی نیاز به عمل و مراقبت ایمانی و روحانی دارد.

وی با بیان اینکه عدم جهاد تبیین و عدم جهاد مقاومت توسط خواص جامعه در دوران حکومت علوی و دوران سبط اکبر پیامبر اسلام(ص) یکی از آسیب‌های جدی از ناحیه کفار و مستکبران بر علیه جایگاه اسلام و ولایت بود، اظهار کرد: در جنگ صفین، امام‌مداری مردم و خواص دچار مشکل شد، زیرا لشکر کفار داشتند بر علیه قرآن می‌جنگیدند. این نشان از بی‌بصیرتی خواص خودفروخته و فریب‌خورده است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با بیان اینکه اسلام و جهان اسلام از پیامبر(ص) و خاندان ایشان محروم شدند، گفت: مسیر قرآنی و اسلام‌خواهی امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) و اولاد ایشان، یک مسیر حق در دفاع از منظومه اسلام در طول تاریخ بشریت است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر اینکه ولایتمداری تنها حجت سیاسی - الهی برای گذر از فتنه‌ها و بحران‌هاست، تصریح کرد: اعتبار جامعه ما به تابعیت از ولایت فقیه و رهبریت و امامت جامعه است و جامعه اسلامی اگر می‌خواهد مصون بماند باید به گِرد منظومه ولایتمداری باشد. باید این درس بزرگ را از تاریخ و همچنین از سیره و زندگانی کریم اهل‌ بیت(ع) بیاموزیم.

عمل شرارت‌آور زبان

وی با اشاره به اینکه امام محمدباقر(ع) می‌فرماید: دروغ بدتر از شراب است و کذب کلید همه حرام‌ها و یک خیانت است، گفت: اگر کسی مطلبی بشنود و بدون تحقیق بپذیرد آن هم دروغ است. به این خاطر مدیریت زبان، نشان از شخصیت انسان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه یادآوری این حدیث که حضرت نبی معظم اسلام(ص) فرمودند: از خبرچینی و نشر اکاذیب پرهیز کنید، بیان کرد: نسبت دادن یک عیب به فردی که عاری از آن عیب است، این عمل یک رفتار ناشایست و شرارت‌آور و از گناهان زبانی است که انسان باید از آن پرهیز کند تا زبان طعمه گناه نشود.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امیرمؤمنان علی بن ابیطالب(ع) گفت: حضرت امیرالمؤمنین امام علی(ع) جامع جمیع صفات عالیه انسانی است؛ به‌طوری که جامعه‌شناسان و تاریخ‌نگاران معترفند که این امام همام در عرصه فردی و اجتماعی و حکومت‌داری، نمونه و بی‌نظیر است. 

امام جمعه بوشهر با بیان اينكه اجتماع مؤمنان مایه حضور و رحمت الهی است، اظهار کرد: شب قدر، شب محبت الهی است. بهترین عمل در شب لیالی قدر، توبه و استغفار و عهد بندگی با خدا بستن است.

خطیب جمعه بوشهر با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با کارگزاران نظام گفت: مقام معظم رهبری در این جلسه تأکید کردند که در تحقق شعار سال باید همه مسئولان همت کنند و تمامی برنامه‌های خود را در تحقق آن قرار دهند. براساس دانش‌ اقتصاد باید اشتغال پایدار انجام و رشد تولید محقق شود و ضمن مبارزه جدی با فساد، باید دانش‌بنیان و با برنامه حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی مردم ایران و استان بوشهر را مردمی اهل ایمان و حیامندی خواندند، تصریح کرد: تبلیغ بی‌عفتی یکی از حربه‌های شیطانی کشورهای غرب و استکباری به‌مانند انگلیس و فرانسه و آمریکاست. همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر فرمودند که بی‌حجابی یک حرام شرعی و سیاسی است چون در شرع مقدس اسلام مسئله بی‌حجابی یک حرام شرعی شمرده شده است. لذا فرمان مقام معظم رهبری توقع همه مردم ایمانی ایران است.

خطیب جمعه بوشهر در پایان درباره روز هنر اسلامی، تولید مسکن محرومان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، روز هسته‌ای و پاسداشت سالروز آجا نکاتی را به تفصیل بیان کرد.

انتهای پیام
captcha