۱۹۳ پروژه محرومیت‌زدایی در سال گذشته به بهره‌برداری رسید
کد خبر: 4054843
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
سرهنگ رفعتی:

۱۹۳ پروژه محرومیت‌زدایی در سال گذشته به بهره‌برداری رسید

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تشکیل این نهاد گفت: طی یک سال اخیر ۱۹۳ پروژه محرومیت‌زدایی در استان بوشهر به بهره برداری رسیده و در این هفته نیز تعدادی پروژه کلنگ‌زنی می‌شوند.

به گزارش ایکنا از بوشهر، نشست خبری بسیج سازندگی به مناسبت سالروز تأسیس این نهاد با حضور سرهنگ خلیل رفعتی مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در محل این سازمان برگزار شد.

سرهنگ رفعتی مسئول سازمان بسیج سازندگی ضمن بیان اینکه این سازمان در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد گفت: ۲۰۰ برنامه در سطح استان به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی پیش بینی شده که با رزمایش جهادگران فاطمی با سخنرانی سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج و رمز یا فاطمه الزهرا(س) آغاز می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه همزمان در استان بوشهر افزود: در مرکز استان نیز با حضور استاندار بوشهر و نماینده ولی فقیه در استان و مدیران کل این برنامه اجرا و در سراسر شهرستان ها از گروه های جهادی برتر تجلیل خواهد شد.

رفعتی اظهار کرد: افتتاح پروژه های محرومیت زدایی، جاده های بین مزارع، پروژه های آسفالت، مسکن نیازمندان، مسکن مددجویی، پروژه‌های آبرسانی به مناطق کم برخوردار از برنامه های شاخص اجرا شده در استان بوده است.

وی ادامه داد: طی یک سال اخیر ۱۹۳ پروژه محرومیت زدایی به بهره برداری رسیده و در این هفته نیز تعدادی پروژه کلنگ زنی می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به برگزاری آخرین برنامه در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه افزود: در آخرین برنامه به واسطه بنای ۶۰۰ مسکن مددجویی در سال ۱۴۰۰ در مناطق محروم که به همت بسیج سازندگی و نیروی دریایی سپاه بوده است؛ از خادمین مسکن مددجویی تجلیل می‌شود.

وی ادامه داد: ۴۰ هزار مسکن به بسیج سازندگی تعلق گرفته که از این تعداد با مشارکت کمیته امداد و قرارگاه خاتم، سهم خوبی قریب به ۱۰۰ منزل متعلق به استان بوشهر است.

سرهنگ رفعتی بیان فعالیت های پنجگانه بسیج سازندگی گفت: فعالیت های کلی بسیج سازندگی به طور کلی شامل اجرای پروژه های فنی، اجرایی در راستای محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار، اقتصاد مقاومتی در راستای فرمان مقام معظم رهبری در رابطه با گسترش فرهنگ کار و تحقق گفتمان اقتصاد مقاومتی و اشتغال پایدار، ایجاد زمینه های خوش‌بینی و امیدواری در مردم نسبت به نظام و کمک به هم افزایی ظرفیت های دستگاه های اجرایی جهت ارائه خدمات هرچه بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان نیز قریب به ۳۶ هزار و ۷۰۰ بسته معیشت به ارزش ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توسط بنیاد ملی علوی، سازمان بسیج و قرارگاه خاتم تهیه و توزیع شد.

سرهنگ رفعتی با اشاره به پشتوانه گروه های جهادی بسیج سازندگی تاکید کرد: دستور مقام معظم رهبری در اردیبهشت ۷۹ و حمایت ایشان از گروه ها در دیدار های مختلف، مصوبه مجلس شورای اسلامی اصل ۱۴۷ قانون اساسی، ابلاغیه آیین نامه اجرایی دولت در سال ۹۵، اختصاص ردیف بودجه مستقل بسیج سازندگی در امر محرومیت زدایی، فعال شدن فراکسیون محرومیت زدایی نیرو های جهادی، ابلاغیه وزیر کشور در حمایت از این سازمان و تعامل و با کلیه دستگاه های اجرایی در مرکز استان از پشتوانه های بسیج سازندگی است.

وی همچنین به عوامل موثر در موفقیت بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: یکی از شاخصه های موثر گروه‌های جهادی، جوان بودن است که نشاط و تحرک با این جوانی همراه است؛ با انگیزه پروژه ها را پیگیری می‌کنند و با عملکرد ایمانی اعتقادی، داوطلبانه و بعضاً با هزینه های شخصی در مناطق فرهنگ کار و تلاش، عمران و آبادانی را برای آن منطقه به ارمغان می‌برند.

این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: این گروه ها توان بازدارندگی را افزایش میدهند، تهدیدات علیه نظام و انقلاب را خنثی کرده و با حضور خود این تهدیدات را به فرصت تبدیل می‌کنند.

انتهای پیام
captcha