نخستین یادواره «شهدای غریب» در بوشهر برگزار شد + عکس و فیلم
کد خبر: 4113384
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

نخستین یادواره «شهدای غریب» در بوشهر برگزار شد + عکس و فیلم

نخستین یادواره شهدای غریب و ۷۰ نفر از آزادگان متوفی درحسینیه عاشقان ثارالله محله جانبازان منطقه یک شهر بوشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام رضا‌علی صمدی

به گزارش ایکنا از بوشهر، نخستین یادواره پاسداشت ۳۶۰ نفر از آزادگان و شهدای غریب و ۷۰ نفر از آزادگان متوفی، از سوی نهادهای فرهنگی و انقلابی عرصه جهاد و حماسه، امروز ۱۹ دی‌ماه، در حسینیه عاشقان ثارالله محله جانبازان منطقه یک شهر بوشهر برپا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضاعلی صمدی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)، با تأکید بر اینکه مسیر راه شهدا گم‌شدنی نیست، تصریح کرد: شهدا در توطئه‌های اجانب و گرداب‌ها دست اُمت را گرفتند و نجات‌گر مردم انقلاب اسلامی و جامعه در تمامی صحنه‌های حساس و گردنه‌ها بودند.

وی با اشاره به ارائه روایتی از حضرت امیرالمؤمنین(ع) در وصف پیامبر خدا(ص)، گفت: اخلاق قرآنی و کرامت الهی پیامبر اسلام(ص) موجب جذب مردم و رمز موفقیت در رهبری ایشان در عرصه دین و راهبری امت بود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) با اشاره به آیه ۵۶ سوره مائده «وَمَن يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسولَهُ وَالَّذينَ آمَنوا فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ» بیان کرد: کسی که از خدا و پیامبر خدا و افراد متقی و با ایمان اطاعت کند، در قيامت با پیامبران، صدیقین، شهدا و صالحین و با کسانی خواهد بود که «أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ» یعنی خداوند به آنها نعمت داده است.

حجت‌الاسلام صمدی با بیان این مطلب که انبیاء پیام‌آوران خدا هستند و فرد آزاده کسی است که از تعلقاتش گذشته باشد تا به اهدافش برسد و اگر شهدای خط‌شکن نبودند رسالت انبیاء ناقص می‌ماند اظهار کرد: حضرت امیرالمؤمنین(ع) به‌عنوان رزمنده با اخلاص اسلام و در واقع بزرگ صدیقین است. حضرت اباصالح المهدی(عج) زمانی می‌آید که شهید داده و معبرها را باز کرده باشیم.

یادآور می‌شود، این آیین با حماسی‌خوانی رسول احمدی، خاطره‌گویی حجت‌الاسلام عباس فریدونی، آزاده و جانباز دفاع مقدس و امام جمعه بندر دلوار شهرستان تنگستان و مسئول مؤسسه پیام آزادگان استان بوشهر، بیان عملیات فتح‌المبین توسط آزاده سرافراز حاج‌محمد رنجبر، مداحی محمدرضا فاریابی به‌ همراه تشییع پیکر مطهر یک شهید گمنام، تجلیل از خانواده ۱۶۸ شهید جاوید الاثر از سوی استاندار بوشهر همراه بود.

حجت‌الاسلام رضا‌علی صمدی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه بقیة‌الله(عج)
 
 

حامد فکوری 

انتهای پیام
captcha