برگزاری 80 برنامه فرهنگی در ستاد گرامیداشت هفته زن دشتی
کد خبر: 1397192
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
هاشمی خبرداد؛

برگزاری 80 برنامه فرهنگی در ستاد گرامیداشت هفته زن دشتی

گروه فعالیت‌های قرآنی: فرماندار شهرستان دشتی از برگزاری و اجرای بیش از 80 برنامه فرهنگی در ستاد گرامیداشت هفته زن این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، سیدعلی هاشمی، فرماندار شهرستان دشتی، فروردین‌ماه در دیدار شماری از بانوان خورموجی در ضمن تبریک میلاد دخت پیامبر گرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: مراسم بزرگداشت هفته زن به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهر (س) جشن ریحانةالنبی در تمام مدارس و مساجد شهرستان دشتی برگزار خواهد شد.

فرماندار شهرستان دشتی، گفتمان دینی، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی و اعزام مبلّغ با هماهنگی امام جمعه خورموج به روستاها با همکاری ادارات و دیدار با خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و نشست با اقشار مختلف زنان و دختران جوان را از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد هفته بزرگداشت از مقام زن این شهرستان عنوان کرد.

وی ادامه داد: در جمع امروز خانواده معظم شهدا، بسیجیان، جمعیت هلال احمر، بهزیستی، کمیته امداد، کارآفرینان و تعدادی از کارشناسان دستگاه‌های اجرایی حضور دارند و با توجه به نام‌گذاری سال که به نام فرهنگ و اقتصاد مزین شده معتقدیم با توجه به اعتقادات و نگاه‌های عمیق و اندیشه‌های بلند مردم دشتی، باید از این فرصت‌ها و پشتیبانی‌ها که در رابطه با ولادت‌ها و وفات، شهادت‌ها و مناسبت‌های ملی وجود دارد در زمینه ارتقاء فرهنگ گام برداریم.

هاشمی بیان کرد: باید در زمینه فرهنگ فاطمی در جامعه با عزم ملی و مدیریت جهادی تلاش کنیم و حضرت امام خامنه‌ای به همه می‌فرمایند که دشمن در مقابل فرهنگ و اعتقاد ما قرار گرفته است.

این مقام مسئول افزود: دشمن اذعان کرده است با به‌کارگیری تمام محققان و کارشناسان خود در تلاش است تا با راهبردها و استراتژی متعددی که تاکنون به کار گرفته چنانچه در رابطه با کشوری دیگر به‌کار گرفته بود آن کشور را در کوتاه‌ترین زمان ممکن منفعل از بین می‌برد اما در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی نتوانسته است کاری را از پیش ببرند.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته زن در شهرستان دشتی با بیان اینکه امروز 80 درصد دانش‌آموزان کشور شیعه هستند، عنوان کرد: دشمن اعتراف کرده که ملت ایران  دارای عقبه‌ای تاریخی و قوی مانند محرم و صفر، انبیای الهی، ائمه‌‌اطهار(ع) هستند و نمایندگان آن‌ها نیز مراجع تقلید و در رأس آن‌ها حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.

حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح، امام جمعه خورموج در این آئین گفت: بزرگترین شهید تاریخ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)، بزرگترین اسوه و الگو برای زنان و دختران مسلمان عالم است و نام‌گذاری امسال بنام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط مقام معظم رهبری وظیفه ما را در عرصه فرهنگ سنگین‌تر از سال‌های گذشته کرده است. یکی از ویژگی‌های سال 93 که بر عظمت و ویژگی‌های آن افزوده است و ثمراتی برای نظام در پی خواهد داشت این است که آغاز و پایان این سال به نام حضرت فاطمه زهرا(س) مزین شده است.

وی ضمن تجلیل و تکریم از جایگاه بلند زنان و مادران در همه عرصه‌های فردی، خصوصی و اجتماعی یادآور شد: حضرت امام خمینی(ره) فرزند برومند حضرت فاطمه (س)، احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) در قرن حاضراست.

مصلح از حضور خانواده معظم شهدا در این نشست تقدیر کرد و افزود: خانواده معظم شهدا چشم و چراغ ایران اسلامی هستند و ما به وجودشان افتخار می‌کنیم.

امام جمعه خورموج یادآورشد: فاطمه زهرا(س) در ایجاد نظام بزرگ هستی نقش‌آفرینی داشته‌اند و زنان جامعه اسلامی ما نیز باید در حفظ حجاب مادری، عبادت و دفاع از حریم ولایت مطلقه فقیه بی‌بی دو عالم فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند زیرا رفتار و زندگی حضرت فاطمه(س) شایسته الگوپذیری است و گل سرسبد عالم هستی حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) است. وظیفه ما است که فضائل و مناقب اهل بیت(ع) را تدوین کنیم.

یدالله مشتاقی، سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دشتی نیز گفت: در شهرستان دشتی 56 شرکت تعاونی با مدیریت بانوان فعالیت دارند.

وی در ادامه افزود: از مجموع این شرکت‌ها  392 عضو آن بانوان هستند و برای 350 زن شغل ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام سعید توکلیان، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی در سال گذشته مراسم اعتکاف در 15 نقطه این شهرستان با حضور بانوان و آقایان برگزار شده است، اظهار کرد: این مراسم در بخش‌های مرکزی، کاکی وشنبه با حضور 700 معتکف برگزار شد که از این تعداد 70 درصد شرکت‌کننده خواهر بودند و در این سه روز برنامه‌های مختلفی از جمله گفتمان دینی، حلقه‌های معرفتی، پاسخ به شبهات، آموزش صحیح قرائت قرآن، قرائت نماز و احکام شرعی برگزار شد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی ترتیل قرآن و محفل انس قرآنی از دیگر برنامه‌های صورت گرفته در این سه روز عنوان کرد و گفت: در سال‌جاری نیز مراسم اعتکاف در 8 نقطه شهری و روستاهای پر جمعیت برگزار می‌شود و در شهر خورموج خواهران در مسجد امیرالمومنین(ع) و برداران در مسجد الغدیر معتکف می‌شوند که انشاءالله امسال نیز با حمایت همه جانبه همه مسئولان شهرستان برنامه‌های بهتر و خوبی برگزار خواهد شد.

captcha