تجلیل از خبرنگاران ایکنای بوشهر در دومین عهدواره کشوری «چله مهدویت» + فیلم و عکس
کد خبر: 4139547
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳

تجلیل از خبرنگاران ایکنای بوشهر در دومین عهدواره کشوری «چله مهدویت» + فیلم و عکس

طی مراسمی در آیین پایانی دومین عهدواره سراسری «چله مهدویت» در تهران خبرنگاران خبرگزاری ایکنای بوشهر حائز رتبه‌های اول تا سوم کشوری بخش رسانه‌های مهدوی ویژه شاخه خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اینترنتی شدند.

مصطفی فکوری، خبرنگار ایکنای بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، فرهنگسرای رازی ورامین، شامگاه ۱۷ اردیبهشت‌ماه، از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی استان تهران میزبان آیین پایانی دومین عهدواره سراسری «چله مهدویت» با حضور مسئولان و هنرمندان شهرستان بود.

علی خزایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین، با اشاره به این مطلب که بیش از ۲۰۰ اثر جهت داوری با محوریت رسانه‌های مهدوی از سراسر کشور و مناطق استان تهران به دبیرخانه دومین عهدواره سراسری «چله مهدویت» ارسال شده بود، اظهار کرد: در دومین عهدواره سراسری چله مهدویت، سلسله رویدادها و فرایندهای تولید و انتشار آثار فرهنگی و هنری با محوریت رسانه مهدوی، رسانه‌ها نقش مهمی داشتند و با توجه به انتشار خبر و پوشش خبری، خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، خبرگزاری‌‌ فارس و خبرگزاری صداوسیما شایسته تقدیر شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محسن محمودی، امام جمعه موقت ورامین، نیز در این آیین گفت: انتظار ما از جوانان فعال و خوش ذوق این است که برای تحقق ظهور تلاش کنند و در گام دوم انقلاب اسلامی که مسئولیت همگان در این خصوص سنگین است، بتوانند نقش مهمی ایفا کنند.

وی با اشاره تحلیلی به سبقه تاریخی دیار ۱۵ خرداد، خاطرنشان کرد: ورامین با فرهنگ مهدویت پیوند عمیق دارد و در ۱۵ خردادماه سال ۱۳۴۲ مردم این دیار در دفاع از مرجعیت ندای نایب امام زمان(عج) را به چشم دل پذیرفتند و حماسه‌ساز شدند.

وی رسانه را یک ابزار و بازوی قوی برای تحقق ظهور دانست و تصریح کرد: حوزه رسانه هم اکنون برای تحقق امر ظهور باید سنگ تمام بگذارد و با ابزارهای موجود بایستی پیام‌رسان و زمینه‌ساز باشد؛ انتشار یک خبر و شعر مهدوی، عکس، قصه و غیره می‌تواند دلی را منقلب و دلتنگ امام زمان(عج) کند، امروز هرکسی یک گوشی در دست دارد و صاحب یک رسانه است.

حجت‌الاسلام محمودی گفت: حرکت‌های نورانی در بخش‌های مختلف مهدویت شکل گرفته است و کسانی که در این عهدواره شرکت کرده‌اند، با خودشان عهد ببندند که بتوانند برای امام زمان(عج) بازهم قدم بگذارند و در آینده شاهد آثار ماندگاری باشیم.

مجید درویشی، فرماندار ویژه ورامین و معاون استاندار تهران، نیز در این مراسم با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند آرمان‌ها، ارزش‌ها و شاخص‌های جامعه تمدن نوین اسلامی را تبیین و بیان کنند و هر کسی که بتواند از قدرت رسانه به نحو احسن بهره گیرد بی شک موفق خواهد شد، اظهار کرد: رسالت منتظران، آمادگی برای ظهور است.

وی با اشاره به این نکته که تولید سرود سلام فرمانده یکی از مواردی است که رسانه‌ها به آن ضریب داده و در جامعه گسترش دادند که این کار باعث شد بساط بحث و تبادل نظر در خصوص مهدویت در بین مردم رواج یابد، افزود: اگر در رسانه‌ها به آثار هنری و فرهنگی توجه شود، به‌عنوان آثار فاخر شناخته می‌شوند و در مقابل اقدامات استکباری قرار می‌گیرند.

فرماندار ویژه ورامین ادامه داد: مأموریت ما در چهل ساله دوم انقلاب چیست؟ این راه و مأموریت توسط مقام معظم رهبری تعیین و تببین شده است، امروز مهم‌ترین مأموریت ما، آماده‌سازی برای ظهور خورشید ولایت است و برای ظهور، گام مهم را در پیش خواهیم گرفت، مرحله اول انقلاب اسلامی، ایجاد نظام اسلامی، تشکیل دولت اسلامی، تشکیل جامعه اسلامی و تشکیل جامعه تمدن‌ساز اسلامی است که باید این شاخصه در دستور کار باشد.

سیده‌فردوس رضوی، خبرنگار ایکنای بوشهر

مصطفی فکوری، خبرنگار ایکنای بوشهر

تجلیل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن

مصطفی فکوری، خبرنگار ایکنای بوشهر

در پایان این مراسم، سیده‌فردوس رضوی از بوشهر و مصطفی فکوری از بوشهر به ترتیب به‌عنوان خبرنگاران خبرگزاری ایکنا و حائز رتبه‌های دوم و سوم کشوری بخش رسانه‌های مهدوی ویژه شاخه خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اینترنتی و دیگر نفرات برتر در دومین عهدواره سراسری «چله مهدویت» تقدیر شدند.


یادآور می‌شود، از هاجر محمدی، خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نیز در آیین اختتامیه دومین عهدواره سراسری «چله مهدویت»، که با حضور مسئولان استانی و وزیر فرهنگ و ارشاد‌اسلامی، شامگاه ۱۹ اردیبهشت‌ماه، در محل آستان مقدس شیخ صدوق علیه‌الرحمة شهرستان ری برپا خواهد شد به‌عنوان نفر نخست و برگزیده بخش رسانه‌های مهدوی ویژه شاخه خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اینترنتی، با اهدای تندیس و لوح تقدیر و جوایز ارزنده تجلیل می‌شود.

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha