گزارش ایکنا از سفر رئیس‌جمهور به بوشهر
کد خبر: 4125604
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸

گزارش ایکنا از سفر رئیس‌جمهور به بوشهر

رئیس‌جمهور در دومین دور سفر استانی به شهرستان‌‌های عسلویه و بوشهر، خنثی‌سازی توطئه‌های ارزی و اغتشاشات اقتصادی و همچنین کاهش نرخ بیکاری و توسعه ساخت مسکن را نوید داد.

«ارمغان سفر» دولت ایران قوی در بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، نوید خنثی‌سازی توطئه‌های ارزی و اغتشاشات اقتصادی و همچنین کاهش نرخ بیکاری، توسعه ساخت مسکن، راه‌اندازی مشاغل دانش‌بنیان و دریاپایه، ارمغان افزایش نرخ ازدواج به‌عنوان بخشی از پیام‌های حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور دولت سیزدهم در دومین دور سفر استانی به شهرستان‌‌های عسلویه و بوشهر و مردم دریادل جنوبی ساکن در منطقه خلیج‌فارس بود.

رئیس‌ قوه مجریه در جمع مردم بوشهر که عصر امروز ۱۱ اسفندماه، در جوار میدان شهید رئیسعلی دلواری شهر بوشهر، با حضور خبرنگاران رسانه‌های مجازی و سایبری برگزار شد، اظهار کرد: همواره امنیت خود را مرهون شهدا، رهنمودهای امام و رهبری، ایثارگران و جانبازی جانبازان و اخلاص مردم هستیم.

وی اضافه کرد: مردان و زنانی در این مرز و بوم از همه آنچه که داشتند، گذشتند برای ایجاد امنیت و آسایش در این کشور و امنیت امروز خود را مرهون این شهادت‌ها و رشادت‌ها هستیم.

رئیس جمهور بیان کرد: بین همه اقوام و مذاهب در همه بخش‌ها در کشور وحدت و انسجام دیدنی را شاهد هستیم و برای این وحدت و انسجام و امنیت از خداوند سپاسگزار باشیم.

وی با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد مردم ایران آزاد و مستقل زندگی کنند، افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ایران مورد خشم و غضب دشمن قرار گرفتند و دشمن توطئه‌های فراوانی را علیه این مردم داشته است.

رئیسی به فتنه‌های دشمنان برای عدم پیشرفت ایران اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: دشمن می‌خواست پیشرفت ما را متوقف کند و با تحریم‌های ظالمانه، با تهدیدهای بسیار می‌خواستند حرکت مردم ایران را متوقف کنند.

وی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن در ماه‌های اخیر بیان کرد: جنگ رسانه‌ای، اقتصادی، سیاسی و دیگر حوزه‌ها به راه انداخته‌اند و تصور کردند با اغتشاش و آشوب می‌توانند حرکت ملت را کند یا متوقف کنند ولی دچار اشتباه محاسباتی شدند.

رئیس جمهور به تلاش دشمنان برای توقف تولید و ایجاد نوسانات ارزی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: امروز علم و دانش و فناوری در کشور نهادینه شده است و شاهد دستاوردهای بزرگی هستیم.

رشد تولید و سرمایه‌گذاری

وی با اشاره به ساخت پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی توسط مهندسان، طراحان، سرمایه‌گذاران و پیمانکاران، ابزار و تجهیزات و کارگران ایران تصریح کرد: این صنعت بزرگ توسط مردم توانمند ما راه‌اندازی شده و در مرحله راه‌اندازی است.


رئیسی از افتتاح آخرین فاز پارس جنوبی در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: رشد تولید ما در کشور به پنج درصد رسیده است؛ این موفقیت‌ها در شرایطی به دست آمده است که دشمنان تمام تلاش خود را برای توقف ما به کار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه تراز مالی کشور مثبت است ادامه داد: ما ۴۰ درصد تراز تجارت مثبت داریم در شرایطی که دشمن می‌خواست ارتباط ما را با دیگر کشورها قطع کند. ما تولید داریم و نمی‌توانند ما را متوقف کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن با انتظارات تورمی و التهاب در بازار دنبال بی‌ثباتی است تاکید کرد: از طریق رسانه‌های خود علیه مردم و مسئولان ما دروغ‌پردازی می‌کنند و می‌خواهند ایجاد اغتشاش و اختلال کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم اغتشاش‌گران را ناکام گذاشتند، گفت: ذخایر ارزی کشور نگران‌کننده نیست و دشمن با ایجاد شایعه دنبال وارونه جلوه دادن این موضوع است و مردم در اغتشاشات ارزی هم دشمن را ناکام خواهند گذاشت.

رئیسی با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور بالاتر از سه درصد است ادامه داد: رشد تولید و رشد سرمایه‌گذاری در کشور بالا است. کارهای بزرگی به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است و رغبت بسیاری از کشورها برای سرمایه‌گذاری در ایران افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت این کشور با توطئه‌ها و فتنه‌ها متوقف نخواهد شد افزود: برخی دنبال آن هستند که مردم را ناامید کنند ولی رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند امروز مهمترین نکته در جامعه ما به ویژه در بین جامعه امید و امیدآفرینی است.

کاهش نرخ بیکاری و توسعه مسکن

رئیس جمهور با اشاره به اینکه هر کسی در جامعه امیدآفرینی کند در مسیر راهبرد انقلاب اسلامی حرکت می‌کند اظهار داشت: هر کسی دنبال یاس و ناامیدی در جامعه باشد در مسیر راهبرد دشمن حرکت می‌کند.

وی کاهش نرخ بیکاری و توسعه مسکن را از اولویت‌های دولت عنوان کرد و گفت: رفع بیکاری و توسعه اشتغال در همه حوزه‌ها به صورت جدی دنبال می‌شود. آمارها نشان می‌دهد که با راه‌اندازی واحدهای صنعتی نرخ بیکاری کاهش و میزان اشتغال افزایش یافته است.

رئیسی با اشاره به اینکه استان بوشهر اقتصاد انرژی، کشاورزی، فضای سایبر، دریا و… دارد اضافه کرد: بیکاری در این استان پذیرفتنی نیست و دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت‌های بزرگ این استان شرایطی را داشته باشیم که در هیچ خانه‌ای بیکار وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به واگذاری هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی ساحلی برای آبزی‌پروری در استان بوشهر بیان کرد: پرورش میگو با تلاش جوانان این استان توسعه می‌یابد که کار بسیار خوبی است.

رئیسی افزود: مسئله آب شرب از گلایه‌های مردم استان بوشهر بوده که امروز شاهد اجرای طرح‌های مهمی برای رفع این مشکل بزرگ هستیم و با ایجاد تأسیسات آبشیرین کن مشکل آب در بوشهر حل می‌شود.

وی اضافه کرد: مسئله آب در دشتستان از مشکلات اساسی بود که این مشکل هم در این سفر به سامان می‌رسد. انتقال آب با تانکر به جم هم از دیگر مشکلات بود که با تلاش صورت گرفته با خط انتقال این مسئله حل می‌شود.

رئیس جمهور مسکن را از مسائل مهم استان دانست و خاطرنشان کرد: به منظور تأمین مسکن در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است و زمین مورد نیاز تأمین شده است.

لزوم تحقق مسئولیت‌های اجتماعی صنایع

وی اضافه کرد: صنعت نفت از ذخایر این منطقه بهره‌برداری می‌کند و باید به مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه عمل کند و سهم خود را برای توسعه‌یافتگی استان بوشهر پرداخت کنند تا این استان به توسعه لازم برسد.

رئیسی افزود: بخشی از این اقدامات انجام شده و دیگر صنایع هم باید به وظیفه خود به صورت کامل عمل کنند و این شرکت‌ها باید از سود خود برای رفع مشکلات مردم استان بوشهر هزینه کنند و این موضوع را با جدیت مطالبه می‌کنیم.

وی ادامه داد: بوشهر استان ولایت‌مدار و شهیدپرور و دیار رئیس علی دلواری و مردان و زنان نامدار است که یک استان بابصیرت و باشهامت است. ولایت‌مداری و مقامت مردم استان بوشهر زبانزد است و یقین داریم رفع مشکلات این استان قطعی و حتمی خواهد بود.

یادآور می‌شود، سید‌عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی قوه مجریه به‌همراه محسن بزرگی، معاون حقوقی و امور مجلس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، به نمایندگی از سوی رئیس جمهور با خانواده شهید مدافع سلامت «دکتر غلامرضا فخری» متخصص بیهوشی و از اعضای کادر درمانی بیمارستان مسیح دانشوری تهران و برادر شهید «جواد فخری» از شهدای هشت سال دفاع مقدس شهر برازجان دیدار کرد. همچنین نیز سردار پاسدار احمد وحیدی، وزیر کشور، با خانواده‌های شهيد انقلاب حضرت آیت‌الله حاج‌شیخ ابوتراب عاشوری و سردار شهید علیرضا ماهینی دیدار کرد. 

«ارمغان سفر» دولت ایران قوی در بوشهر

«ارمغان سفر» دولت ایران قوی در بوشهر

«ارمغان سفر» دولت ایران قوی در بوشهر

دیدار سید‌عزت‌الله ضرغامی با خانواده شهید مدافع سلامت

دیدار سید‌عزت‌الله ضرغامی با خانواده شهید مدافع سلامت

دیدار وزیر کشور با خانواده سردار شهید علیرضا ماهینی

دیدار وزیر کشور با خانواده سردار شهید علیرضا ماهینی

دیدار وزیر کشور با خانواده سردار شهید علیرضا ماهینی

دیدار وزیر کشور با خانواده شهید انقلاب حضرت آیت‌الله حاج‌شیخ ابوتراب عاشوری

دیدار وزیر کشور با خانواده شهید انقلاب حضرت آیت‌الله حاج‌شیخ ابوتراب عاشوری


امیرحسین مؤمنی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha