جلسه تشکیل دبیرخانه مسابقه تفسیر سوره «یاسین» در بوشهر برگزار شد
کد خبر: 4106405
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹

جلسه تشکیل دبیرخانه مسابقه تفسیر سوره «یاسین» در بوشهر برگزار شد

جلسه تشکیل دبیرخانه شهرستانی مسابقه تفسیر سوره «یاسین»، امروز، 21 آذرماه با حضور فرماندار بوشهر و معرفی زهرا کشاورزنیا، به‌عنوان دبیر هماهنگی و اجرایی این مسابقه در شهرستان بوشهر برگزار شد.

فرماندار شهرستان بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، صالح رحیمی، فرماندار بوشهر، امروز ۲۱ آذرماه، در جلسه تشکیل دبیرخانه شهرستانی مسابقه تفسیر سوره «یاسین»، با تأکید بر اینکه نهادهای دولتی باید تسهیل‌گر باشند نه متصدی، اظهار کرد: تحولات اجتماعی بنیادین در حوزه اجرای برنامه‌های کارآمد باید موجب رشد فرهنگی و اقتصادی جامعه شود و به کاهش آسیب‌ها در تمامی سطوح جامعه منجر شود.

وی با تأکید بر اینکه نهادینه‌سازی و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب می‌تواند به‌عنوان مهم‌ترین دستاورد سایر نهادها و تشکل‌های مردمی و دانشگاهی محسوب شود، گفت: نشاط‌آفرینی و رضایت‌مندی اقشار جامعه نشان از رشد عادلانه فعالیت‌های بنیادین در عرصه فرهنگی، اجتماعی و قرآنی دارد.

فرماندار بوشهر در ادامه با اشاره بر اینکه مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی یکی از کارکردهای تحول‌آفرینی در تمامی بخش‌های جامعه است، افزود: ترویج فرهنگ قرآنی و نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی بهترین راهکار برای تقویت پدافند غیر‌عامل در مناطق شهری و روستایی کشور است. پس نتیجه می‌گیریم که عمل به آیات روشنگر قرآن موجب ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه می‌شود.

رحیمی گفت: مشارکت ادارات اجرایی و فرهنگی و دانشگاهی شهرستان بوشهر در مسابقه تفسیر سوره «یاسین» که از سوی مؤسسه پیامبر اعظم(ص) شهرستان دشتستان و با مشارکت معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌اسلامی استان بوشهر و با همکاری دفاتر ائمه‌جمعه و فرمانداران شهرستان‌ها برگزار خواهد شد را یک فرصتی  برای ارزیابی و سنجش آموزشی افراد جامعه دانست.

برپایی مسابقه تفسیر سوره «یاسین»

وحید حیدری، معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌اسلامی استان بوشهر، با اشاره به اینکه در مسابقه تفسیر سوره «یاسین» از ۱۶۳ نفر از شرکت کنندگان زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال با اعطای جوایز نفیس تجلیل خواهد شد، افزود: مهلت ثبت‌نام در مسابقه تفسیر سوره مبارکه «یاسین» تا ۳۰ بهمن‌ماه امسال است و علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید کتاب تفسیر به‌ منظور شرکت در این آزمون کتبی، به مؤسسات قرآنی در شهرستان‌‌های استان بوشهر مراجعه و یا با دبیرخانه مرکزی به شماره تلفن ۰۹۱۷۲۴۰۱۴۰۰ و ۰۹۱۷۱۷۵۲۱۶۹ تماس حاصل کنند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی استان بوشهر بیان کرد: زمان برگزاری آزمون کتبی مسابقه استانی تفسیر سوره مبارکه «یاسین» ۵ اسفندماه سال‌جاری ساعت ۹ صبح است و همچنین مرحله اختتامیه این دوره از آزمون تفسیر، یکشنبه ۱۴ اسفندماه، ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود.

ارسالی//دبیر هماهنگی مسابقه تفسیر سوره «یاسین» منصوب شد

یادآور می‌شود، در این جلسه زهرا کشاورزنیا، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاهای بوشهر از سوی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌اسلامی استان بوشهر به‌عنوان دبیر هماهنگی و اجرایی مسابقه تفسیر سوره «یاسین» در شهرستان بوشهر معرفی و منصوب شد.

زینب محمدی 

انتهای پیام
captcha