مراسم معنوی اعتکاف بهترین فرصت‌ عبادی برای بندگان خدا است
کد خبر: 1396428
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۴
امام‌جمعه خورموج:

مراسم معنوی اعتکاف بهترین فرصت‌ عبادی برای بندگان خدا است

گروه اجتماعی: امام‌جمعه خورموج در نخستین نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های ملی و مذهبی شهرستان دشتی گفت: مراسم معنوی اعتکاف بهترین فرصت‌ عبادی برای بندگان خدا است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین مصلح، امام‌جمعه خورموج در نخستین نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های ملی و مذهبی شهرستان دشتی که با حضور معاون فرماندار و مسئولان اعتکاف مساجد برگزار شد، گفت: یکی از موضوعاتی که می‌‌توان کارساز باشد ما را به خدا نزدیک کند و قرب و منزلتی نزد خداوند پیدا کنیم انجام نوافل و مستحبات است و با انجام نوافل و مستحبات می‌تواند خلأهایی که در انجام واجبات ایجاد می‌شود پر کرد.



امام‌جمعه خورموج در ادامه افزود: در طول سال بهانه مختلفی برای انجام واجبات است از آغاز تا پایان سال قمری و مناسب‌ها، اعیاد و وفیات مختلفی وجود دارد که برای خودسازی و انجام نوافل و فرایض است و باید در این دنیا با توشه‌گیری خود را برای آخرت مهیا کنیم زیرا که حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) می‌فرمایند «ثواب‌هایی که برای بعضی از اعمال مستحب ذکر شده از رحمت خداوند دور نیست».



وی با اشاره به در پیش بودن ماه رجب، اظهار کرد: یکی از این فرصت‌ها ماه رجب و به‌ویژه مراسم معنوی اعتکاف است و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ امسال همه ما باید دست در دست همه دهیم که تا مراسم معنوی اعتکاف بهتر از سنوات گذشته برگزار شود.



حجت‌الاسلام سعید توکلیان، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی در ادامه این مراسم اظهار کرد: طبق ابلاغیه هیئت دولت، دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در شهرستان‌ها به عهده ادارات تبلیغات اسلامی بوده و ریاست این ستاد را ائمه جمعه به عهده خواهند داشت و فرماندار هر شهرستان نیز جانشین این ستاد خواهد بود.



سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی افزود: در ایام فاطمیه اول به‌مدت سه شب و ایام فاطمیه دوم به‌مدت پنج شب در سطح شهرستان مراسم عزاداری برگزار شد و عزاداری خیابانی در گلزار شهدا بهتر از سال گذشته برگزار شد و تعداد 47 روحانی بومی و 25 مبلّغه و 10 روحانی اعزامی در فاطمیه دوم به انجام کارهای تبلیغی و فرهنگی مشغول بودند و مراسم عزاداری حضرت صدیقه طاهره(س) در 180 مسجد شهرستان برگزار شد.



وی از حمایت امام‌جمعه شهر خورموج و شهردار این شهر و همچنین شورای هیئت‌های مذهبی جهت همکاری در برگزاری مراسم فاطمیه دوم تقدیر و تشکر کرد و اعتکاف را بهترین فرصت برای خودسازی معنوی دانست و بیان کرد: مراسم محوری میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، توسط هیئت کاظمیون در شب میلاد و در شام میلاد نیز مراسم محوری توسط مسجد الحجت برگزار خواهد شد.



توکلیان در پایان نشست با اشاره به در پیش بودن مراسم معنوی اعتکاف و با بیان اینکه محل برگزاری این مراسم مسجد الغدیر برای آقایان و مسجد امیرالمومنین(ع) برای بانوان در این شهر پیش‌بینی شده است، افزود: اعتکاف از جمله برنامه‌هایی است که در سال یک بار اتفاق می‌افتد و بهترین فرصت برای خودسازی معنوی در این سه روز است، از همه ادارات فرهنگی و غیر فرهنگی انتظار داریم که با فضاسازی مناسبت و در اختیار گذاشتن ظرفیت‌های موجود ما را در برگزاری مراسم اعتکاف یاری کنند.



یادآور می‌شود، مراسم معنوی اعتکاف هر ساله از 13 تا 15 ماه رجب برگزار می‌شود و امسال نیز از 22 تا 24 اردیبهشت‌ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

captcha