یادواره سردار شهید «علیرضا ماهینی» در بوشهر برگزار شد + عکس
کد خبر: 4121502
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶

یادواره سردار شهید «علیرضا ماهینی» در بوشهر برگزار شد + عکس

طی مراسمی آیین بزرگداشت چهل‌و‌یکمین سالگرد شهادت دانشجوی شهید سردار «علیرضا ماهینی» در حسینیه اباعبدالله‌الحسین(ع) محله فردوس منطقه یک شهر بوشهر در جوار گلزار شهدای بهشت صادق(ع) برگزار شد.

محمد ابراهیمی

به گزارش ایکنا از بوشهر، چهل‌و‌یکمین سالگرد بزرگداشت سردار شهید قرآنی «علیرضا ماهینی» و یادواره گرامیداشت یاد شهدای ستاد جنگ‌های نامنظم و همرزمان شهید مصطفی چمران، شامگاه ۲۲ بهمن‌ماه، از سوی هیئت مذهبی فاطمیون و با همکاری ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حسینیه اباعبدالله‌الحسین(ع) محله فردوس منطقه یک شهر بوشهر در جوار گلزار شهدای بهشت صادق(ع) برگزار شد.

حاج‌محمد ابراهیمی، همرزم سردار شهید علیرضا ماهینی، در یادواره گرامیداشت یاد شهدای ستاد جنگ‌های نامنظم، با بیان اینکه سپاس و ستایش پروردگار متعال مایه عزت و سعادت مومنین می‌شود، گفت: قرآن و عترت و شهدا درس بینش و حکمت‌آموز برای سایر اقشار و به خصوص نسل جوان جامعه است.

این رزمنده دفاع مقدس در ادامه با اشاره به اینکه سردار شهید علیرضا ماهینی دارای یک شخصیتی بود که همیشه توکل بر قدرت خداوند و حضرت امیرالمؤمنین(ع) داشت، افزود: سردار شهید علیرضا ماهینی سپه‌دار دین، مطیع امر ولی، آموزگار قرآن و دارای درایت نخبگانی در عرصه علمی و رزمی بود. این ویژگی‌های بارز در شخصیت این شهید قرآنی باعث شده بود که علاقه و اعتماد سردار شهید مصطفی چمران نسبت به ایشان بیشتر شود و او را به‌عنوان یکی از فرماندهان ارشد ستاد جنگ‌های نامنظم دفاع مقدس انتخاب کند و شهید چمران همیشه شهید علیرضا را با لقب مالک‌اشتر خطاب می‌کرد و صدا می‌زد.

ابراهیمی ادامه داد: علاقه بيش از حد شهید علیرضا ماهینی به مطالعه كتاب و استفاده از ارتباط با روحانيون و علماء بهترين وسيله شكوفايی نبوغ او بود. علیرضا در سال ۱۳۵۳ موفق به اخذ ديپلم از هنرستان حاج جاسم بوشهری شد، پس از فارغ‌التحصيلی از هنرستان بدون كنكور وارد دانشكده مهندسی علم و صنعت تهران و عاقبت در رشته الكترونيک دانشسرای عالی ايران مهر فارغ‌التحصيل شد.

وی با اشاره به بخشی از تاریخچه مجاهدت‌های سردار شهيد علیرضا ماهینی در قبل و پس از پيروزی انقلاب، بیان کرد: همكاری با بسيج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بوشهر، اجرای كارهای اصلاحی و عمرانی از قبيل برق‌رسانی و لوله‌كشی و احداث آسفالت محل، انجام امور فرهنگی و انقلابی از قبيل تشكيل كانون‌های قرآنی و مطالعه گروهی كتب مذهبی، اردوی عمومی برای دانش‌آموزان كانون، تدريس در كلاس‌های دبيرستان سعادت و هنرستان حاج جاسم بوشهری، رفع موضوعی مشكلات عمومی و ديگر كارهای عمرانی و فرهنگی حاصل زحمات آن بزرگوار است.

این رزمنده دفاع مقدس با بیان این مطلب که وصیت‌نامه سردار شهید علیرضا ماهینی آراسته به الهیات قرآنی و سیره اهل‌بیتی عصمت رسول‌الله(ص) است، اظهار کرد: این شهید قرآنی در وصیت‌نامه خود به خانواده و دوستان و دانشگاهیان و همشهری‌هایش اینگونه بیان کرده که امروز مسئولیت تحقق حاکمیت قوانین مترقی و نجات‌بخش اسلام بر عهده شما است و شما ای کسانی که از مسیر اسلام منحرف و به مکاتب الحادی کشیده شده‌اید، قدری بیندیشید و در چگونگی خلقت تدبر و تفکر کنید. آیا دوام جهان هستی بدون خالقی توانا قابل تصور است؟. اگر می‌خواهید به دفاع از خلق به پا خیزید، قرآن را ورق بزنید تا ببینید که هیچ مکتبی بهتر از اسلام قادر نیست که پاسخ‌گوی نیازهای خلق باشد. کدام مکتب و کدام انقلاب را در قرن حاضر سراغ دارید که این‌گونه با امپریالیسم دست و پنجه نرم کند و مردم را بر علیه امپریالیسم تا این حد و وسعت بسیج نماید؟ لَختی اندیشه کنید و از آخرت بترسید. خداوند هیچ نیازی به ما ندارد و اوست که بیش از هر کس دیگر، سعادت ما را می‌خواهد.

همچنین گل‌افشانی مزار شهید قرآنی علیرضا ماهینی، خاطره‌گویی فرامرز حیدری و باقر رجبر، شعرخوانی محمدعلی نادری، برپایی کرسی تلاوت عبدالرسول سرخوش، پیشکسوت قرآنی، اجرای شعر حماسی در وصف مالک‌ اشتر ستاد جنگ‌های نامنظم دفاع مقدس به‌عنوان بخشی دیگر از برنامه‌های این یادواره بود که توسط همرزمان شهید برگزار شد.


حامد فکوری 

انتهای پیام
captcha