بنیان‌های دولت اسلامی منشوری از فلسفه امیدواری است
کد خبر: 4139877
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
وزیر ارشاد در اختتامیه عهدواره مهدویت:

بنیان‌های دولت اسلامی منشوری از فلسفه امیدواری است

محمدمهدی اسماعیلی در اختتامیه دومین عهدواره چله مهدویت با اشاره به اینکه تمامی بنیان‌های نظری و عملی شکل‌گیری دولت اسلامی، منشوری از فلسفه امیدواری است تصریح کرد: تبلور و تجلی تمامی این مؤلفه‌ها را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاهد هستیم.

به گزارش ایکنا مراسم اختتامیه دومین عهدواره چله مهدویت استان تهران شامگاه سه‌شنبه، 19 اردیبهشت با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد امام‌جمعه موقت تهران، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، حمید زمانی معاون استاندار تهران و فرماندار شهرستان ری و جمعی دیگر از مسئولان و هنرمندان حاضر در این عهدواره در آستان شیخ صدوق واقع در ابن‌بابویه تهران برگزار شد.

اسماعیلی در آیین اختتامیه دومین عهدواره چله مهدویت با بیان آنکه در راستای میزبانی این مکان نورانی از این آیین اختتامیه باید خداوند را شاکر باشیم گفت: این بارگاه عظیم، نورانی و محفل انس و دلدادگی عشاق و یاوران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) میزبان آیینی است که با نام امام زمان(عج) گره خورده است. امشب همه ما مهمان این بارگاه نورانی هستیم.

وی با تأکید بر آن‌که استان تهران و شهر ری از مهم‌ترین کانون‌های تاریخی اهل‌بیت(ع) و عشاق اهل‌بیت عصمت و طهارت بوده است و بزرگانی کم‌نظیر و ستارگانی درخشان در این مکان نورانی سابقه زیست و تنفس داشته‌اند خاطرنشان کرد: حضور و یادگارهایی ماندگار آن‌ها میراث گرانقدری است که امروز به دست ما رسیده و ما نیز باید میراث‌دارانی در حد نام و اعتبار آن عزیزان باشیم و امید که این‌گونه باشد.

تهران مدیون بزرگان عصمت و طهارت است

اسماعیلی با تأکید بر آن‌که تهران به‌ عنوان ام‌القری جهان اسلام؛ درخشش و تابناکی خود را مدیون حضور چهره‌های بزرگی چون عبدالعظیم حسنی(ع)، شیخ صدوق و بسیاری دیگر از بزرگان و ستارگان مکتب ولایت و امامت است خاطرنشان کرد: ما باید در این حوزه چه به‌ عنوان یک شهروند و چه در قامت مسئول فرهنگی تمام تلاش خود را برای بازتاب داشته‌های ارزشمند و هدایتگر آن‌ها برای عموم مردم جامعه انجام دهیم.

اسماعیلی همچنین با قدردانی از خراسانی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران که در حوزه ایده برگزاری عهدواره نامی درخشان داشت یادآور شد: یکی دیگر از افتخارات دولت سیزدهم آن است که همپا و همدل با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حرکت کرده و در برگزاری رخدادها، رویدادها و در حوزه سیاست‌گذاری فرهنگی، همکاری و هماهنگی بی‌نظیری را میان آن‌ها شاهد هستیم.

مهدویت از بنیادی‌ترین مبانی نظام جمهوری اسلامی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم با اشاره به برگزاری دو دوره از عهدواره چله مهدویت تأکید کرد: امید همه ما آن است که این رویداد که با نام امام زمان(عج) و مساله مهدویت گره خورده ادامه پیدا کند، تا بتوانیم در حوزه تکریم، بزرگداشت و پاسداشت پیامبر مکرم اسلام(ص) و همچنین مسئله مهدویت که تمامی بنیان‌های نظری و عملی شکل‌گیری دولت اسلامی و منشور آن با نام فلسفه امیدواری، همه بر پایه‌هایی چون عدل و داد استوار شده‌ است بیش‌از پیش مورد توجه قرار دهیم. ‌خدا را شاکریم که تبلور و تجلی آن را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاهد هستیم.

اسماعیلی افزود: در این مسئله تردیدی وجود ندارد که همه ما منتظران ظهور امام زمان(عج) هستیم و امروز خرسندیم که دست در دست نایبش در مسیر هدایت این نظام اسلامی قرار داریم. امیدواریم بتوانیم سربازانی سربلند برای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

ارسالی/// آموزه فلسفه انتظار و مساله مهدویت؛ امید، عدل و داد است

فلسفه انتظار؛ مقوله‌ای سازنده است

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مفهوم مسئله و فلسفه انتظار مقوله‌ای سازنده است. امام(ره) و رهبر معظم انقلاب مفهومی پیش‌رونده از مهدویت را مطرح کرده‌اند و منتظران امام(عج) باید منتظر صلح باشند تا زمینه دولت جهانی اهل‌ بیت(ع) فراهم شود.

اسماعیلی ادامه داد: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام‌خمینی(ره) شش دهه پیش مسیر انقلاب را آغاز کرده‌اند و چشمشان به دوران طلایی ظهور بود. دراین‌میان رهبری نیز هنگام ورود به گام دوم انقلاب شکوه‌مند اسلامی، مقدمه‌ای را برای تمدن اسلامی در شرایطی تنظیم کرده‌اند که کلیدواژه‌ی اصلی آن با پسوند ظهور، متجلی و منور بود.

مسیر تحقق گفتمان فرهنگی انقلاب

اسماعیلی همچنین با تأکید بر این‌که همه باید امیدوار باشیم تا برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و آن‌چه که حضرت امام‌خمینی(ره) در آرمان انقلاب شکوه‌مند اسلامی می‌دید سربازانی وفادار باشیم تصریح کرد: آن‌چه به‌ عنوان مأموریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شده تلاش برای برقراری جامعه‌ اسلامی در تمامی بخش‌ها با تبلور و تجلی فرهنگ است. اگر چنین استعداد و آمادگی‌هایی برای طی کردن مسیر سلوک مؤمنانه وجود نداشته باشد، قطعاً آن‌چه به‌ عنوان آرمان‌های نظم نوین اسلامی در گفتمان فرهنگی انقلاب از آن یاد می‌کنیم تحقق پیدا نخواهد کرد.

اسماعیلی در پایان اظهار کرد: ولایت فقیه و زعامت آن حیات طیبه است. پرچم این انقلاب که فصل مهمی از آن با نام سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) گره خورده است باید به دست صاحب اصلی آن برسد. همه ما در این مسیر باید سربازانی ملتزم به انقلاب و داشته‌های معنوی و مذهبی آیین مسلمانی باشیم.

در پایان این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد خراسانی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به افتخار خادمی مسجد جمکران نائل شده‌اند. همچنین در آیین اختتامیه دومین عهدواره چله مهدویت از خانواده مرحوم آیت‌الله ری‌شهری نیز تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha