محفل جزءخوانی قرآن در حسینیه اهل‌ البیت(ع) بوشهر برگزار شد
کد خبر: 4131415
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

محفل جزءخوانی قرآن در حسینیه اهل‌ البیت(ع) بوشهر برگزار شد

محفل جزءخوانی قرآن کریم به‌‌منظور پاسداشت یاد شهید محمدجواد شاهمیری، با حضور قاریان قرآن و اهالی محله بهارستان در حسینیه اهل‌ البیت(ع) منطقه یک شهر بوشهر برگزار شد.

محفل جزءخوانی قرآن در حسینیه اهل‌ البیت(ع) بندر بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، محفل جزءخوانی قرآن کریم، امروز، ۱۵ فروردین‌ماه، به پاسداشت یاد شهید محمدجواد شاهمیری، با حضور قاریان قرآن و اهالی محله بهارستان در حسینیه اهل‌ البیت(ع) منطقه یک شهر بوشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌شیخ یعقوب شاهمیری، مدیر سابق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهر بوشهر، در این محفل معنوی، با اشاره به اینکه سخن انسان‌های متقی و اهل زهد به پروردگار یکتا این است که خداوندا ما را در امر طاعت و بندگی‌ات، تسلیم خودت بدار، گفت: یکی از نشانه‌های انسان‌های دیندار و اهل تقوا اطاعت‌پذیری و تسلیم امر خداوند بودن در برابر تحقق مقدرات الهی است.

این کارشناس حوزوی در ادامه بنیان خانواده را یکی از بنیان‌های مهم در عالم هستی و اثرگذار در رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برشمرد و افزود: یکی از وظایف مرد به‌عنوان سرپرست در بنیان خانواده این است که به‌دنبال کار و تلاش و در پی کسب رزق حلال کوشا باشد.

حجت‌الاسلام شاهمیری با تأکید بر اینکه یک مسلمان موحد باید اهل فکر باشد، تصریح کرد: تشویق به علم‌آموزی و تفکر، مشورت و همچنین در عین حال تصمیم‌گیری قاطع از سیره‌های مهم نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) است.

وی کلام‌الله و کلام اهل بیت را به‌عنوان بهترین معروف در برگزیدن سلوک و سبک زندگی الهی و پیمودن راه صحیح و ناب‌ترین مسیر برای جامعه منتظر دانست و اظهار کرد: ظلم، تفرقه، فساد اخلاقی و ترک امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان چهار عامل اصلی سقوط هویتی، دینی و فرهنگی جوامع است.

کارشناس دینی حسینیه اهل‌ البیت(ع) شهر بوشهر با اشاره به ضرورت ایجاد خانواده‌های ایمن و عفیف و دیندار مبتنی بر ساحت قرآن و سیره عترت در جامعه کنونی، گفت: برای رشد اقتصاد، باید محیط کار و فضای فرهنگی محله و بنیان زندگی را محیطی دارای آرامش روانی و معماری عفیفانه و با حجاب قرار داد و معتقدم امر به معروف و نهی از منکر در تمام شئون زندگی نیازمند نظارت همگانی و آموزش دانشی و نظامند است که موجب اعتلا و حفظ عفت عمومی در همه جوانب مختلف می‌شود.

 
حامد فکوری 
انتهای پیام
captcha